2021-09-11, 13:35
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Edit: Sedan vet vi ju faktiskt heller inte om det är frun som är avliden, även om det är mest sannolikt.
Står ju tidigare i tråden att frun dog förra helgen, och att barnen omhändertogs i torsdags.
Citera
2021-09-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Har scrollat igenom tråden men den ger mig en lätt huvudvärk.
Är det ingen som vet vem misstänkta BO är? En kvinna har varit död i över en vecka så någon borde ju rimligtvis veta vem hon är vid detta laget?

Denhär tråden är ett ypperligt bevis på att Flashback mestadels består av efterblivna småbarn som spenderar för mycket tid på nätet. 29 SIDOR med dynga om nån nasse som är misstänkt för mord, SD-sekten är ju sjukare än både talibanerna och trump-anhängarna.

Min spontana gissning är väl att det är fru/partner som avlidit, med tanke på att det tog en vecka mellan dödsfall och häktning. Statistisk sett är ju detta mest sannolikt även med tanke på misstankesgraden, han verkar ju inte ha gått och klubbat ner nån på stan direkt, utan det handlar nog om någon som antagits dött av naturliga skäl till att börja med. Rena spekulationer såklart, eftersom SD-fanboysen spenderar all sin tid med att pissa revir istället för att ta reda på fakta
Citera
2021-09-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Sluta snacka dynga, ditt mästrande jävla kräldjur.

Det kunde inte vara enklare: Jag förutsätter att folk tillämpar generositetsprincipen och antar att jag hänvisar till belagda fakta och inte drar random faktoider ur en crackpipa. Det är ett fullt legitimt antagande eftersom förutsättningarna att lyckas bluffa om en källa som sedan inte existerar är tämligen obefintliga. Om man vill kontrollera, varsågod och googla. Annars, ignorera inlägget.

Uppnosigt slaktavfall som sitter och bjäbbar ”källa? Källa? Källa på det?” som rumpnissar från en annan del av Köping har aldrig varit genuint intresserade av källhänvisningar. Är de intresserade av frågan har de redan kastat sig på Google direkt för att snöpligt bli varse att de hade fel. Först därefter bjäbbar de ”källa? Källa?” för att förhala förnedringen så länge det är möjligt.

Det är väl såna människor man bara ignorerar istället? Folk som inte har något vettigt att säga ska inte tas seriöst. Jag ser ju att du har mycket att säga, och du underminerar dig själv jävligt mycket genom att dras med. Min poäng var helt enkelt att källkritik är sjukt viktigt, och att minimera vikten av det genom att dra en klyscha om google drar ner det till en sandlådenivå, och det är tråkigt.

Jag kan ta att bli lite förolämpad över internet, det kändes rätt förtjänande med tanke på att det jag skrev kunde missuppfattas som ett personangrepp, men med tanke på att 99% av människor som är efterblivna (vilket också är 99% av människor som skriver saker på internet) drar "random faktoider" och bluffar med att använda ordet fakta i hopp om att ingen ska dubbelkolla detta, (supervanligt) så är ju källkritik ännu viktigare idag.
Citera
2021-09-11, 14:01
Medlem
SenaSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Så det är fastslaget att det är miljöpartisten i Patrik som är mördaren?

Han är Sverigedemokrat.
Citera
2021-09-11, 14:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Står ju tidigare i tråden att frun dog förra helgen, och att barnen omhändertogs i torsdags.

Ja, en användare här skriver att det ligger till på det sättet och åter igen är det väl högst sannolikt att det är just frun som är avliden, men som alltid på Flashback, eller vilket diskussionsforum som helst är det bäst att vänta på någon form av officiell bekräftelse innan man talar om något med säkerhet. Mig veterligen är det fortfarande inga medier som specificerat så mycket om fallet och uppgifter från myndigheter dröjer, av förklarliga skäl.

Så, tills det bekräftas från annat håll ser jag det som högst sannolikt men inte verifierat.
Citera
2021-09-11, 14:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenaSven
Han är Sverigedemokrat.

Han var miljöpartist längre än han har varit sverigedemokrat
Citera
2021-09-11, 14:11
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, en användare här skriver att det ligger till på det sättet och åter igen är det väl högst sannolikt att det är just frun som är avliden, men som alltid på Flashback, eller vilket diskussionsforum som helst är det bäst att vänta på någon form av officiell bekräftelse innan man talar om något med säkerhet. Mig veterligen är det fortfarande inga medier som specificerat så mycket om fallet och uppgifter från myndigheter dröjer, av förklarliga skäl.

Så, tills det bekräftas från annat håll ser jag det som högst sannolikt men inte verifierat.
Ja, absolut! Vem som helst kan skriva vad som helst här, och jag håller med om att tills det är bekräftat är det troligt, men inte säkert.
Citera
2021-09-11, 14:29
Medlem
Intressant hur tråden fylls med sårade SD:are istället för själva mordet. Media brukar skriva ut att det handlar om aktiva politiker oavsett vilka bokstäver. Tycker att det finns ett visst intresse eftersom det handlar om förtroendevalda. Att Jimmie tidigare uttalat att våld mot kvinnor är ett ”importerat problem” kan han ju förklara närmare.
Själv undrar jag om BO är hans fru, vet inte om det framkommit i tråden?
Citera
2021-09-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han var miljöpartist längre än han har varit sverigedemokrat
Googla artiklar och kolla hans Facebook så ser du att han har fler och högre poster i SD än han någonsin hade i MP. Så han är väl integrerad i SD och uppenbart omtyckt bland deras medlemmar.
Citera
2021-09-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Själv undrar jag om BO är hans fru, vet inte om det framkommit i tråden?
Nej, tror inte det framkommit något mer specifikt ännu.

En postare i tråden beskrev mannen som angetts som mgm såsom en kuf, men annars är det bara SD-hatare och SD-supportrar som sysslat med pajkastning (dig själv inkluderat tyvärr).

Vore skönt om ni alla kunde stilla er en stund och istället fokusera på själva brottet.
Citera
2021-09-11, 15:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det ligger väl nära till hands att tro att det är hans fru, eftersom barnen omhändertogs innan han blev häktad.

Jo och ungarna kan ju naturligtvis ha varit hos grannar eller släktingar de dagarna när han satt anhållen tills de omhändertog dem.

Edit. Och varför kan inte folk blogga i de befintliga trådarna om politik som faktiskt finns här på FB?
Senast redigerad av halaltarzan 2021-09-11 kl. 15:22.
Citera
2021-09-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Bild på Patrik och Carola

https://www.familjeliv.se/vantar/1.1382516

Vibbar?

Nej, bara taskig fotograf som fotar när båda närvarande paren ser ut att vara "trötta i mössan"...
Tragisk händelse i vilket fall, om det visar sig att mgm dödat sambon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in