Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Att HD begärde och genomdrev skilsmässan hade han definitivt inte räknat med. Det skakade om honom rejält. Lenas hot var att han förstod att även Lena var på väg bort. Hon ville gå vidare och var förälskad i Beholder och såg fram mot Norge-resan där de två skulle dela tält.
Det klarade han inte. Han "tappade" allt.
SDs reaktioner avslöjar att han var mycket svartsjuk, snarast besatt av LW men mer tillbakalutad trygg med HD tills skilsmässan var ett faktum. Tjurig som ett barn bar han ringen som yttre signal om kärlek till HD samtidigt som han smög till LW för sex. Att bli lämnad av BÅDA ingick aldrig i hans tankevärld. Insikten var så främmande att den tog låång tid att landa. Tror att det var LWs statement+Norge-resan som fick insikten att klarna definitivt! NU var det snart ett faktum.
DET fick bara inte hända! Han såg rött när logg-remsan kom!
Jag håller med om allt, utom ett förbehåll för att jag tror att han har hft mord i sinnet länge och att remsan visserligen kan ha eldat på det hela, men att det hade hänt ändå.
SD har haft ett jämt skägg att hantera Lena den senaste tiden. Han är som en fånge i sin egen glaskupa och kommer inte ur den som han uppfattar det.
SDs har snabbt fallit från tronen som kingen och skilssmsässa, flytt och båda kvinnorna är på väg gör att han inte klarar av minsta lilla motstånd, men absolut inte att hantera Lena.
"Du ska lyda blint och omedelbart" (vid RT) säger mycket om hur han känner att han måste tygla och behandla andra.
Haha, försök med det till din partner, din arbetskamrat eller din vän! Du skulle tas som att du skämtar, men här handlar det inte om ett skämt.
Han klarar inte av att släppa Lena, men inte heller att behålla henne. Hon har blivit väldigt krävande och ställer allt på ända dag ut och dag in, nu värre än någonsin. Det beror på att hon har insikt och att hon börjar få kraft.
Som du säger, kan det vara en orsak till att han inte vill resa til USA. Det är en rädsla att tappa kontrollen över Lena och att hon både blir farlig och försvinner från honom.
Bäst mår han när han har dom båda "på mattan".
Ingen slump säger jag att de både har allvarliga psykiska problem.
Jag vet att du tror annorlunda om HD.