2021-09-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Regler? Flashback är ett öppet forum där vem som helst får yttra sig. Människor kan ju ändra sig. I synnerhet när de ser folkutbytet breda ut sig som det gjort de senaste åren. Uppenbart är det också många Mp-are som har bytt parti då de sjunkt från 12-13% till drygt 4%. Varför skulle man misstro det? Att byta politiska åsikter kan väl inte jämföras med att åka ner till isis och begå krigsförbrytelser.
Ja, man kan ändra sig. Poängen var att majoriteten av mina fellow SD:are på FB har dubbla måttstockar — de accepterar påstådd förändring blint om personen har gått till SD, men om de tillhör andra partier gäller istället antagandet att ingen kan förändras egentligen. En gång liberal alltid liberal. En gång kommunist alltid kommunist.

Om man är SD idag är man helt ren, fin och fri från tidigare åsikter, även om man var miljöpartist, liberal, sosse, kommunist. Om man däremot är något annat skall man utan undantag FÖR ALLTID misstänkas vara bärare av en massinvandrings-agenda.
Senast redigerad av CrispyKreem 2021-09-11 kl. 10:31.
Citera
2021-09-11, 10:33
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Snacka om att ha en identitetskris om man går från ex Mp till SD eller tvärtom. De är två partier som står längst bort från varandra. Ena vill öppna upp gränser och kräva mindre ansvar och det andra vill begränsa och kräver mer ansvar.

Det fanns ju en tid då Miljöpartiet faktiskt handlade om, tro't eller ej, miljön. Kände flera på den tiden som hade röstat på MP om inte SD funnits, helt enkelt på "miljön är den viktigaste frågan efter invandringen". Andra gjorde bedömningen att "miljön är den viktigaste frågan, men invandringen är ju dålig för både svenska folket och miljön" och gick med i MP, där invandringskramarna sedermera vann en total seger och uteslöt kättarna som påpekade det uppenbara. Jan Milld (Blågula frågor m.m.) är ett exempel, Åke Blomdahl (som fortfarande skriver i Nya Tider ibland) är ett annat. Finns minst en till skarp invandringskritiker som gjort den resan (kommer inte på namnet), och garanterat en del gräsrötter som inte gör något väsen av sig också.

Men då snackar ju vi tidigt 90-tal, förstås. Hur man kunnat hänga kvar i MP till 2010 och fortfarande ha något vett i skallen vet jag inte riktigt. Så visst, rent spekulativt kan det faktiskt tyda på att det är något fel på karln.
Citera
2021-09-11, 10:34
Medlem
Troians avatar
Jag upplever att oftast då en man häktas misstänkt för mord inom hemmets fyra väggar, och det inte är uppenbart att det är just mord, så är det heller inte någon som döms för mord.

Nu känner vi ju inte till några detaljer, men utifrån vad som framkommit skulle jag satsa mina pengar på att han släpps fri.
Senast redigerad av Troian 2021-09-11 kl. 10:42.
Citera
2021-09-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Verkar vara en Mp-idiot med bil o som inte vill arbeta på riktigt o när Mp inte har plats för honom
byter han flagga o gnor sig till på SD.

Varför skulle han ha mördat sin fru om så är fallet o hur dog hon - finns separattråd om mordet-
levde de tillsammans när hon dog
Om han är en MP-idiot vad är då de medlemmar som valt honom till ordförande i SD Svenljunga, till styrelsen i Sjuhärad och gett honom flest personröster av SD-kandidaterna 2018 enligt valmyndigheten?
Citera
2021-09-11, 10:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Om han är en MP-idiot vad är då de medlemmar som valt honom till ordförande i SD Svenljunga, till styrelsen i Sjuhärad och gett honom flest personröster av SD-kandidaterna 2018 enligt valmyndigheten?

Han representerar och är kommunalt ledande i SD. Tidigare hade han andra åsikter, och var med i MP.
Citera
2021-09-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han representerar och är kommunalt ledande i SD. Tidigare hade han andra åsikter, och var med i MP.

Person som nog har de åsikter som ger honom bäst fördelar för tillfället.

Finns tyvärr rätt många sådana inom politiken.
Citera
2021-09-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
ooh!
Visste du att 2015 tyckte 90% av befolkningen att din mamma är en hora?

(Ta med källor när du hänvisar din dumjävel)
Dina inlägg dryper av projektion; du uppehåller dig vid andras förment blygsamma intelligens medan det blir övertydligt genom hur du själv skriver och uttrycker dig att du är det närmaste en primat som den här tråden kan komma. Anmärker folk ofta på din låga panna och din likaledes låga fattningsförmåga? Jag förstår dem. Sedan låter jag vara osagt huruvida du skriver från en bur på Kolmården eller om du är c:a 10-12 år under Flashbacks åldersgräns, men någotdera måste det vara.

Angående källhänvisning: Det finns en sprillans ny, revolutionerande och allmänt fantastisk tjänst på nätet vid namn ”Google”. För den som vill fördjupa sig i saker som nämns i trådar, gäller på den här sidan år 2000 att man ”googlar” (sprillans nytt och revolutionerande verb). Lata som inte orkar göra det själva får helt enkelt leva vidare i ovisshet. Men för det här enskilda tillfället gör jag ett undantag och postar en länk till DN (artikeln kräver betalvägg, men mätningen nämns även i ingressen som även du torde kunna se — jag utgår att du inte prenumererar på någonting mer sofistikerat än ”Skoternytt”)
Senast redigerad av CrispyKreem 2021-09-11 kl. 10:55.
Citera
2021-09-11, 10:49
Medlem
QueenKoralls avatar
Eftersom kvinnan dog på fredagsförmiddagen och han inte greps förrän på tisdagen tänker/spekulerar jag, att det kan vara hans fru C_arola som hittats död.
Det har först sett ut som ett ”naturligt” dödsfall. PT har varit på plats och han har larmat.
När det sedan gjorts en rättsmedicinsk undersökning har rättsläkaren funnit att det inte kan röra sig om en naturlig död och PT som varit på plats blir misstänkt.
Detta skulle kunna förklara varför det går 4 dygn innan ett gripande..
Citera
2021-09-11, 10:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Eftersom kvinnan dog på fredagsförmiddagen och han inte greps förrän på tisdagen tänker/spekulerar jag, att det kan vara hans fru C_arola som hittats död.
Det har först sett ut som ett ”naturligt” dödsfall. PT har varit på plats och han har larmat.
När det sedan gjorts en rättsmedicinsk undersökning har rättsläkaren funnit att det inte kan röra sig om en naturlig död och PT som varit på plats blir misstänkt.
Detta skulle kunna förklara varför det går 4 dygn innan ett gripande..

Men hon står inte som avliden på Ratsit, än i alla fall. Blir dock inte klok på hur lång tid det brukar ta.
Citera
2021-09-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han är ju miljöpartist i grund och botten så man kan inte ha så höga krav när det gäller en sån. Tror att SD fick in mycket skräp där i tidigare skede och den här var en tvättäkta miljöpartist som gått vilse . Ligger kanske nåt i det du skriver men det kan ju vara en tillfällighet. Ingen rök utan eld som det heter.
Nej Patrik är INTE miljöpartist i botten utan en sann svärjevän.
Citera
2021-09-11, 11:03
Medlem
Citat:
Du måste tro att jag har svårt att fatta. Snubben är en tvättäkta miljöpartist som sökte sig till SD efter att kvicknat till. Nu smälte han inte in där så bra och är utskriven för gott. Som SD-sympatisör är jag bara glad att såna där kufar försvinner ut ur partiet. Med tiden är det rensat och rent.
Patrik är ingen miljöpartist utan en riktig svärjevän. Som väl insatt i ämnet så har han fullständigt konverterat och står så långt från mp man kan komma och givetvis så nära SD man kan komma i stället.
Citera
2021-09-11, 11:06
Medlem
Citat:
Menar du att hela partiet har dödat någon? Dessutom är mördaren en tvättäkta miljöpartist som gick vilse. Vad är det du inte förstår?
Snarare en äkta SD:are med tanke på hur han uttalat sig och drivit politik de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in