2021-09-10, 14:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilket fetto? Finns bilden någonstans?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Matilda_Ekeblad

Hon har sannolikt inget med detta att göra
Citera
2021-09-10, 14:17
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt, Matilda Ekeblad är 25 idag, så även för 2-3 år sedan var hon inte "under 18".

Det var i alla fall inte hon jag fick höra särat på benen för Hanif, eller har hon också vart där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Det här var dock 2-3 år sen.

Varför utreder man bara vad en tjej råkat ut för om det nu är flera som råkat ut för hans vidrigheter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Honeytraps funkas bara om personen den riktas mot är sugen på honung. Spelar liksom ingen roll om det är en fälla eller inte, faller inte personen för frestelsen så finns heller inget att klistra på honom.

Men säg att du har rätt - då har vi alltså en 35-årig man som tycker det är rimligt att typ 16-åringar stöter på honom utan att ifrågasätta det och dessutom faller i fällan. Såna människor ska inte sitta i Sveriges riksdag med tillgång till känsligt material.

...om det är sexuell moral du vill diskutera kan du ju börja med att boka in ett möte med Amineh Kakabaveh för att diskutera hedersförtryck, tvångsäktenskap och könsstympning istället (vilka är olagliga företeelser). Jag kan absolut tycka att det är olämpligt, ja rent av skamligt att som vuxen karl (om det nu är en sådan) inleda en relation oavsett vilken med en avsevärt yngre flicka/kvinna. Men olämpligt är inte alltid samma som olagligt men den enda på vänsterkanten som driver de verkliga problemfrågorna avseende vuxnas mäns förtryck mot unga kvinnor är den kvinna vänstern stött ut - Amineh Kakabaveh. Jag har aldrig hört S ta henne i försvar exempelvis... eller varför räddade medierna Federley...? För att C behövs för S maktinnehav?
Citera
2021-09-10, 14:18
Medlem
Man kan alltid hävda att det inte är en själv som skickat bilder eller skrivit meddelanden på nätet. Hur skall dessa anklagelser kunna bevisas?
Citera
2021-09-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Problemet är då att man inte ska sitta och leka hjälte på sociala medier, samla in pengar för kvinnor som råkat ut för sexualbrott. Och sedan vid sidan själv syssla med liknande brott, det är dubbelmoral och vidrigt beteende.

Vi vet inte vem riksdagsledamoten är, eller ens om ett brott begåtts.
Citera
2021-09-10, 14:19
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Varför utreder man bara vad en tjej råkat ut för om det nu är flera som råkat ut för hans vidrigheter.

Det är på pappret inte olagligt att dunka på 17 åringar, fräscht är det väl inte men det är en annan fråga.

Sen vet jag inte om det är det som han anklagas för nu, det här verkar handla om bilder och skit.
Citera
2021-09-10, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Förmodligen med finansiering av George Soros. 😊

...tveksamt, jag tror han har större ambitioner än att fälla en genomsnittlig moderatpolitiker i det lilla landet Sverige. Ex gulla med Nancy Pelosi och sluta något shady avtal dem emellan.

https://twitter.com/AlexanderSoros/status/1435970966476267520
Citera
2021-09-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Man kan alltid hävda att det inte är en själv som skickat bilder eller skrivit meddelanden på nätet. Hur skall dessa anklagelser kunna bevisas?

Partiet kan välja att se den förklaringen som inte särskilt trovärdig.
Citera
2021-09-10, 14:21
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
händer säker väldigt ofta, vad är du ute efter? denna diskussion är lite väl OT nu - du drog upp "tjockisens" fall, varken du eller jag vet vad som hände i rummet.

Nej det var inte jag som drog upp det. Det var någon annan. Däremot tyckte jag ditt uttalande var rätt så absolut i sammanhanget och var nyfiken på hur stor tilltro du faktiskt hade till det svenska rättssystemet.
Citera
2021-09-10, 14:22
Medlem
Stones avatar
Expressen skriver "flicka" så jag gogglade "när blir en flicka kvinna i sverige" och fick endast svar om omskärelse av flickor.
Citera
2021-09-10, 14:22
Medlem
Eatlers avatar
Är det bilder som efterfrågats så gäller det väl barnporr? Kan man inte dömas för sånt? Hoppas det är HB, då blir det arbetarchampagne (d.v.s milleniumburk) och knutna nävar på högsta jävla volym. BORT MED BÖSET
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in