2021-09-10, 18:13
Medlem
Dömd kan den som blivit åtalad i domstol bli, ingen annan.

Ebba har inte blivit åtalad i domstol.

Ebba är inte dömd.

Enklare och mer självklart än så kan det inte bli.

Att acceptera ett strafföreläggande är inte alls samma sak som att ha blivit dömd. Trollen kan sprida sina lögner hur mycket de vill. Det blir inte mindre lögn för det.
2021-09-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är helt okey att du intalar dig det.
Det är ju dock inte sant.

Det är ingenting jag intalar mig. Det är fakta. Det du påstår stod inte på hemsidan. Du bara ljuger.

Det som stod på hemsidan var vad jag skrev. Jag skrev sanningen. Du ljuger. Som vanligt.

På samma vis som du ljuger om att sommarhuset skulle vara en släktgård eller grosshandlarvilla. Det är varken eller. Det är bara ett försummat förfallet gammalt sommarhus. Inget mer. Allt annat är bara lögn från din sida i syfte att trolla och smutskasta.
2021-09-10, 18:26
Medlem
Citat:
En släktsommarstuga då. Enligt tråden var det Esbjörns farfar som byggde huset. Men helt belagt är att Esbjörn föräldrar ägt huset, sedan Esbjörn och hans syskon och menings var att den skulle gå i arv till nästa generation genom Matz.
Är det ordet gård som blir svårt för dig? Är en gård för dig en bondgård med djur? Och när detta inte stämmer med Esbjörns hus blir det rörigt. Som sagt, detta är ingen bondgård. Men likväl en grosshandlarvilla i Marielund. Byggd tidigt 1900-tal när Uppsala societeten hade sommarnöjen där ute.

Stämmer inte heller kommunen har själv vid inventeringen i området delat upp fastigheterna efter sommarvillor, sommarhus och sommarstugor.

”Inom Marielund finns ett antal stora sommarvillor uppförda. Villorna är både högre och ytmässigt större än sommarhusen och har fler rum. Villorna är uppförda av burgna uppsalabor kring förra sekelskiftet.”

Esbjörns hus benämns som sommarhus av kommunen. Det är ingen stor grosshandlarvilla, gård mm, utan ett sommarhus, varken mer eller mindre.

Det är löjligt när du försöker skriva upp sommarhuset, inte för att du har någon trovärdighet sedan innan…

Vi kanske ska börja kalla huset för palats, slott, herresäte?

Förövrigt vet varenda kotte utom en komplett idiot vad en gård är…
Senast redigerad av Wulfric 2021-09-10 kl. 18:51.
2021-09-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Dina beskrivningar vad du har "hört" har ingen bäring, varken i en rättssal eller någon annanstans. Det är och förblir falsk ryktesspridning, smutskastning och plantering av trådsanningar tills du kan verifiera dem. Det är komiskt att beskåda vad människor är kapabla att nedlåta sig till.

Än mer komiskt att du och dina gelikar driver på er Ebba-hatarkampanj med förvändningen att hon lurat en äldre multihandikappad man på sin älskade släktgård, utan att veta ett skit om vad som faktiskt hände mellan dom fyra väggarna när dom under flera månader träffades och gjorde upp denna affär. Att sedan ingenting som kommer från team Esbjörn stämmer eller har någon form av rimlighet sväljer ni med hull och hår. Så rent krasst har allt skitsnack du och dina gelikar vräker ur er om denna tvist exakt lika lite bäring eller substans som någon annans gissningar om detta. Men det kommer förhoppningsvis en rättegång som reder ut frågetecknen runt denna affär, och min gissning är att den inte kommer få det utslaget du tror och hoppas på....
2021-09-10, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Än mer komiskt att du och dina gelikar driver på er Ebba-hatarkampanj med förvändningen att hon lurat en äldre multihandikappad man på sin älskade släktgård, utan att veta ett skit om vad som faktiskt hände mellan dom fyra väggarna när dom under flera månader träffades och gjorde upp denna affär. Att sedan ingenting som kommer från team Esbjörn stämmer eller har någon form av rimlighet sväljer ni med hull och hår. Så rent krasst har allt skitsnack du och dina gelikar vräker ur er om denna tvist exakt lika lite bäring eller substans som någon annans gissningar om detta. Men det kommer förhoppningsvis en rättegång som reder ut frågetecknen runt denna affär, och min gissning är att den inte kommer få det utslaget du tror och hoppas på....
Alla som haft respekten att lyssna till den kognitivt, hörsel- och synnedsatte åldringen vet en hel del om vad som hände.

De som likt Ebba skiter i hur motparten uppfattade det och fundamentalistiskt endast väljer den ena sidan av historien, har valt att lägga dig i en störd persons och hennes ensidiga berättelses knä.

Rätt unket och aningslöst i min värld.
2021-09-10, 19:54
Medlem
Citat:
Alla som haft respekten att lyssna till den kognitivt, hörsel- och synnedsatte åldringen vet en hel del om vad som hände.

De som likt Ebba skiter i hur motparten uppfattade det och fundamentalistiskt endast väljer den ena sidan av historien, har valt att lägga dig i en störd persons och hennes ensidiga berättelses knä.

Rätt unket och aningslöst i min värld.
Så en hel domstol som lyssnat på honom under en förhandling och inte lyckades dra den slutsats du har (efter en två minuter lång klippt intervju) är alltså även de kognitivt handikappade?

Är det inte du som har en unken bild - som ständigt försöker demensförklara en man som inte är det?
2021-09-10, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så en hel domstol som lyssnat på honom under en förhandling och inte lyckades dra den slutsats du har (efter en två minuter lång klippt intervju) är alltså även de kognitivt handikappade?

Är det inte du som har en unken bild - som ständigt försöker demensförklara en man som inte är det?
Ehh, mig veterligen är kommande rättegång inte över, ärthjärna.

Som du märker lägger jag dina halmgubbar obesvarade på sophögen, där de hör hemma.
2021-09-10, 20:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Stämmer inte heller kommunen har själv vid inventeringen i området delat upp fastigheterna efter sommarvillor, sommarhus och sommarstugor.

”Inom Marielund finns ett antal stora sommarvillor uppförda. Villorna är både högre och ytmässigt större än sommarhusen och har fler rum. Villorna är uppförda av burgna uppsalabor kring förra sekelskiftet.”

Esbjörns hus benämns som sommarhus av kommunen. Det är ingen stor grosshandlarvilla, gård mm, utan ett sommarhus, varken mer eller mindre.

Det är löjligt när du försöker skriva upp sommarhuset, inte för att du har någon trovärdighet sedan innan…

Vi kanske ska börja kalla huset för palats, slott, herresäte?

Förövrigt vet varenda kotte utom en komplett idiot vad en gård är…
Det är 120 kvadratmeter. Jag vet inte hur man tänker i Uppsala. Men för mig är 120 kvadratmeter ett hyggligt stort hus. Har du sett den svartvita bilden Ebba skickade med sitt restaurera brev. Ganska pampigt om du frågar mig.
2021-09-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ehh, mig veterligen är kommande rättegång inte över, ärthjärna.

Som du märker lägger jag dina halmgubbar obesvarade på sophögen, där de hör hemma.
Vem pratar om kommande rättegång…?
Du är alltså totalt omedveten om att han för inte så länge sedan körde över en cyklist och dömdes för det?
2021-09-10, 20:40
Medlem
Citat:
Det är 120 kvadratmeter. Jag vet inte hur man tänker i Uppsala. Men för mig är 120 kvadratmeter ett hyggligt stort hus. Har du sett den svartvita bilden Ebba skickade med sitt restaurera brev. Ganska pampigt om du frågar mig.

120 kvm är ett litet hus… snitthuset ligger på 140-160 kvm, för nybyggda villor är det 225 kvm…

Och oavsett så har Uppsala kommun definierat Esbjörns hus som just ett sommarhus. Jag har tidigare bifogat deras inventering som är indelad i sommarvillor, sommarhus och sommarstugor…
2021-09-10, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vem pratar om kommande rättegång…?
Du är alltså totalt omedveten om att han för inte så länge sedan körde över en cyklist och dömdes för det?
Sorry, jag är mer intresserad av samtid än historia.
Passera!
2021-09-10, 22:01
Medlem
Citat:

Du har som vanligt noll koll, och som du själv säger, du vet inte hur man tänker när det gäller hus, villor och grosshandlarvillor. 120kvm är ett relativt litet hus, särskilt för ett i mer än ett plan. Grosshandlarvillor är typiskt mycket större än så. Du borde läsa på lite, så du slipper prata i nattmössan och sprida lögner och trams hela tiden.

EBba hus har som sagt aldrig varit vare sig någon släktgård eller någon grosshandlarvilla. Det är ett försummat förfallet gammalt sommarhus, inget annat än ett litet ruckel utan sjötomt, inträngt längst in i ett vassruggigt hörn av en liten insjö. Det är ett helt vanligt litet bostadshus med valmat tak. Ett sådant man hittar i parti och minut i arbetarkvarteren i äldre bostadsområden runtom i Sverige. Verkligen inget pampigt med det huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in