2021-09-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu hörde jag på förhöret HD. Hon låter mycket trovärdig. Hon ger rimliga svar på frågorna.
Förekomsten av blod vid samlag gällande SD och BO bekräftar hon. Hon berättar att det har hänt flera gånger överallt i huset enligt uppgifter hon har fått från LW.
Det här gör att bevisningen om hittade blodspår på tvättmaskinen och SDs ena skor förlorar sitt värde markant.
Blodspåren på ena skor av mindre omfattning och på luckan av tvättmaskinen på ett enda punkt kan mycket väl ha andra orsaker än mord med tanke på omständigheterna.
Det finns ingen anledning för henne att ljuga och hitta på eftersom hon är redan separerad från den misstänkte.
Jag tycker hon är den ende som är i en position som kan överhuvudtaget bedöma SDs personlighet jämfört med alla andra självutnämnda experter som knappast känner honom och knappast bott tillsammans med honom.

HD berättar bara det SD har tutat i henne, självklart. Näst efter SD är hon den minst trovärdiga. De måste ju hitta på om blodspår ifall polisen skulle hitta några.
Men det är bra att du håller tråden i gång så den inte dör ut.
Citera
2021-09-11, 09:22
Avslutad
Citat:
Nu hörde jag på förhöret HD. Hon låter mycket trovärdig. Hon ger rimliga svar på frågorna.
Förekomsten av blod vid samlag gällande SD och BO bekräftar hon. Hon berättar att det har hänt flera gånger överallt i huset enligt uppgifter hon har fått från LW.
Det här gör att bevisningen om hittade blodspår på tvättmaskinen och SDs ena skor förlorar sitt värde markant.
Blodspåren på ena skor av mindre omfattning och på luckan av tvättmaskinen på ett enda punkt kan mycket väl ha andra orsaker än mord med tanke på omständigheterna.
Det finns ingen anledning för henne att ljuga och hitta på eftersom hon är redan separerad från den misstänkte.
Jag tycker hon är den ende som är i en position som kan överhuvudtaget bedöma SDs personlighet jämfört med alla andra självutnämnda experter som knappast känner honom och knappast bott tillsammans med honom.
Skojar du? Har du lyssnat på Soa än?
Citera
2021-09-11, 09:28
Medlem
Citat:

Varför skulle LW berätta om blodigt sex? Du får fortsätta och läsa i förhören så ser du att det inte stämmer.
Det var bara SD som försökte få till att det var på det viset. Det började redan klämdagen den 11/5 på hans jobb (vi vet inte ens om LW var upp på hans kontor den dagen)... när hela hans krage var blodig, trots det åkte han till Gustavsvik. Kanske hade SD bestämt sig för att mordet skulle ske den kvällen/natten men det kom något emellan... telefonsamtal som LW hade, Mållgans som störde på något vis (helt normalt folk som var ute och rörde sig vid tiden).

Du kanske ska lyssna på fler än ett förhör med HD, när hon väljer att inte svara...

SD har under åren lurat/ljugit så mycket för dessa kvinnor under årens lopp! Synd att dessa gick på det och inte började prata med varandra i stället!

HD:s ord (som du så riktigt skriver, känner honom bäst): Vad har han (SD) nu gjort?
Citera
2021-09-11, 09:31
Medlem
Citat:

Men detta med allt blod efter sex konstaterades ju vara lögn. Det sa även övriga ex till Lena. Ingen av dem hade upptäckt något dylikt.
Om Lena hade blött så mycket och så ofta som SD/HD påstod; då hade hon drabbats av allvarlig blodbrist och tvingats få blodtransfusioner.

Blodsnacket handlade hellt enkelt om att det var bättre att förekomma än att förekommas, utifall att det skulle finnas något blod någonstans i huset som hade undgått SD. Inte minst blodet på tvättmaskinen, där blodet var en sk avstrykning(enl. krimtekn.). Antagligen när något blodigt plagg skulle kastas in i maskinen och av misstag avsveptes på luckan.

HDs väninna TB berättade i förhör att HD verkade obekväm med att nämna blodet, som att hon hade blivit ombedd att sprida lögnen.
Citera
2021-09-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men detta med allt blod efter sex konstaterades ju vara lögn. Det sa även övriga ex till Lena. Ingen av dem hade upptäckt något dylikt.
Om Lena hade blött så mycket och så ofta som SD/HD påstod; då hade hon drabbats av allvarlig blodbrist och tvingats få blodtransfusioner.

Blodsnacket handlade hellt enkelt om att det var bättre att förekomma än att förekommas, utifall att det skulle finnas något blod någonstans i huset som hade undgått SD. Inte minst blodet på tvättmaskinen, där blodet var en sk avstrykning(enl. krimtekn.). Antagligen när något blodigt plagg skulle kastas in i maskinen och av misstag avsveptes på luckan.

HDs väninna TB berättade i förhör att HD verkade obekväm med att nämna blodet, som att hon hade blivit ombedd att sprida lögnen.

Dessutom, vad gäller ev blod från LW hemma hos SD var det en trådskrivare som kände alla inblandade och som väldigt tidigt i tråden fått en "förklaring" av SD... men då var det mensblod.
Citera
2021-09-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Oj, ja vi tycker olika här, det må jag säga.

■ 1: ) I FUP finns till exempel uppgift om storstädningen, att det var HD som kom på att det var en bra idé. I TR vet hon inte.

■ Svaret på när hon fick reda på att SD och LW hade fortsatt kontakt varierar från vet inte, på planet till USA, i USA.
Om hur hon upplevde att LW hotade med att berätta om otroheten varierar från att hon ville att LW skulle respektera henne och inte skrika ut det för hela världen (från FUP) till att hon, HD, tyckte att det skulle ha varit skönt om det kom ut i det öppna.
Blodsexet nämner hon inget om i det första förhören, inte förrän under 2019 kommer det fram (FUP), och i TR berättar hon som ett rinnande vatten om det, inkl den lilla detaljen att de satt i LW:s soffa, vilket jag tror är menat att skapa trovärdighet.
Angående hennes och Sill*ens olika kommunikationsvägar: har du lyssnat på förhöret med honom i HR?

Det ovanstående är bara några axplock från minnet. Och då har jag inte ens nämnt något om em 19/5 2018.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag har ändå lämnat ett svar nedan.

■ 1: ) Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, hon tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn under Fredagen den 25 Maj 2018, dett ägde rum under tiden som hennes fader hade utnämnt sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten, det var en riktigt bra idé som den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hade kläckt.

■ Att Yodinnan [ HD ] sedan inte kom ihåg detta i Tingsrätten har sin naturliga förklaring, det vill säga, att Yodinnan [ HD ] var ju fullständigt och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n så att hon till sist inte ens visste vad hon hette i förnamn.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Dessutom, vad gäller ev blod från LW hemma hos SD var det en trådskrivare som kände alla inblandade och som väldigt tidigt i tråden fått en "förklaring" av SD... men då var det mensblod.

Jajo. Mensblod kan givetvis ha förekommit vid något enstaka tillfälle, men knappast i en sån omfattning som SD ville göra gällande.
Citera
2021-09-11, 09:52
Medlem
Citat:
Jajo. Mensblod kan givetvis ha förekommit vid något enstaka tillfälle, men knappast i en sån omfattning som SD ville göra gällande.
Han tog tillbaka den stora blodförekomsten när han i fup såg att man inte hittat något. Detta visste inte HD som i tingsrätten fortsatte hävda mängder av blod som Lena hade vid sina mensperioder.
Citera
2021-09-11, 09:53
Medlem
Citat:

■ Dessutom, vad gäller ev blod från LW hemma hos SD var det en trådskrivare som kände alla inblandade och som väldigt tidigt i tråden fått en "förklaring" av SD... men då var det mensblod.

■ Medlemmen @EnGodTanke skrev tidigare en hel del om just detta beträffande blod i St*fan Davidss*n:s hus från L*na Wesstr*m.

■Tillägg: Du har fortfarande 10 stycken frågor i från mig som du inte har svarat på gällande bland annat St*fan Davidss*n och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD med mera.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-11, 09:53
Medlem
Citat:

Det var väl mest ett försök som en förklaring från SD till sina vänner (väldigt tidigt som jag skrev) om det skulle komma fram att det hittats blod någonstans i huset. Detta var långt innan vi (och vännerna) fick tillgång till FUP.
Till dessa sa han inget om att det gällde "blodigt sex".
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-11 kl. 10:24.
Citera
2021-09-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Medlemmen @EnGodTanke skrev tidigare en hel del om just detta beträffande blod i St*fan Davidss*n:s hus från L*na Wesstr*m.

■Tillägg: Du har fortfarande 10 stycken frågor i från mig som du inte har svarat på gällande bland annat St*fan Davidss*n och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD med mera.

Mvh/JM.

Jag har ställt EN fråga till dig... som du fortfarande inte svarat på.

Varför valde du att skriva skit om din, som du nu säger är/var en så god vän till dig?

"som man bäddar får man ligga" Vad menade du med det inlägget i mitten på 2020?

Mvh från den du kallat "Syltrygg" i ett (oönskat) PM
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-11 kl. 10:46.
Citera
2021-09-11, 11:42
Avslutad
Citat:
Kommer än en gång att fundera över SD:s sökande/googlande...

Är ett tag sedan nu så jag kommer inte ihåg exakt vad det var han sökte på men har för mig att det var något om "upphittande av Android".

Någon som kommer ihåg exakt vad det var och när i tid?

Kanske var det långt innan mordet och inte hade något med just LW:s telefon att göra.
"Han" googlade efter usa via svärmors telefon och it, vid folketorp.
Mycket märkligt hur denna tråd ältar och ältar, kom gärna med nya förslag, jag delgav min upptäkt av hur märkligt HDs absolut första förhör gick till, som ett halvår senare korrigerades av en socialsekreterare som hade polisdrömmar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in