Citat:
Ursprungligen postat av
Hirvi
Jesus är mer en hippie-George Floyd. Hans död ledde till grejer.
Nedan har jag samlat några bibelverser från evangelierna som tydligt visar på att Jesus inte är en mjuk hippie, utan hade en ordentlig ryggrad. Det finns massvis med exempel på detta, men att Jesus inte skulle vara en hippie finns det väldigt stort stöd för i NT samt stödet för att han skulle vara det är rätt så bristande.
Om någon kommer till mig utan att hata sin far och sin mor och sin hustru och sina barn och sina syskon och därtill sitt eget liv, kan han inte vara min lärjunge. (Lukas 14:26)
Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender. Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. (Matteus 10:34-37)
Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar. (Matteus 12:30)
Utöver det var faktiskt Kristendomen som minst vid hans död, det står tydligt i evangelierna, Petrus, ledaren bland aposlarna förråde honom till och med. Men, efter återuppståndelsen ändras detta, då såg alla att det han sa var sant, han var Guds son och senare vid Pingst insåg de innebörden av allt han gjort nere på jorden och då föddes den Kristna kyrkan på riktigt.