Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Ja, det är alla konstiga detaljerna, avvikelserna och frågetecken som gör att man inte kan släppa detta. Förutom det rent mänskligt tragiska och fasansfulla LW och hennes anhöriga fått gå igenom.
Ja, A sa vad han visste och hade hört, och upprepade vad N sagt där på morgonen. Inte minst detta gör att A framstår som mycket trovärdig. Den lille farbrorn… 😢
Det har verkligen gripit tag i en.
Jag tror att det beror på att dels har vi fått läsa så mycket konversationer, sett så mycket bilder och på det viset fått ta del av det dagliga livet och deras tankar. Kommit dom närmare än vad som är vanligt.
Barnen som är involverade är nära i ålder till mina egna och det är hjärtskärande att tänka på. jag vet hur mycket stöd och omtanke de behöver i tonåren. Att som barn behöva genomgå något så hemsk och helt onödigt....
Jag vet inte om det mer obesvarade frågor i det här fallet än andra. jag har inte så mycket att jämföra med. Men en känsla jag får är att det ändå stämmer det du säger. Det är inte bara utredingen som legat ett steg efter ofta, men också så mycket underligheter. Det tar aldrig slut.
Hur övertygad jag än är att det är rätt man som fälldes, så var jag inte lika övertygad att han skulle fällas. Tack och lov fick de anhöriga detta svar och denna rättvisa.
Sedan vet jag att du (?) och flera andra tror att HD är skyldig till ett eller annat också. Jag vet inte om de anhöriga kan ha sådana tankar.
Sådant kan tära och försvåra arbetet att komma vidare. Jag hoppas innerligt att barnen inte fastnar i sånt, utan kan komma vidare, bilda egna familjer, utbilda sig, klara av att bli någorlunda nöjda, lyckliga och klara av att besegra ilska, sorg och hat. Komma till en slags vila i det...