2021-09-10, 23:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockinson
Det är inte en diskussion, det handlar om att du pressar ut en teori som är totalt absurd, som du antingen försvarar för att du inte förstår bättre, eller pga någon form av självterapi.

Är det ingen diskussion? Lever du helt i din egen lilla värld? Totalt absurd teori enligt dig, intressant scenario enligt andra. Tråddeltagare diskuterar iaf den möjligheten, dvs att CL kanske inte var ensam, har du missat det?

Du får försöka ha lite verklighetsförankring, en totalt absurd teori hade det varit om jag hade haft med Kung Carl XVI Gustav som medgärningsman till CL men nu var det ju inte så utan det var hans bror PL.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-10 kl. 23:48.
Citera
2021-09-10, 23:58
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Är det ingen diskussion? Lever du helt i din egen lilla värld? Totalt absurd teori enligt dig, intressant scenario enligt andra. Tråddeltagare diskuterar iaf den möjligheten, dvs att CL kanske inte var ensam, har du missat det?

Du får ju försöka ha lite verklighetsförankring, en totalt absurd teori hade det varit om jag hade haft med Kung Carl XVI Gustav som medgärningsman till CL men nu var det ju inte så utan det var hans bror PL.
Ja, som du har fantiserat ihop, ska åkt efter HA, fått henne att hoppa in i en bil med två killar mitt i natten. ”En” av dom börjar kladda, springer efter HA, den ”andra” brodern springer efter, sen i din fantasi är hon mördad. I vilken värld lever du i , ge ett realistiskt förhandlingslopp hur hon dör?

Är det CL, eller PL , eller börjar dom plötsligt mörda henne tillsammans? Motiv varför? Är det i din värld rimligt!! Sexuellt motiv i form att dom ville ha en trekant eller vad är det du försöker få fram?!
Citera
2021-09-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Tror också att det är i det närmaste omöjligt att få någon fälld för mord här. Dock så tror jag att GM har lidit alltsedan brottet skedde och har fått sitt "straff" på så vis, även om det inte har varit bakom lås och bom. Det man får hoppas på är att kvarlevorna kan hittas och att familjen kan få ett avslut på den här mardrömmen.
För att gm ska ha lidit av detta krävs ett samvete. Hur man än vänder och vrider på det så kan inte GM i detta ha ett samvete för då skulle inte 29år passerat utan att han gav sig till känna, enligt mig. De som fått lida är Helenas anhöriga. Fy fan honom!
Citera
2021-09-11, 00:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, som du har fantiserat ihop, ska åkt efter HA, fått henne att hoppa in i en bil med två killar mitt i natten. ”En” av dom börjar kladda, springer efter HA, den ”andra” brodern springer efter, sen i din fantasi är hon mördad. I vilken värld lever du i , ge ett realistiskt förhandlingslopp hur hon dör?

Är det CL, eller PL , eller börjar dom plötsligt mörda henne tillsammans? Motiv varför? Är det i din värld rimligt! Sexuellt motiv i form att dom ville ha en trekant !eller vad är det du försöker få fram?!

Alla spekulationer och alt. scenarier är ihopfantiserade och det får du leva med.
Ingen vet exakt hur Helena dog, varken du eller jag, det kan man endast spekulera om.

Du verkar inte ha alla hästar hemma som börjar yra och fråga om CL och PL ville ha trekant. Varför är du besatt av scenariot med bröderna L*evin? Det är definitivt inte normalt att bete sig som du gör.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-11 kl. 01:24.
Citera
2021-09-11, 00:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
För att gm ska ha lidit av detta krävs ett samvete. Hur man än vänder och vrider på det så kan inte GM i detta ha ett samvete för då skulle inte 29år passerat utan att han gav sig till känna, enligt mig. De som fått lida är Helenas anhöriga. Fy fan honom!
Håller med.
Äckligt ömkande om GM!
Förstår verkligen inte?
Om det nu är C.L som är GM, så har han knappast lidit. För även efter Helenas förvinnande/mord så fortsatte han att ragga på tjejer runt om Mariestad.
Såna har inget samvete, för då skulle han inte
gjort Helena och hennes närmaste så illa!
Senast redigerad av rubin22 2021-09-11 kl. 00:57.
Citera
2021-09-11, 01:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Är dråp verkligen preskriberat? Jag tyckte mig läsa att både mord och dråp inte längre har preskribtionstid. Någon som har bättre koll?

Men din tanke om vållande är intressant. Det för mina tankar till vad försvarsadvokaten så före häktningsframställan i en artikel. På frågan om hur klienten ställer sig till anklagelserna sa han: - Inga kommentarer och du kommer att förstå senare varför jag säger så.
Dråp efter -95 preskiberas inte.
Mord efter -85 preskiberas inte.
Citera
2021-09-11, 01:29
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Alla spekulationer och alt. scenarier är ihopfantiserade och det får du leva med.
Ingen vet exakt hur Helena dog, varken du eller jag, det kan man endast spekulera om.

Du verkar inte ha alla hästar hemma som börjar yra och fråga om CL och PL ville ha trekant. Varför är du besatt av mitt scenario? Det är definitivt inte normalt att bete sig som du gör.
Du har ingen förklaring på det, bra det är ett friskhetstecken. Trekant var en hint hur ologiskt du målar upp din fantasi.

CL är högintressant, och det finns flera scenarier som han har kunnat gå tillväga som GM, men tillsammans med någon , särkilt sin egen bror, med ett troligt motiv att ta kontakt med HA, finns inte.
För givetvis tar han inte kontakt med HA för att fråga vad klockan är är eller vägen till Skara, utan av sexuell natur.
Citera
2021-09-11, 01:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du har ingen förklaring på det, bra det är ett friskhetstecken. Trekant var en hint hur ologiskt du målar upp din fantasi.

CL är högintressant, och det finns flera scenarier som han har kunnat gå tillväga som GM, men tillsammans med någon , särkilt sin egen bror, med ett troligt motiv att ta kontakt med HA, finns inte.
För givetvis tar han inte kontakt med HA för att fråga vad klockan är är eller vägen till Skara, utan av sexuell natur.

Två GM är ingen ologisk fantasi, det hela kan ha ha varit en kedja av händelser som sen slutade på ett sätt som ingen hade räknat med.

Du däremot utgår från att motivet måste vara av sexuell natur, det innebär att överfallet var planerat vilket är långt ifrån säkert.

Du målar upp det som att det måste vara ett sexmord, det är din ologiska fantasi.
Citera
2021-09-11, 01:59
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Två GM är ingen ologisk fantasi, det hela kan ha ha varit en kedja av händelser som sen slutade på ett sätt som ingen hade räknat med.
När det gäller CL så är det ologiskt, och när det gäller generella GM så är det osannolikt.

Citat:

Du däremot utgår från att motivet måste vara av sexuell natur, det innebär att överfallet var planerat vilket är långt ifrån säkert.
Absolut INTE, ett motiv av sexuell natur är INTE = planerat dåd.
Jag tror inte du förstår terminologin när jag skriver av sexuell natur.

Citat:
Du målar upp det som att det måste vara ett sexmord, det är din ologiska fantasi.

Samma som ovan: Jag tror inte du förstår terminologin när jag skriver av sexuell natur. Så jag tänker inte fortsätta denna diskussion.
Citera
2021-09-11, 02:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
När det gäller CL så är det ologiskt, och när det gäller generella GM så är det osannolikt.

Men bara för att det är ologiskt och osannolikt innebär det inte att det går att utesluta.

Citat:
Absolut INTE, ett motiv av sexuell natur är INTE = planerat dåd.
Jag tror inte du förstår terminologin när jag skriver av sexuell natur.

Så du som propagerar för CL som ensam GM menar att han inte hade ett sexuellt motiv? Det var inte planerat att attackera Helena? CL trodde att HA ville ha sex med honom frivilligt i kohagen?

Citat:
Samma som ovan: Jag tror inte du förstår terminologin när jag skriver av sexuell natur. Så jag tänker inte fortsätta denna diskussion.

Bra, gå och lägg dig nu.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-11 kl. 02:33.
Citera
2021-09-11, 03:57
Medlem
En man född 1972 med initialerna M K-E L avliden i Juli 1992 som kommer från Mariestad och där hans mamma och eventuellt syskon ännu bor kvar, samt även har koppling till Töreboda. Kan de va något?
Senast redigerad av Adenise 2021-09-11 kl. 04:42.
Citera
2021-09-11, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
En man född 1972 med initialerna M K-E L avliden i Juli 1972 som kommer från Mariestad och där hans mamma och eventuellt syskon ännu bor kvar, samt även har koppling till Töreboda. Kan de va något?
Menar du egentligen juli 1992 när du skriver avliden 1972? Och jag antar att efternamnet som börjar på L är detsamma som på den nu aktuelle C L?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in