2021-09-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrakrat
Både Rapport och Aktuellt hade detta som en huvudnyhet ikväll. Så tyvärr har de i så fall gått på det hela.

Det kan du ju inte gärna vara förvånad över. Det är ju inte så att deras nyhetsvärdering styrs av relevans och fakta heller.
Men det är ju rimligt att M efter att ha gått igenom det material som går att uppbåda kommer med ett tydligt ställningstagande.

Antingen finns det hyfsade belägg och då är det så klart olämpligt. Eller så finns det en anklagelse, men inte några belägg och då är det ju svårt att ta ställning.
Eller så kommer det dyka upp indikationer på nån slags fulspel och då behöver man så klart säga det.

Än så länge är soppan väldigt tunn så man får väl bara avvakta och se.
Men vem som anklagas är ingen hemlighet.
Citera
2021-09-10, 23:40
Medlem
Cuckslayers avatar
Om det är HB så tror jag inte ett ögonblick på denna historia. Detta är en ren och skär smutskastningskampanj.
Citera
2021-09-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
För att det ska vara beroendeställning i juridisk mening behöver han vara hennes betygsättande lärare, arbetsgivare, präst eller liknande.

"För att en beroendeställning skall anses vara för handen krävs enligt praxis att brottsoffret står under ett tryck som är av allvarlig betydelse för denne. Det skall råda ett avhängighetsförhållande mellan de inblandade parterna, varmed avses att brottsoffret i någon mån står under gärningsmannens makt. "
Citera
2021-09-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag är rätt säker på att en person som kan tänka sig att ligga med en 15-17-åring inte skulle dra sig för att ligga med vissa 13-14-åringar heller om det inte hade varit olagligt.

Jag tänker att enda anledningen till att en vuxen man raggar på tonårstjejer är antingen för att han attraheras av minderåriga, eller inte har några andra alternativ. Vilken grupp tillhör du?

Lustigt hur du antar saker, dina antaganden avslöjar dock mer om dig själv än om någon annan. TMI.

Kul dock att du i ditt huvud lyckades gå från 13 till 17 år.

Jag tänker dock inte infantilisera 17-åringar som har några månader kvar till att bli 18. Annars så skulle jag vara tvungen att ifrågasätta 18-åringars rätt och förmåga till att ta körkort, rösta i val, gå på krogen, spela in porr osv.

Inte en chans att du skulle tro att hon var 17 om du såg henne på krogen.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-1267805/Franck-Riberys-underage-prostitute-Zahia-Dehar-breaks-silence.html
Citera
2021-09-10, 23:53
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det kan du ju inte gärna vara förvånad över. Det är ju inte så att deras nyhetsvärdering styrs av relevans och fakta heller.
Men det är ju rimligt att M efter att ha gått igenom det material som går att uppbåda kommer med ett tydligt ställningstagande.

Antingen finns det hyfsade belägg och då är det så klart olämpligt. Eller så finns det en anklagelse, men inte några belägg och då är det ju svårt att ta ställning.
Eller så kommer det dyka upp indikationer på nån slags fulspel och då behöver man så klart säga det.

Än så länge är soppan väldigt tunn så man får väl bara avvakta och se.
Men vem som anklagas är ingen hemlighet.
.
Är med på det du säger. Men om hans egen sambo avföljer honom på Instagram för det så känns det som det är fler katter begravda?
Citera
2021-09-10, 23:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är inte det jag skriver. Däremot skriver jag att om Expressen blivit lurade eller gått på fabricerat material så kommer dom dels skämma ut sig och dels tvingas missbruka källskyddade tips för att kunna avslöja ett eventuellt frame job.

Det finns visserligen teoretiska möjligheter att vara rätt ospecifik med hur det gått till, men rent krasst ska källorna hållas helt hemliga så även det vore knepigt. Inte för att jag tror att man skulle vilja vidgå att man agerat på dålig information ens om man upptäcker det själva. Då tiger man bara ihjäl grejen och låtsas att man var rätt ute, men att det inte fanns nog bra bevisning.

Jag tror man får vänta och se om någon av de ”utsatta” ens själva upplever sig utsatta och är beredda att tala ut anonymt. Man kan tycka att det redan borde ha skett och avsaknaden av såna berättelser är lite besynnerlig.

Storyn känns så här långt väldigt svag trots de skarpa rubrikerna. Jag uppfattar det som allmänt moraliserande från tredje part, kanske direkt konkurrent till den utpekade, där omständigheter som tidpunkt, sammanhang, bestämd plattform och utsatta som upplever sig utsatta helt saknas. Det är rätt udda. Hur kontrollerar man ens en anklagelse av den här sorten om det inte finns mer information att gå på?

OK, då missförstod jag dig. Vad gäller frame job, så tvivlar jag på en utomstående konspiration. Dels därför att den skulle bli ganska svår att iscensätta, dels därför att uppgiftslämnarna gick både till moderaterna och till Expressen. Om de var ute efter att skada partiet skulle de ha nöjt sig med pressen och inte varnat partiet i förväg.

Det förefaller därför troligare att HB - om det nu är han - faktiskt uttryckt sig olämpligt, och att det materialet hamnat i händerna på någon som använder det för att få bort honom i nomineringen. Det är förstås också möjligt att den som drabbades själv trädde fram först nu, men det förefaller lite väl tajmat, särskilt om det hände för länge sedan.
Citera
2021-09-10, 23:54
Medlem
Vad gör det svårt för Hanif att kommentera det hela?
Måste vara något gammalt skit som dykt upp upp över ytan.
Citera
2021-09-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Nu vet jag att kanske inte kan svara på detta, men skulle du kunna förtydliga i vilken bemärkelse tjejen var "speciell"?

Personen som åsyftas är en helt normal politiskt aktiv zoomermoderat men obs att hon inte är den enda som ska ha varit utsatt varför kommentaren om att just hon skulle vara "speciell" inte är jätterelevant. Tror bara alla 30yo boomers i partiet inte fattat ännu att det kommer en våg av MUF-tjejer som inte pallar med partiets sociopatiska gubb[sjuke]kultur. Skulle tro att hon gått till partiet med stöd av andra (både såna som blivit utsatta av HB såväl som riktiga politiker).
Citera
2021-09-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrakrat
Både Rapport och Aktuellt hade detta som en huvudnyhet ikväll. Så tyvärr har de i så fall gått på det hela.
Ja om ”huvudnyhet” är ett kort inslag 11 minuter in i programmet.
Citera
2021-09-11, 00:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
.
Är med på det du säger. Men om hans egen sambo avföljer honom på Instagram för det så känns det som det är fler katter begravda?
Det var en "trådsanning" att hans fästmö avföljt honom. Det har hon inte, det är en fet lögn, helt enkelt, som upprepats i tråden.
Några har en agenda här, det är tydligt. HB's initialer nämndes väldigt tidigt utan förklaring.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-09-11 kl. 00:12.
Citera
2021-09-11, 00:10
Medlem
DÅ:
Hanif Bali önskar möte med Tidningsutgivarna om lögnkampanj mot politiker.
NU: -
Citera
2021-09-11, 00:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vad gör det svårt för Hanif att kommentera det hela?
Måste vara något gammalt skit som dykt upp upp över ytan.
Får han inte ta paus? Varför skulle han behöva dementera elakt förtal på Flashback? Är du sinneslö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in