2021-09-10, 19:39
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dom flesta som jobbar är lika sjuka själva. Övergrepp inom psykvården förekommer ofta. Bältessängen missbrukas. Särskilt männen är våldsamma. Vet två som jobbar dom får gå på kissprov varje vecka för att få behålla jobbet tex. Sen finns det bra personal men det är mer undantag.
Så två av de hundratals du träffat på dina vistelser behöver pissa - vad du vet.
Hur missbrukas bältessängen? Nog för att det är en fruktansvärd upplevelse att bältas, så är det alltid läkare som avgör bältning. Vägrar man bälta efter beslut så begår man tjänstefel - förklara
Note: tycker din bedömning av psykiatrin är verklighetsfrånvänd. Jag tycker dock det finns saker att förbättra, men över lag så har jag aldrig upplevt det som en obehaglig grupp att komma till, när man kommer in på psyket eller psykakuten...

Nog för att personer som själva haft det svårt ofta söker sig till omvårdnad, men det tror jag inte betyder någon särskild risk. Jämför gärna med SiS- & HVB-hem, där snackar vi social orättvisa.

Edit: Oavsett hur det är ställt så är det extra vidrigt när personer i auktoritär position utnyttjar extra svaga, extra utlämnade, extra värnlösa för, ja i princip vad som helst. När gränsen passeras att man börjar ofreda sina patienter så bör man sluta arbeta inom specifika område - kanske rikta in sig på sprututbytet istället ... mycket trasigt folk där, men han kanske blir sjuk om han försöker sig på något då.
Citat:
Jag vet regler kring bältessäng. Den använder man som bestraffning utan att läkare ens tillkallas.
O-key.
Citat:
Det är inte en gång det hände flera gånger under min praktik jag var bara elev då vågade inte säga något för att jag var rädd för att bli underkänd. Men jag vet att jag borde gjort något har ångest över det än faktisk. Tänkte vem kommer tro mig som elev. Vad patienten säger är det ingen som lyssnar på dom är ju "psyksjuka " Det enda personalen på den avdelningen gjord var att servera mat och titta på tv. Det var dom som bestämde vad som skulle ses på Tv:n. Inte patienterna. Jag upplevde att dom var så trötta på patienterna att dom struntade i dem. Kommer en patient som var psykotisk hon hade inte duschat på en månad. Ingen försökte ens få in henne i duschen. Jag försökte det var inga problem. Det är absolut inget jag sitter och hittar på. Personalen kunde sitta och håna ledsna patienter bland annat en äldre dement kvinna som var tillfälligt inlagd. Tur hon var soppas borta att hon inte förstod när dom gjorde sig lustiga över henne. Skulle kunna berätta så mycket. Har jobbat på bättre avdelningar med långt ifrån bra.
Spiken i kistan med andra ord. Du skriver i affekt - förstår du det?
Bra jobbat men din uppfattning av vad som gjordes tror jag inte är annat än subjektiv. Bältning utan bedömning/beslut är nämligen misshandel, att göra det systematiskt är, för att uttala det milt, rätt riskabelt.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-10 kl. 20:08.
Citera
2021-09-10, 19:48
Medlem
Miss Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Inte bara ser ut som, har ett digert bolatryckande i bagaget, minns att han fick sitta av ett kännbart fängelsestraff runt 1990, men det är historia och vad jag vet tog han sig ur det efter voltan, en bra kille. Vad är VC?

Verksamhetschef.
Citera
2021-09-10, 19:51
Medlem
Citat:
Var så god. Då vet du hur det ser ut.
Ja och jag känner inte igen din bild.
Citera
2021-09-10, 20:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Så två av de hundratals du träffat på dina vistelser behöver pissa - vad du vet.
Hur missbrukas bältessängen? Nog för att det är en fruktansvärd upplevelse att bältas, så är det alltid läkare som avgör bältning. Vägrar man bälta efter beslut så begår man tjänstefel - förklara

Nog för att personer som själva haft det svårt ofta söker sig till omvårdnad, men det tror jag inte betyder någon särskild risk. Jämför gärna med SiS- & HVB-hem, där snackar vi social orättvisa.
Jag vet regler kring bältessäng. Den använder man som bestraffning utan att läkare ens tillkallas. Det är inte en gång det hände flera gånger under min praktik jag var bara elev då vågade inte säga något för att jag var rädd för att bli underkänd. Men jag vet att jag borde gjort något har ångest över det än faktisk. Tänkte vem kommer tro mig som elev. Vad patienten säger är det ingen som lyssnar på dom är ju "psyksjuka " Det enda personalen på den avdelningen gjord var att servera mat och titta på tv. Det var dom som bestämde vad som skulle ses på Tv:n. Inte patienterna. Jag upplevde att dom var så trötta på patienterna att dom struntade i dem. Kommer en patient som var psykotisk hon hade inte duschat på en månad. Ingen försökte ens få in henne i duschen. Jag försökte det var inga problem. Det är absolut inget jag sitter och hittar på. Personalen kunde sitta och håna ledsna patienter bland annat en äldre dement kvinna som var tillfälligt inlagd. Tur hon var soppas borta att hon inte förstod när dom gjorde sig lustiga över henne. Skulle kunna berätta så mycket. Har jobbat på bättre avdelningar med långt ifrån bra.
Citera
2021-09-10, 20:07
Medlem
Det är endera jävligt iskallt - eller idiotiskt - att i mars vara misstänkt i en polisutredning avseende våldtäkt, gå fri när utredningen läggs ned och sen 6 månader senare sätta sig i en situation som gör att man igen är misstänkt för våldtäkt.

Oavsett vad som hände första gången så är man oskyldigt anklagad borde man se till att aldrig hamna i en situation där man ens KAN bli anklagad för något igen. Se till att aldrig vara ensam med patienter till exempel.

Och något har ju gjort att polisen öppnat det tidigare nedlagda utredningen igen. Det måste finnas gemensamma nämnare där. Och då lutar det åt iskallt gått över gränsen igen snarare än "otur"?
Citera
2021-09-10, 20:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Det är endera jävligt iskallt - eller idiotiskt - att i mars vara misstänkt i en polisutredning avseende våldtäkt, gå fri när utredningen läggs ned och sen 6 månader senare sätta sig i en situation som gör att man igen är misstänkt för våldtäkt.

Oavsett vad som hände första gången så är man oskyldigt anklagad borde man se till att aldrig hamna i en situation där man ens KAN bli anklagad för något igen. Se till att aldrig vara ensam med patienter till exempel.

Och något har ju gjort att polisen öppnat det tidigare nedlagda utredningen igen. Det måste finnas gemensamma nämnare där. Och då lutar det åt iskallt gått över gränsen igen snarare än "otur"?
Nu påstår jag förvisso inte att det inte hänt - jag tror på offret tills motsatsen är bevisad, i princip. En oskyldig person kan alltid repa sig i högre gad, men ett offer som inte blir trott riskerar i högre grad att ta skada.

Som person kan man vara sån, att man gärna utsätter sig för denna typ av risk, jag har träffat flera, dem får stimulans av att umgås med vissa typer av människor, vilket leder till jävligt knepiga situationer.
Citera
2021-09-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Haha fyfan, ibland ser man helt enkelt bara om någon är äcklig.
Haha ja hur ser han ut? Går ju uppenbarligen på steroider, och han ska vara sjuksköterska?
Citera
2021-09-10, 20:36
Medlem
Citat:
Nu påstår jag förvisso inte att det inte hänt - jag tror på offret tills motsatsen är bevisad, i princip. En oskyldig person kan alltid repa sig i högre gad, men ett offer som inte blir trott riskerar i högre grad att ta skada.

Som person kan man vara sån, att man gärna utsätter sig för denna typ av risk, jag har träffat flera, dem får stimulans av att umgås med vissa typer av människor, vilket leder till jävligt knepiga situationer.

Utan att lära sig så att säga? Ja du kanske har rätt. Men det känns onekligen som ingen rök utan eld när det är så tätt och på arbetsplatsen? Men förhoppningsvis kommer det i slutänden en dom som kan ge mer svar. Oavsett om den är friande eller fällande.
Citera
2021-09-10, 20:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Utan att lära sig så att säga? Ja du kanske har rätt. Men det känns onekligen som ingen rök utan eld när det är så tätt och på arbetsplatsen? Men förhoppningsvis kommer det i slutänden en dom som kan ge mer svar. Oavsett om den är friande eller fällande.
Onekerligen. Tragisk händelse som är värd att uppmärksas/utredas i fråga om brister vad som än hänt, så långt det går.
Citera
2021-09-10, 20:56
Medlem
Citat:
Onekerligen. Tragisk händelse som är värd att uppmärksas/utredas i fråga om brister vad som än hänt, så långt det går.

Ja, det vände sig i min mage i alla fall att läsa sjukhusets "är man inte dömd kan vi inget göra". Är klart som fan det finns, de har ett arbetsrättsligt ansvar. För dom krävs jävligt mycket och ska han då kunna bli anklagad för tre våldtäkter men få jobba vidare om han inte blir dömd?
Citera
2021-09-10, 21:09
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ja, det vände sig i min mage i alla fall att läsa sjukhusets "är man inte dömd kan vi inget göra". Är klart som fan det finns, de har ett arbetsrättsligt ansvar. För dom krävs jävligt mycket och ska han då kunna bli anklagad för tre våldtäkter men få jobba vidare om han inte blir dömd?
Det är ett väldigt tamt uttalande av en antagligen skrivbordstrött chef/sekreterare. Det finns alltid att göra. En person som anklagas för något kan VÄLDIGT ledigt omplaceras av vc.
Citera
2021-09-10, 21:13
Medlem
Citat:
Det är ett väldigt tamt uttalande av en antagligen skrivbordstrött chef/sekreterare. Det finns alltid att göra. En person som anklagas för något kan VÄLDIGT ledigt omplaceras av vc.

Ändå omplacerade de inte förra vändan. Och det med att de inte kan göra något om inte dömd var det biträdande hälso- och sjukvårdsdirektör som sa. Men spelar knappast roll vem - hela organisationen är nog lika det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in