2021-09-10, 01:50
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
"Sverige lugnaste landet i världen". Du måste skämta.
Precis! Går ju inte ens att jämföra med våra grannländer oavsett all jävla propaganda och statistik vi blir matade med.
Citera
2021-09-10, 02:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Hannah hade ju dött av psykos om hon hade vistats i ett land som USA, Mexico, Brasillien där folk skjuts
på öppen gata framför 100-tals oskyldiga. Alltså några skott från en Glock, sen gå fram och sätta en till
i pannan framför folk som tittar. Sånt händer varje dag i Chicago minst 3-4 mord varje dag i en stad i USA. Tänk alla mega citys blir minst 70 pers på en endaste dag. Vi har knappt 70st på 3år. Sverige är lugnaste landet i världen trots alla skjutningar. Betyder att svenska folket kan sova lugnt, äta gott och umgås med nära och kära utan att drabbas. Sen varför bryr ni er om ett gäng från Rinkeby skjuter ner någon från ett gäng från tensta. Ni drabbas inte. Sen måste polisen oså få arbeta lite och röra på sig. Annars går våran 30-50% skatt för inget.

Du förstår väl att USA och Brasilien har större populationer och att det rent statistiskt är lägre chans för en specifik, oskyldig individ att dö där?
Citera
2021-09-10, 06:07
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
Vet du vad, jag saknar tiden då det var exotiskt att få käka en kebab. Jag saknar tiden då man stolt stod på skolgården och sjöng nationalsången och Idas sommarvisa på skolavslutningen. Jag saknar tiden då våra högtider var just högtider och då vi alla kände oss stolta över Sverige. Nu känner jag bara en hopplöshet. Vad fan hände med detta samhälle. Ingen tar ansvar men alla tror de skall nå rikedom genom att göra ingenting. Vi har tveklöst sänkt vårt IQ med 50 punkter de senaste 30 åren. Jag har inget förtroende för något av de svenska partierna. Det behövs något nytt parti som tar ansvar och kräver ansvar. Det skall inte gå att utnyttja våra system så som dom utnyttjas nu både av svenskar och invandrare. Arbete skall alltid löna sig mångfalt från att ligga på soffan. Blir så brutalt provocerad av några som jag känner som varit arbetslösa i flera år utan att lägga manken till för att skaffa ett jobb. Istället ligger hen på stranden och solar när en annan arbetar. Och allt betalat av Försäkringskassan!!!! Vad i helvete???? Personen är inte välkommen hem till oss mer förrän hon skaffar sig ett jobb. Och denna person är bara en av flera hundra tusen. Nä stryp bidragen och lägg pengarna istället för att ta bort arbetsgivaravgiften så att det skall bli billigare att anställa.

Jag förstår din poäng, och håller med.

Men i denna fråga bör väl försörjningsstöd vara det du tänker på?

Jag VET att folk fuskar och får FK. Men ser numer dagligen många sjuka få avslag ifrån FK så de som får det är väl kanske oftast berättigade det av någon anledning? Inte lika lätt att få som soc.

Så udda jämförelse. Någon som är sjuk får inte komma hem till dig förrän de skaffat jobb?

Här talar vi nog om folk som går på soc till större delen och i stor grupp har tid att banka på varandra 10.00 en måndagsförmiddag.

Betvivlar att alla hade semester.

Så att se över vad som krävs som motprestation för att få försörjningsstöd utöver att söka jobb (om de ens gör det) kanske vore mer aktuellt än att ge sig på FK?
Citera
2021-09-10, 06:25
Medlem
Drooids avatar
"”Vad Lund fick uppleva var rena stenåldersfasoner. Men utvecklingen går att vända.”"
Sydsvenskan Opinion/Aktuella frågor: https://www.sydsvenskan.se/2021-09-1...-gar-att-vanda
Debattinlägg av:
Nyamko Sabuni, partiledare för Liberalerna.
Johan Pehrson, Liberalernas rättspolitiske talesperson.
Philip Sandberg (L), kommunstyrelsens ordförande i Lund.
Citat:
Det finns områden i Sverige där rättsstaten undergrävs och hotas av klanstrukturer, eller som de också kallas, släktbaserade nätverk. Ofta går de hand i hand med organiserad brottslighet och hedersrelaterat våld och förtryck.
Under lång tid har det funnits en naivitet bland svenska politiker när det gäller de kriminella klanernas konsekvenser för samhället. Det är viktigt att se verkligheten som den är, utan att skönmåla.
Vad Lund fick uppleva var rena stenåldersfasoner. De inblandade i denna och liknande händelser borde istället ha lagt all sin energi på att jobba, betala skatt, bidra till samhället och göra rätt för sig. Kriminellt beteende hör inte hemma i Lund, eller någon annanstans i Sverige, år 2021.
Citera
2021-09-10, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Menar de tar över eller startar företag, ja invandrare har nog lättare starta eget. Svenne måste ju vakna upp en måndag och tänka att han nog ska bli hantverkare utan ha fallenhet för det

Som om det räcker med utvisa vissa av dem eller fängelse, då klaner verkar ha hierarki och successionsordning, åker någon dit så finns det en neutral tronföljare som kan fortsätta driva klanen eller gänget

Nu vet jag inte vad du har för erfarenhet, men uppenbarligen inte mycket då du blandar begreppen klan och invandrare.
Dessa iär inte randomiserade människor som kommer hit jobbar hår och försöker starta ett företag.
De har redan pengar och en i grunden kriminell verksamhet i botten.
De kan ta över delar eller hela stadsdelar, och styrs av sin klanäldste.
Helt klart kan man komma åt dem om man avlägsnar ledarskapet, men inte nån yngre förmåga på mellannivå utan de verkliga ledarna.
Äldre herrar som dricker te och styr klanen. Det finns tronföljare men plockar man De högsta 5 ock ser till att plocka ledarna under nåt årtionde kommer de att falla samman eller vilket är troligast flytta sin verksamhet.
Citera
2021-09-10, 09:09
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag tror inte det ska bli några problem när ett antal vittnen redan har berättat både för polis och för pressen... Och man behöver inte vittna in-person vid rättegången om man skulle uppleva ett hot från det.

Sen verkar det finnas en hel del filmmaterial också så detta blir relativt lätt att klara upp.
Dessa vittnessmål tilldelas inte samma vikt dock som vittnesmål avlagda inför rätten i samma rum.
Citera
2021-09-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Jag förstår din poäng, och håller med.

Men i denna fråga bör väl försörjningsstöd vara det du tänker på?

Jag VET att folk fuskar och får FK. Men ser numer dagligen många sjuka få avslag ifrån FK så de som får det är väl kanske oftast berättigade det av någon anledning? Inte lika lätt att få som soc.

Så udda jämförelse. Någon som är sjuk får inte komma hem till dig förrän de skaffat jobb?

Här talar vi nog om folk som går på soc till större delen och i stor grupp har tid att banka på varandra 10.00 en måndagsförmiddag.

Betvivlar att alla hade semester.

Så att se över vad som krävs som motprestation för att få försörjningsstöd utöver att söka jobb (om de ens gör det) kanske vore mer aktuellt än att ge sig på FK?
Personen i fråga har haft Akassa som har gått över till något jävla konstigt bidrag från Försäkringskassan. Personen är fullt frisk och gör dagligen aktiviteter som kräver ytterst god fysik och mental hälsa!

Alla sjuka som inte får stöd av försäkringskassan drabbas pga personer som utnyttjar systemet. För jävligt! Borde finnas skottpengar på dessa parasiter!
Citera
2021-09-10, 09:54
Medlem
Det är ju ändå positivt i så måtto att verkligheten ger sig tillkänna ..
Täckelset har fallit.
Var det Dick Cheney -- " Lets get back to reality " ngn annan " Lets have a look at the Facts "

Åkt i 2 x Domstolar för typ Rasism
Justitieministern är från stan
Detta är en Universitetsstad
Det finns en lång rad pressuppgifter om frånvaron av en prestation på Polisen
Det finns en " Tjej " som chef

Ena Nyhetssändningen efter den andra med frågan

" jassåee igen är gripen ..varför är ingen gripen ..konstigt att ingen är gripen "
Samma märkliga svar som alltid

Oppositionen försöker slå in öppna dörrar när dom säger att ..detta är åt h..e
Det vet ju alla som vatt på den Polisstationen Och följt de killarnas " Gärning "
https://www.sydsvenskan.se/2020-01-2...hetskommission

Detta är ju ingen raketforskning

INTE ENS KOMMUNALRÅDET KAN ANMÄLA BROTT ... utan det blir jidder ...

https://www.sydsvenskan.se/2017-11-1...r-i-massmedier

Såhär är det bara -- Vill dom inte ha kunder eller anmälningar är det samma som en Däckfirma eller Restaurang som inga kunder vill ha ..Kastar ut alla eller matförgiftar
Det kan han klura på Morgan tillsammans med Dammberg.. när dom skådar på stats TV

" jassåee igen är gripen ..varför är ingen gripen ..konstigt att ingen är gripen "
Samma märkliga svar som alltid
" Lets get back to reality " ngn annan " Lets have a look at the Facts " och kanske mer Centralt om vi snackar fiskal noggrannhet

Lets have a look at the results .. Fullt möjligt stora grupper inte ens Kunnat anmäla brott på stationen i 30 år .
n.b INTE KUNNAT ANMÄLA ... INTE ENS KOMMUNALRÅDET .. klura på den ..
Ledtråd " Oduglig " --- Så är dom också som Bambi på isen när ngt Händer..

Kristersson ha mikrofonen under näsan ..när han sluddrar om Statsministerjobbet
" Dueee Öppna hjärtan är det det som gäller Om röstar på dig ? Lets hear it "
Citera
2021-09-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Dessa vittnessmål tilldelas inte samma vikt dock som vittnesmål avlagda inför rätten i samma rum.
Exakt. Muntlighetsprincipen.
Citera
2021-09-10, 10:42
Avstängd
Sydsvenskan skriver idag att ett större antal personer från den ena familjen "sedan ett par dagar befinner sig nära intill ett flerfamiljshus" på Linero, nära det ställe där det första bråket startade, och att polisen är där och bevakar dem löpande. Det låter ju som om familjen slagit upp ett tältläger i någon park eller så, det handlar knappast om att de kommer dit utifrån på morgonen och sedan står i en klunga precis utanför husets entrè hela dagen.

Är det alltså zigenare, assyrier eller någon liknande grupp som sätter upp egna lokala tältläger?
Citera
2021-09-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sydsvenskan skriver idag att ett större antal personer från den ena familjen "sedan ett par dagar befinner sig nära intill ett flerfamiljshus" på Linero, nära det ställe där det första bråket startade, och att polisen är där och bevakar dem löpande. Det låter ju som om familjen slagit upp ett tältläger i någon park eller så, det handlar knappast om att de kommer dit utifrån på morgonen och sedan står i en klunga precis utanför husets entrè hela dagen.

Är det alltså zigenare, assyrier eller någon liknande grupp som sätter upp egna lokala tältläger?

Det stämmer att de stått samlade intill ett lägenhetshus i Linero och vid parkeringsplatsen bredvid. Idag har jag dock inte sett till dem. De verkade komma på morgnarna och åka därifrån igen på kvällarna. Polisen var i princip ständigt närvarande, så vitt jag kunde se. Inga tält och ingen park.
Senast redigerad av fmemploye 2021-09-10 kl. 12:07.
Citera
2021-09-10, 12:47
Medlem
ThetingGoezWilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmemploye
Det stämmer att de stått samlade intill ett lägenhetshus i Linero och vid parkeringsplatsen bredvid. Idag har jag dock inte sett till dem. De verkade komma på morgnarna och åka därifrån igen på kvällarna. Polisen var i princip ständigt närvarande, så vitt jag kunde se. Inga tält och ingen park.

De brukar sticka när fastighetsskötarna kommer, vad jag har märkt, och kommer tillbaka senare under dagen. De lär troligtvis komma tillbaka under dagen. De står pretty much intill sina bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in