2021-09-10, 17:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Jag har inte heller läst boken. Utgår enbart från vad hon skriver på olösta fall.

Inget "jag tror" så hon verkar ju övertygad tycker jag.

Är det en pod eller något man kan läsa?
Citera
2021-09-10, 17:49
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det en pod eller något man kan läsa?

https://www.facebook.com/olostafall/

Du får klicka dig fram där det står fler kommentarer så hittar du det nog.
Citera
2021-09-10, 18:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockinson
Tips: bara för man inte läst något i tråden behöver det inte betyda att det är rimligt. Är man något sånär påläst i Helena-fallet så är det mycket osannolikt att det var fler än en GM, och när det gäller CL, hans profil och det vi vet, ytterst osannolikt.

För det första har du fel. För det andra, även om det nu vore osannolikt med 2 GM (din villfarelse) så måste det ändå diskuteras eftersom det inte kan uteslutas
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-10 kl. 18:02.
Citera
2021-09-10, 18:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
https://www.facebook.com/olostafall/

Du får klicka dig fram där det står fler kommentarer så hittar du det nog.

OK, tack, jag ska kika.
Citera
2021-09-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kan vara 1 gärningsman men 2 som gömde kroppen. Den som var med och gömde är ju ingen gärningsman utan brott mot griftefriden. Kan CL gjort det sedan hämtat sin bror för att gömma henne? Så då har GW och Kalla Fall rätt båda två.
I det här fallet finns ju ytterst lite information som är till 100% bekräftat.
HA syns senast till på Stadt, eller utanför. (Allt annat är spekulationer/vittnesmål)
Några av hennes tillhörigheter hittas vid stigen i närheten av hennes hem, det är fakta.
LGWP har i sina egna teorier kommit fram till två GM, och av vilken orsak han har gjort det vet ingen av oss. Han ger dock sin efterforskning 50/50 rätthet.
Just nu florerar det en del ”egna teorier” bland trådens skribenter och många hakar på i dessa spekulationer som om det vore fakta och blir paranoida då folk ifrågasätter dessa nya idéer.
Citera
2021-09-10, 18:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
I det här fallet finns ju ytterst lite information som är till 100% bekräftat.
HA syns senast till på Stadt, eller utanför. (Allt annat är spekulationer/vittnesmål)
Några av hennes tillhörigheter hittas vid stigen i närheten av hennes hem, det är fakta.
LGWP har i sina egna teorier kommit fram till två GM, och av vilken orsak han har gjort det vet ingen av oss. Han ger dock sin efterforskning 50/50 rätthet.
Just nu florerar det en del ”egna teorier” bland trådens skribenter och många hakar på i dessa spekulationer som om det vore fakta och blir paranoida då folk ifrågasätter dessa nya idéer.
Jag tror det handlar om en kombination av önsketänkande och auktoritetstroende. De som varit engagerade länge vill se en lösning, och några andra tar de senaste uppgifterna och teorierna från Kalla Fall som ett evangelium. Men bortser då från bristen på teknisk bevisning, att häktning nekades och att 3-4 andra MGM redan betats av i utredningen.

Jag är mest bekymrad över vad jag upplever som en charad om DNA-spår. Det enda tänkbara beviset mot CL i dagens läge är en DNA-match mot skon. Trots det väljer man att söka häktning innan man fått svar på detta. Det är en mycket tveksamt användning av de tvångsmedel som polisen har. CL är för all framtid en person under en filt som ”borde bli häktad” i mångas ögon. Nu påstår man sig vänta under obestämd tid på besked från NFC vilket gör att CL förblir trolig GM i mångas ögon utan chans att bli rentvådd. Inte så snyggt.

Nu skall det sägas att CL självklart kan vara rätt GM även utan sitt DNA på skon. Men i det läget kan han bara bli dömd om han erkänner och/eller om man på något magiskt sätt till slut hittar kroppen. Och det vet rimligen Kalla Fall.
Citera
2021-09-10, 18:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Eller så är det någon som blir paranoid av dom nya spekulationerna.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-10 kl. 18:40.
Citera
2021-09-10, 18:54
Medlem
Greenskys avatar
Det här fallet är äckligt likt Kevinfallet, kanske "kalla-fall" bara är en grupp idioter som spelar allan och vill synas i rampljuset en sista gång även om "en oskyldig dåre måste offras".

För h-te! Vem är BW:s alibi? Nysta där! Ditåt alla pilar pekar.

Jag ger upp! Hoppet om mänsklighetens intelligens är förlorat.
Citera
2021-09-10, 18:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
...
Jag är mest bekymrad över vad jag upplever som en charad om DNA-spår. Det enda tänkbara beviset mot CL i dagens läge är en DNA-match mot skon. Trots det väljer man att söka häktning innan man fått svar på detta. Det är en mycket tveksamt användning av de tvångsmedel som polisen har. CL är för all framtid en person under en filt som ”borde bli häktad” i mångas ögon. Nu påstår man sig vänta under obestämd tid på besked från NFC vilket gör att CL förblir trolig GM i mångas ögon utan chans att bli rentvådd. Inte så snyggt....

Jag har även undrat om han faktiskt kan ha erkänt. Att appellera häktning av annan orsak har jag inte kunnat se, förstås finns de eventuella fynd man kan ha gjort vid husrannsakan och "bilen" men den är inget föremål för häktning.

Den eventuella eller uteblivna DNA-matchningen betyder ju ingenting i praktiken och inte i realiteten heller, om det skulle hittas spår från den nu misstänkte kan det ändå inte matchas i tid. Det vore förstås beklämmande men betyder ju inget i den faktiska saken men kanske kan han stressas till att erkänna om han nu har något att erkänna.

Att vara realistiskt skeptisk ser inte tråden på med realistisk blick.
Citera
2021-09-10, 19:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag har även undrat om han faktiskt kan ha erkänt. Att appellera häktning av annan orsak har jag inte kunnat se, förstås finns de eventuella fynd man kan ha gjort vid husrannsakan och "bilen" men den är inget föremål för häktning.

Den eventuella eller uteblivna DNA-matchningen betyder ju ingenting i praktiken och inte i realiteten heller, om det skulle hittas spår från den nu misstänkte kan det ändå inte matchas i tid. Det vore förstås beklämmande men betyder ju inget i den faktiska saken men kanske kan han stressas till att erkänna om han nu har något att erkänna.

Att vara realistiskt skeptisk ser inte tråden på med realistisk blick.
Erkänt?
Så du menar att han först erkänt, sen tagit tillbaka erkännandet?
För enligt advokaten förnekar han det han misstänks för.
Citera
2021-09-10, 19:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Erkänt?
Så du menar att han först erkänt, sen tagit tillbaka erkännandet?
För enligt advokaten förnekar han det han misstänks för.

Och. Jag misstänker att han gjort medgivanden. Men vi ska inte dra några växlar på det.
Citera
2021-09-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eller så är det någon som blir paranoid av dom nya spekulationerna.
Du menar att GM sitter här med flera olika konton och ifrågasätter din senaste snilleblixt..?
Nej men herregud, ta till dig den kritik och ifrågasättande till din senaste teori.
Du fabulerar fritt utan tanke på att oskyldiga råkar illa ut. Räcker det inte med att många oskyldiga har hängts ut i denna tråd?
Ditt senaste scenario är ju helt taget ur luften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in