2021-09-10, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När man hör honom berätta i TR så tycker jag att det tydligt framgår att han först i samband med förhöret i november upptäcker att någon läst meddelandet. Det sker när han plockar fram mobilen. Han uppmärksammar fhl (?) på detta.

Det är br att du lyssnat på så många förhör nyligen, och har mycket tydligare bild av vad han sa.

Ja, lite sent att bli ledsen för att man inte gick vidare här. En screenshot kanske finns, vem vet. Men inte som jag har sett. Kanske är den förpasad till slasken av någon anledning, kanske för att N*oa skriver något argt te x. Vem vet. Jag minns att A sa i förhör att N*oa först belv arg, innan han började fatta att hon inte försvunnit frivilligt.

Nu blev ju SD fälld, tack och lov.

Men annars hade ju detta kunnat vara ytterligare ett bevis för intrång i Lenas olika enheter. Och lika viktigt som 05:23 inloggningen om man kunnat knyta det till något, typ en trolig teori.
Citera
2021-09-10, 18:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är br att du lyssnat på så många förhör nyligen, och har mycket tydligare bild av vad han sa.

Ja, lite sent att bli ledsen för att man inte gick vidare här. En screenshot kanske finns, vem vet. Men inte som jag har sett. Kanske är den förpasad till slasken av någon anledning, kanske för att N*oa skriver något argt te x. Vem vet. Jag minns att A sa i förhör att N*oa först belv arg, innan han började fatta att hon inte försvunnit frivilligt.

Nu blev ju SD fälld, tack och lov.

Men annars hade ju detta kunnat vara ytterligare ett bevis för intrång i Lenas olika enheter. Och lika viktigt som 05:23 inloggningen om man kunnat knyta det till något, typ en trolig teori.

Ja, det är alla konstiga detaljerna, avvikelserna och frågetecken som gör att man inte kan släppa detta. Förutom det rent mänskligt tragiska och fasansfulla LW och hennes anhöriga fått gå igenom.

Ja, A sa vad han visste och hade hört, och upprepade vad N sagt där på morgonen. Inte minst detta gör att A framstår som mycket trovärdig. Den lille farbrorn… 😢
Citera
2021-09-10, 18:53
Medlem
Citat:
Nu tänker jag högt bara:
Ponera att LW hade bytt kod till sin mobil så att SD inte kom in i den för att komma åt och radera information (från Mållgan-natten till exempel?). När han märkte det blev han nödsakad att förstöra hennes mobil istället. Därför blev han också tvungen att ta sej hem till LW och logga in på datorn där för att kolla om det fanns något extra graverande där.

Om detta går att få ihop med ”read” är jag inte människa att klura ut. 🤓

Sin egen Telegram-korrespondens raderade SD ju ”löpande”, dock lyckades man återskapa just 14/5.

Datorn och ”Read” borde inte höra ihop utan att gå närmare in på varför.

Ja han raderade sin Telegram med LW efter att ha visat polisen delar av den i första förhöret.

Han kunde i sina enheter bara radera meddelanden i hans ände varför det då spekulerats i att han kanske gjort ett försök i hennes dator för att lösa radering av Telegram-meddelanden i där.
Citera
2021-09-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Puh, läser snabbt igenom dina inlägg och försöker hänga med.

Jag funderar bara:
-Har N*oa uttryckligen sagt att kvittensen READ kom i november? Vad jag menar är att han är säker på att han kollat tidigare óch inte noterat att medd. varit läst.

- Kan det vara så att N*oa inte kollat tidigare och detta är första gången han kollar på meddelandet och NU ser han att det är läst (vid förhöret i nov)?

- Så kanske SD kollade ganska tidigt, redan 15:e maj?

- Tänker att SD mycket väl kan ha tagit ut simkortet och velat kolla lite, mest för att han är kontrollfreak och även för att han bara är nyfiken.

- Det är klart att det borde finnas andra som skulle ha märkt av sådana här registreringar kan man tycka. Men kanske SD var inriktad på N*oa som ju ringde SD vid 6:59 och därför ville kolla om N*oa verkade ha koll på något, med tanke att han ju ringer till just honom och säger vad jag förstod ganska uttryckligen enligt förhöret: "Var är mamma?" Alltså inte frågande; vet du var mamma är?
Det borde oroat SD?
Så kanske SD inte började kolla kreti och pleti?

Ja det verkar som han upptäcker det strax innan eller i samband med andra förhöret i nov 2018.
Det kan ha kommit redan 15/5.

Angående det sista så är det ju ett sätt att se vilka som messar att hålla igång mobilen så men isf med ett märkligt och riskfyllt syfte.

Ja kontrollfreak och vi vet att han gör ett par manövrar med sin egen mobil som ”damage control”:

Raderar Telegram
Knäpper 900+ bilder utanför polisen.

Jag vill minnas att SD hade iPhone tidigare men bytt till Android/Samsung. Han kan ju ha haft en gammal iPhone kvar som användes med LW:s SIM-kort på nåt sätt vilket då leder till att ett meddelande till LW:s nummer letar sig via internet istället för via telenätet då med iMessage där vid 06:41 på morgonen. Dock kan han ju ”läsa” det senare för NW borde ju ha reagerat 15/5 om han helt plötsligt då ser att hans mamma läst när försvunnen.

Hur det än är så kan ett vanligt sms aldrig få läskvitto från iPhone till Android. Därför är detta uttalande från NW anmärkningsvärt.
Citera
2021-09-10, 19:38
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det verkar som han upptäcker det strax innan eller i samband med andra förhöret i nov 2018.
Det kan ha kommit redan 15/5.

Angående det sista så är det ju ett sätt att se vilka som messar att hålla igång mobilen så men isf med ett märkligt och riskfyllt syfte.

Ja kontrollfreak och vi vet att han gör ett par manövrar med sin egen mobil som ”damage control”:

Raderar Telegram
Knäpper 900+ bilder utanför polisen.

Jag vill minnas att SD hade iPhone tidigare men bytt till Android/Samsung. Han kan ju ha haft en gammal iPhone kvar som användes med LW:s SIM-kort på nåt sätt vilket då leder till att ett meddelande till LW:s nummer letar sig via internet istället för via telenätet då med iMessage där vid 06:41 på morgonen. Dock kan han ju ”läsa” det senare för NW borde ju ha reagerat 15/5 om han helt plötsligt då ser att hans mamma läst när försvunnen.

Hur det än är så kan ett vanligt sms aldrig få läskvitto från iPhone till Android. Därför är detta uttalande från NW anmärkningsvärt.

Förhördes No* den 11 november? I oktober hade någon loggat in på LW:s gmail och i november (10?) var det väl hennes Instagramkonto som loggades in på?
Kan det vara så att sms:et skvalpat ett halvår i någon App som vaknade om mobilen användes via wifi?
Citera
2021-09-10, 19:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LWs terapeut som hon besökte en gång/vecka delar inte din uppfattning. Han arbetade som sjukhuspräst och träffade LW redan under ht2017 i den rollen och fortsatte under vt 2018 som hennes terapeut. Dom hade tidigare arbetat som kollegor. Jag tillmäter hans sansade omdömen betydligt större värde än ditt ensidiga hat.

LW lade ned tid och engagemang på att förändra sig och verkligen frigöra sig från SD. Det utgör en av de mest riskfullaste situation en kvinna kan befinna sig i - att lämna en psykopat/narcissist.

SD ville ha BÅDA sina kvinnor!!! Om han inte fick LW skulle ingen annan ha henne. Hans ägodel.

Men hennes terapeut vet endast det LW berättade för honom. Hon ljög och manipulerade alla i sin omgivning, antagligen även honom. Hon sa det hon visste att folk ville höra för att få det hon ville.

Terapeuten sa att de arbetade för att LW skulle sluta söka bekräftelse utanför sig själv. Vad man kan se i FUP och på sociala media så var hon värre än någonsin på att söka bekräftelse utifrån. Män och GC.

Jag undrar om denna terapeut känner sig nöjd om han läser LWs alla konversationer där hon ältar SD och HD i FUP.

Terapi fungerar endast om man är helt ärlig mot sig själv och sin terapeut. Och den enda man kan ändra på är sig själv.
Citera
2021-09-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LWs terapeut som hon besökte en gång/vecka delar inte din uppfattning. Han arbetade som sjukhuspräst och träffade LW redan under ht2017 i den rollen och fortsatte under vt 2018 som hennes terapeut. Dom hade tidigare arbetat som kollegor. Jag tillmäter hans sansade omdömen betydligt större värde än ditt ensidiga hat.

LW lade ned tid och engagemang på att förändra sig och verkligen frigöra sig från SD. Det utgör en av de mest riskfullaste situation en kvinna kan befinna sig i - att lämna en psykopat/narcissist.

SD ville ha BÅDA sina kvinnor!!! Om han inte fick LW skulle ingen annan ha henne. Hans ägodel.

Helt klart var det så. Allting pekar på det. Han var så nöjd med att ha både HD och Lena, men till slut tröttnade båda kvinnorna på honom. Då tappade han allt.
Citera
2021-09-10, 20:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Förhördes No* den 11 november? I oktober hade någon loggat in på LW:s gmail och i november (10?) var det väl hennes Instagramkonto som loggades in på?
Kan det vara så att sms:et skvalpat ett halvår i någon App som vaknade om mobilen användes via wifi?

Förhöret med NW var 19/11.
Citera
2021-09-10, 20:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men hennes terapeut vet endast det LW berättade för honom. Hon ljög och manipulerade alla i sin omgivning, antagligen även honom. Hon sa det hon visste att folk ville höra för att få det hon ville.

Terapeuten sa att de arbetade för att LW skulle sluta söka bekräftelse utanför sig själv. Vad man kan se i FUP och på sociala media så var hon värre än någonsin på att söka bekräftelse utifrån. Män och GC.

Jag undrar om denna terapeut känner sig nöjd om han läser LWs alla konversationer där hon ältar SD och HD i FUP.

Terapi fungerar endast om man är helt ärlig mot sig själv och sin terapeut. Och den enda man kan ändra på är sig själv.

Ja, då har du ett drygt arbete framför dej. Du verkar vilja ändra på LW, som dessutom är död.
Citera
2021-09-10, 20:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack ja jag har lyssnat nu.

Som sagt det kan inte ha stått ”Read” om det skickades från iPhone till Android/Samsung som vanligt SMS.

Om man ponerar att det faktiskt gjorde det så betyder det att Lenas nummer eller mejl blivit av någon och av någon anledning blivit aktiverad i en iPhone och då innan NW:s andra förhör i november 2018.

Dock bör han då ha reagerat på att de meddelanden som då bör ha varit grönfärgade i hans iPhone eftersom de var skickade som vanliga SMS då blivit blå och då alltså aktiverade som iMessage.

Så på ett teoretiskt plan så kan SD ha aktiverat iMessage i en iPhone med LW:s simkort och haft den igång på nåt sätt så den endast kommunicerar med Wi-Fi och inte det mobila nätet eller telenätet.

Manövern och syftet känns långsökt men det kan förklara varför meddelandet helt plötsligt behandlas som ett iMessage med läskvitto i NW:s iPhone.

Det som dock ställer till huvudbry här är att NW vittnar om att han skickar flera sms till LW.

Om det stämmer som Telia menar att de försöker leverera i tre dagar och sen raderas det så bör ett meddelande endast ha kunnat levereras och skicka läskvitto långt senare om det rör sig om

IPhone > iPhone
IMessage > iMessage

Vidare så är det intressant att veta hur länge Apple försöker leverera ett iMessage till en annan iPhone men antagligen tills den går online igen.

Så hur det än är så finns det en teoretisk chans att SD ”gömt” eller av annan anledning placerat LW:s simkort i en iPhone.

Och isf stängt av mobildata och annan kommunikation med masterna för att bara låta den kommunicera över Wi-Fi.

Det ”enda” som då skulle ge ett livstecken är när gröna meddelanden blir blå i avsändarens iPhone.

Men sen så gäller väl faktum att ett meddelande skickas som antingen SMS eller iMesaage initialt.
Så ett vanligt SMS(grönt) från en iPhone till en Android blir inte helt plötsligt ett iMessage om det inte gått att leverera.
Det vanliga SMs:et bör alltså ha gått upp i rök efter tre dagar men nu menar NW att han fått läskvitto på det långt senare i november 2018 vilket betyder att det tagits emot i en Apple-produkt eller så är det helt enkelt så att det skickats i en annan app men det framgär inte i förhöret.

Hur det än är så är det bara i Signal och i iMessge som det står ”Read”. Och som vi förstår då så hade Lw inte en iPhone med iMessage.

Klurigt men får spåna vidare här om man blir klokare på om SD kan ha gjort nån manöver med LW:s SIM-kort vilket då skulle ”förvandla” och hantera ett meddelande från 15/5 till ett iMessage med läskvitto långt senare.

Edit: om ovan stämmer med IPhone så bör fler ha reagerat på att h fått läskvitton på vanliga sms till LW efter försvinnandet 15/5 och framåt.

Jag kan ha missuppfattat det hela, men är det inte möjligt att installera iMessage även i en Samsung/Android?
I så fall skulle det väl (nästan) räta ut åtminstone ett frågetecken. Då skulle NW kanske ha menat iMessage fast han sa Messenger.

Å andra sidan är det ju bara på sista meddelandet som läskvittot finns. Så då föll väl även den teorin…
Citera
2021-09-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Men hennes terapeut vet endast det LW berättade för honom.

■ 1: ) Hon ljög och manipulerade alla i sin omgivning, antagligen även honom. Hon sa det hon visste att folk ville höra för att få det hon ville.

■ 1: ) Var❗har du fått det ifrån, det vill säga, att L*na Wesstr*m ljög och manipulerade alla i sin omgivning ?

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD däremot sagt, till ovan skrivet, har med stor glans manipulerat sin omgivning.

■ En fråga till @Smokeonthewater: Vad har du att kunna framföra gällande "Mello-Mysten" GC-6C-KK-4 beträffande L*na Wesstr*m och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-10, 21:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det är alla konstiga detaljerna, avvikelserna och frågetecken som gör att man inte kan släppa detta. Förutom det rent mänskligt tragiska och fasansfulla LW och hennes anhöriga fått gå igenom.

Ja, A sa vad han visste och hade hört, och upprepade vad N sagt där på morgonen. Inte minst detta gör att A framstår som mycket trovärdig. Den lille farbrorn… 😢

Det har verkligen gripit tag i en.

Jag tror att det beror på att dels har vi fått läsa så mycket konversationer, sett så mycket bilder och på det viset fått ta del av det dagliga livet och deras tankar. Kommit dom närmare än vad som är vanligt.

Barnen som är involverade är nära i ålder till mina egna och det är hjärtskärande att tänka på. jag vet hur mycket stöd och omtanke de behöver i tonåren. Att som barn behöva genomgå något så hemsk och helt onödigt....

Jag vet inte om det mer obesvarade frågor i det här fallet än andra. jag har inte så mycket att jämföra med. Men en känsla jag får är att det ändå stämmer det du säger. Det är inte bara utredingen som legat ett steg efter ofta, men också så mycket underligheter. Det tar aldrig slut.

Hur övertygad jag än är att det är rätt man som fälldes, så var jag inte lika övertygad att han skulle fällas. Tack och lov fick de anhöriga detta svar och denna rättvisa.

Sedan vet jag att du (?) och flera andra tror att HD är skyldig till ett eller annat också. Jag vet inte om de anhöriga kan ha sådana tankar.

Sådant kan tära och försvåra arbetet att komma vidare. Jag hoppas innerligt att barnen inte fastnar i sånt, utan kan komma vidare, bilda egna familjer, utbilda sig, klara av att bli någorlunda nöjda, lyckliga och klara av att besegra ilska, sorg och hat. Komma till en slags vila i det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in