2021-09-10, 12:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det står i Mariestadstidningen:
Polisen tror de har hittat Helena Anderssons mördare.
Inte att dom hittat Helena!

Några citat:

Citat:
Polisen tror de har hittat Helena Anderssons mördare.

Citat:
Peter Thylén vid Kalla fall-gruppen är övertygad om att polisen hittat rätt person.

Citat:
Polisen gjorde fynd vid husrannsakan, men det är oklart vad.

Citat:
– Vi har fått in tips om själva "ärendet Helena Andersson", men hälften handlar om den misstänkte personen.

Citat:
Polisen ska ha gjort "fynd" vid husrannsakan hos mannen, som är i 60-årsåldern och numera med sviktande hälsa.

Citat:
polisen väntar svar på dna – jämförelse med mannens dna och fyndet på Helenas sandal

Citat:
– Uppriktigt sagt vet jag inte när vi får svar.
Citera
2021-09-10, 12:58
Bannlyst
Det kan ju vara så att dom hittat kroppen ?Ja eller rester och lagt ihop 1+1?Allt är ju väldigt hemligt .
Citera
2021-09-10, 12:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Ja. Folk glömmer att det var 1992. Som var en helt annan tid. Ett bortförande hade aldrig hänt i Mariestad då och var väldigt sällsynt i Sverige överhuvvudtaget. Det var en fridfull tid utan mobiler och brott. Man kunde kliva in i en bil utan att vara orolig på samma sätt på den tiden. Så vet vi ju inte heller om Helena haft kontakt med CL tidigare på Komvux eller annat?
Ja. Jag tror iaf att det finns en koppling mellan dom som inte varit känd helt enkelt.
Citera
2021-09-10, 13:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag tror iaf att det finns en koppling mellan dom som inte varit känd helt enkelt.

Om CL själv hade hund på den tiden kanske det var han blev bekant med Helena? Han kan ha sett henne med hunden när han åkte runt med bilen och sen rastat sin egen hund i området om han nu blev nyfiken på HA?

Jenven sa ju: Tänk hund, häst m.m.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-10 kl. 13:42.
Citera
2021-09-10, 13:38
Medlem
lindblomsgröns avatar
Om jag bodde i Mariestad skulle jag ringt på hos CL och frågat om hans bil etc 1992. Kan ju inte vara förbjudet om han släpper in en.
Citera
2021-09-10, 14:07
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om jag bodde i Mariestad skulle jag ringt på hos CL och frågat om hans bil etc 1992. Kan ju inte vara förbjudet om han släpper in en.
Fy vad otäckt det skulle va!!
Citera
2021-09-10, 14:32
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
?? Eh? Så du vill att någon annan skall ringa på hos en misstänkt mördare som blivit betydligt sjukare genom åren? Vilken normal människa ringer på hos främmande o ställer prekära frågor om händelser i anslutning till försvinnande för 30 år sedan?
Nedu, lite anständig är man i Mariestad.
Varningar haglar och saker försvinner har jag märkt också.

Sjuk? vadå har han diabetes eller vad?
Citera
2021-09-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Och detta är relevant för att?
Läs under Quote på ursprungsinlägget.
Citera
2021-09-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Men att de använder ordet mördare indikerar ju att de på något sätt vet att Helena är död, kan de betyda att de hittat kvarlevor tro?
Det är inte ett citat, så det är skribenten som anser att Helena är mördad.
Citera
2021-09-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Men att de använder ordet mördare indikerar ju att de på något sätt vet att Helena är död, kan de betyda att de hittat kvarlevor tro?

Om det skulle vara rätt och riktigt innan kroppen skulle har hittats skulle det stått …
Polisen tror sig ha hittat personen som har med Helenas försvinnande att göra .
Utan kropp och dödsorsak kan hon ha dött en naturlig död , självmord eller försvunnit självmant . Chansen är såklart obetydlig men det är möjligt .
Kan nog hålla med om att det är starka ord och speciellt för C att bli utpekad som mördare .. han är ju trots allt än så länge en fri man och oskyldig till motsatsen bevisats .
Citera
2021-09-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Mins kommentarer till ditt inlägg rök också…

Den främsta frågan jag ställde var hur rimligt det är att man inte fått svar än om CLs DNA-profil matchar de DNA-spår man hittade på skon 2020. Enligt RMVs hemsida kan denna statliga myndighet svara på ett faderskapstest (DNA) inom två veckor, så hur kan NFC ta sådan tid på sig när de får ett tops-prov? Märkligt.
Därför att de har DNA analyser på ca 160 skjutningar som pågår år 2021 ..
Denna DNA är knappast prioriterad när det pågår ett krig dygnet runt i Sverige pga alla uppgörelser ..
Helenas skos DNA är 30 år och det kan nog vänta någon vecka till .
Citera
2021-09-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Därför att de har DNA analyser på ca 160 skjutningar som pågår år 2021 ..
Denna DNA är knappast prioriterad när det pågår ett krig dygnet runt i Sverige pga alla uppgörelser ..
Helenas skos DNA är 30 år och det kan nog vänta någon vecka till .

Om DNA på skon är från 1991 så är det knappast aktuellt? ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in