Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Ja, något skaver och det som skaver är att det främst är två postare i tråden: Fighter83 och Pudelfrillan som driver att ClLe mördade Helena på något sätt i sällskap med sin bror.
Om den teorin kan man ha åsikter och jag har utan problem diskuterat den med Fighter83 och vi kan konstatera att vi har olika åsikter. Inga otrevligheter alls.
Men den andra användaren ägnar sig åt massivt misstänkliggörande. Jag till exempel ringde den polis som var person nummer två att tala med Hanna. Det föll inte den andra användaren på läppen så då var jag plötsligt "lögnare". Användaren kräks ut negativa omdömen om andra och insinuationer av olika slag.
Det är Pudelfrillan som är källa till tjafset. Det blir helt uppenbart nu när några av trådens tunga postare låter bli att skriva. Att folk skickar PM kan bero på att folk tröttnat på att skriva i tråden pga de påhopp de utsätts för.
Den enkla lösningen är att diskutera ClLe + PeLe spåret endast med den vettige av de två som har denna teori och tiga ihjäl den andre, dvs bara tala med Fighter83 och helst inte nämna den som inte klarar av att delta i tråden på ett sansat och trevligt sätt.
Rent förtal. Jag är trevlig mot den som är trevlig mot mig, det är inte svårare än så.
När det gäller fula påhopp så här jag rätten att försvara mig, lika självklart även det.
Du får gärna ge exempel på när jag har kräkts ut negativa omdömen om andra och insinuationer av olika slag, det hittar du inte.
Jag är väldigt nogrann och saklig när jag svarar på frågor från användare som attackerar mig, men om någon är otrevlig svarar jag med samma mynt.
Du ägnar dig åt projicering Reimer, det du anklagar mig för är en spegelbild av dig själv.
Det är såna som du som är källa till tjafset!
Ang. ditt påstådda samtal till polisen som skrev PM:et gällande Hannas vittnesmål, så har jag min fulla rätt att tro precis vad jag vill om det samtalet. Bara för att jag tror något annat kan du inte hoppa på mig och vända det emot mig, du kallar det för att jag ägnar mig åt "massivt misstänkliggörande", tillåt mig le.. 🙂 Du kan inte bevisa att du ringde så varför ens dra upp det? Och vad var det som var så extremt viktigt med samtalet så du var tvungen att meddela tråden? Låt höra.