Citat:
Så två av de hundratals du träffat på dina vistelser behöver pissa - vad du vet.Dom flesta som jobbar är lika sjuka själva. Övergrepp inom psykvården förekommer ofta. Bältessängen missbrukas. Särskilt männen är våldsamma. Vet två som jobbar dom får gå på kissprov varje vecka för att få behålla jobbet tex. Sen finns det bra personal men det är mer undantag.
Hur missbrukas bältessängen? Nog för att det är en fruktansvärd upplevelse att bältas, så är det alltid läkare som avgör bältning. Vägrar man bälta efter beslut så begår man tjänstefel - förklara

Note: tycker din bedömning av psykiatrin är verklighetsfrånvänd. Jag tycker dock det finns saker att förbättra, men över lag så har jag aldrig upplevt det som en obehaglig grupp att komma till, när man kommer in på psyket eller psykakuten...
Nog för att personer som själva haft det svårt ofta söker sig till omvårdnad, men det tror jag inte betyder någon särskild risk. Jämför gärna med SiS- & HVB-hem, där snackar vi social orättvisa.
Edit: Oavsett hur det är ställt så är det extra vidrigt när personer i auktoritär position utnyttjar extra svaga, extra utlämnade, extra värnlösa för, ja i princip vad som helst. När gränsen passeras att man börjar ofreda sina patienter så bör man sluta arbeta inom specifika område - kanske rikta in sig på sprututbytet istället ... mycket trasigt folk där, men han kanske blir sjuk om han försöker sig på något då.
Citat:
O-key.
Citat:
Spiken i kistan med andra ord. Du skriver i affekt - förstår du det?
Det är inte en gång det hände flera gånger under min praktik jag var bara elev då vågade inte säga något för att jag var rädd för att bli underkänd. Men jag vet att jag borde gjort något har ångest över det än faktisk. Tänkte vem kommer tro mig som elev. Vad patienten säger är det ingen som lyssnar på dom är ju "psyksjuka " Det enda personalen på den avdelningen gjord var att servera mat och titta på tv. Det var dom som bestämde vad som skulle ses på Tv:n. Inte patienterna. Jag upplevde att dom var så trötta på patienterna att dom struntade i dem. Kommer en patient som var psykotisk hon hade inte duschat på en månad. Ingen försökte ens få in henne i duschen. Jag försökte det var inga problem. Det är absolut inget jag sitter och hittar på. Personalen kunde sitta och håna ledsna patienter bland annat en äldre dement kvinna som var tillfälligt inlagd. Tur hon var soppas borta att hon inte förstod när dom gjorde sig lustiga över henne. Skulle kunna berätta så mycket. Har jobbat på bättre avdelningar med långt ifrån bra.

Bra jobbat men din uppfattning av vad som gjordes tror jag inte är annat än subjektiv. Bältning utan bedömning/beslut är nämligen misshandel, att göra det systematiskt är, för att uttala det milt, rätt riskabelt.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-10 kl. 20:08.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-10 kl. 20:08.
Går ju uppenbarligen på steroider, och han ska vara sjuksköterska?