Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Sluta snacka dynga, ditt mästrande jävla kräldjur.
Det kunde inte vara enklare: Jag förutsätter att folk tillämpar generositetsprincipen och antar att jag hänvisar till belagda fakta och inte drar random faktoider ur en crackpipa. Det är ett fullt legitimt antagande eftersom förutsättningarna att lyckas bluffa om en källa som sedan inte existerar är tämligen obefintliga. Om man vill kontrollera, varsågod och googla. Annars, ignorera inlägget.
Uppnosigt slaktavfall som sitter och bjäbbar ”källa? Källa? Källa på det?” som rumpnissar från en annan del av Köping har aldrig varit genuint intresserade av källhänvisningar. Är de intresserade av frågan har de redan kastat sig på Google direkt för att snöpligt bli varse att de hade fel. Först därefter bjäbbar de ”källa? Källa?” för att förhala förnedringen så länge det är möjligt.
Det är väl såna människor man bara ignorerar istället? Folk som inte har något vettigt att säga ska inte tas seriöst. Jag ser ju att du har mycket att säga, och du underminerar dig själv jävligt mycket genom att dras med. Min poäng var helt enkelt att källkritik är sjukt viktigt, och att minimera vikten av det genom att dra en klyscha om google drar ner det till en sandlådenivå, och det är tråkigt.
Jag kan ta att bli lite förolämpad över internet, det kändes rätt förtjänande med tanke på att det jag skrev kunde missuppfattas som ett personangrepp, men med tanke på att 99% av människor som är efterblivna (vilket också är 99% av människor som skriver saker på internet) drar "random faktoider" och bluffar med att använda ordet fakta i hopp om att ingen ska dubbelkolla detta, (supervanligt) så är ju källkritik ännu viktigare idag.