2021-09-10, 21:21
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Det kan ju vara så enkelt att C.L har erkänt antingen vållande till annans död eller dråp vilket omöjliggör häktning p.g.a att dessa brott är preskriberade.

Skulle också förklara varför polisen numera så kategoriskt talar om att de tror att de har ”Helenas mördare”, dvs att de har något som får dem mer säkra
På att hon faktiskt är död. Vet inte om man uttalat sig så tidigare, när de haft andra misstänkta?
Citera
2021-09-10, 21:23
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det är inte ett citat, så det är skribenten som anser att Helena är mördad.

Men det förekommer också i polisens uttalanden i media. Antingen är det media som tokslarvar eller så är det så att de med mer säkerhet talar om just mord, och att Helena är död
Citera
2021-09-10, 21:30
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Men det förekommer också i polisens uttalanden i media. Antingen är det media som tokslarvar eller så är det så att de med mer säkerhet talar om just mord, och att Helena är död

Äsh ok, det har tydligen varit tal om mord hela tiden…
Citera
2021-09-10, 21:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det kan ju vara så enkelt att C.L har erkänt antingen vållande till annans död eller dråp vilket omöjliggör häktning p.g.a att dessa brott är preskriberade.
Nja, i sådana fall brukar det heta att ”den misstänkte har gjort vissa medgivanden”. Men med tanke på hans påstådda psykiska tillstånd kanske han har sagt sådant som kan tolkas som att han har träffat HA, eller vet vad som hänt. Detta kan han sedan ha tagit tillbaka, men då är KF-gruppen redan övertygade om att han är rätt man.

Det kan han mycket väl vara, men jag ser just nu ingen väg till att få honom fälld såvida han inte kan leda polisen till kroppen. Med tanke på att Vänern ligger just utanför så är det dock inte säkert att han kan det även om han skulle vilja. Och även med ett erkännande, men utan kropp, är jag tveksam till att TR/HR fäller en 60-åring som såvitt jag förstår har såpass kraftiga problem att han har hemtjänst. Efter Quick vill förmodligen få åklagare eller rådmän göra en Kwast.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-10 kl. 22:21.
Citera
2021-09-10, 21:55
Medlem
Citat:
Men sade de inte att han inte hade erkänt?
Citera
2021-09-10, 21:56
Medlem
Det som jag tycker talar för en ensam gärningsman är att skorna inte togs med vid bortförandet. Tänk en ensam gärningsman, hur ska han få med sig både kropp och skor mot bilen som står vid lekplatsen. Därför kastas skorna åt motsatt håll från stigen. Ringar och cerat tänker jag har ramlat ur ryggsäck/fickor när Helena stuvas in i bilen.

Börjar mer tro på att agerandet skedde av en ensam gärningsman. Hannas uppgifter går inte att få ihop oavsett.
Citera
2021-09-10, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nja, i sådana fall brukar det heta att ”den misstänkte har gjort vissa medgivanden”. Men med tanke på hans påstådda psykiska tillstånd kanske han har sagt sådant som kan tolkas som att han har träffat HA, eller vet vad som hänt. Detta kan han sedan ha tagit tillbaka, men då är KF-gruppen redan övertygade om att han är rätt man.

Det kan han mycket väl vara, men jag ser just nu ingen väg till att få honom fälld såvida han inte kan leda polisen till kroppen. Med tanke på att Vänern ligger just utanför så är det dock inte säkert att han det även om han skulle vilja. Och även med ett erkännande, men utan kropp, är jag tveksam till att TR/HR fäller en 60-åring som såvitt jag förstår har såpass kraftiga problem att han har hemtjänst. Efter Quick vill förmodligen få åklagare eller rådmän göra en Kwast.

Tror också att det är i det närmaste omöjligt att få någon fälld för mord här. Dock så tror jag att GM har lidit alltsedan brottet skedde och har fått sitt "straff" på så vis, även om det inte har varit bakom lås och bom. Det man får hoppas på är att kvarlevorna kan hittas och att familjen kan få ett avslut på den här mardrömmen.
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2021-09-10 kl. 22:21.
Citera
2021-09-10, 22:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du menar att GM sitter här med flera olika konton och ifrågasätter din senaste snilleblixt..?
Nej men herregud, ta till dig den kritik och ifrågasättande till din senaste teori.
Du fabulerar fritt utan tanke på att oskyldiga råkar illa ut. Räcker det inte med att många oskyldiga har hängts ut i denna tråd?
Ditt senaste scenario är ju helt taget ur luften

Att det finns både GM och anhöriga till misstänkta GM som har skrivit i trådar på Flashback är väl ingen nyhet? F.ö. är det ingenting som du kan veta något om.

Dessutom är alla spekulationer och scenarier i den här tråden är helt tagna ur luften så det finns ingen anledning för dig att haka upp dig på just PL. Du kan väl bara lugnt konstatera att du inte köper mitt scenario istället för att bete dig som en pajas?
PL hängs inte ut mer än någon annan som tidigare har figurerat i spekulationer.
Han är bror till den man, den enstöring som misstänks ha mördat Helena Andersson. CL verkar inte ha haft ett normalt socialt liv så om det nu var 2 GM finns det anledning att titta närmare på brodern. Vad du sen personligen anser om den saken är fullständigt ointressant. Tål du inte att det spekuleras fritt här bör du kanske söka dig till en annan tråd.
Citera
2021-09-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att det finns både GM och anhöriga till misstänkta GM som har skrivit i trådar på Flashback är väl ingen nyhet? F.ö. är det ingenting som du kan veta något om.

Dessutom är alla spekulationer och scenarier i den här tråden är helt tagna ur luften så det finns ingen anledning för dig att haka upp dig på just PL. Du kan väl bara lugnt konstatera att du inte köper mitt scenario istället för att bete dig som en pajas?
PL hängs inte ut mer än någon annan som tidigare har figurerat i spekulationer.
Han är bror till den man, den enstöring som misstänks ha mördat Helena Andersson. CL verkar inte ha haft ett normalt socialt liv så om det nu var 2 GM finns det anledning att titta närmare på brodern. Vad du sen personligen anser om den saken är fullständigt ointressant. Tål du inte att det spekuleras fritt här bör du kanske söka dig till en annan tråd.
Delar helt din uppfattning .
Citera
2021-09-10, 23:23
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
För det första har du fel. För det andra, även om det nu vore osannolikt med 2 GM (din villfarelse) så måste det ändå diskuteras eftersom det inte kan uteslutas
Det är inte en diskussion, det handlar om att du pressar ut en teori som är totalt absurd, som du antingen försvarar för att du inte förstår bättre, eller pga någon form av självterapi.
Citera
2021-09-10, 23:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jaa, Pudelfrillan. Vi som talat med varann genom åren. Att psykiatrin var så direkt blev jag faktiskt överraskad av.

Ok? svårtolkat när du inte är rak utan talar i gåtor.
Citera
2021-09-10, 23:28
Medlem
Citat:

Är dråp verkligen preskriberat? Jag tyckte mig läsa att både mord och dråp inte längre har preskribtionstid. Någon som har bättre koll?

Men din tanke om vållande är intressant. Det för mina tankar till vad försvarsadvokaten så före häktningsframställan i en artikel. På frågan om hur klienten ställer sig till anklagelserna sa han: - Inga kommentarer och du kommer att förstå senare varför jag säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in