2021-09-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Roligt att du citerar en klickrunkande journalist på Aftonhoran efter att ha ondgjort dig över att andra gjort detsamma.
Jag har inte läst nån annan artikel där någon har bemödat sig att besöka Marielund och pratat med människor där. Brännström på Expressen har till exempel okritiskt varit Binninges språkrör hela tiden. Det finns en koppling mellan dessa två personer som kommer att avslöjas i sinom tid. Brännström gillar att förtala kändisar. Han har lyckats få Expressen fälld för förtal mot både Micke Persbrandt och Sven-Erik Magnusson. En riktigt usel journalist som krossar människor för sitt nöjes skull.
2021-09-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Det känner jag till, men tål att upprepas.

Det jag var intresserad av är vilket hypotetiskt ansvar en person ev kan ha för att anlita ett ombud åt en annan.
Pernroth Lüllmaa har en generalfullmakt från Esbjörn Bolin att handha hans ekonomi och juridiska frågor, hon beställde psykologutredningen och lejde sin kompis från Rättssäkerhetsorganisationen, Johann Binninge som juridiskt ombud till Esbjörn. Ansvaret för detta ligger på henne.
2021-09-08, 21:47
Medlem
Citat:
Det jag var intresserad av är vilket hypotetiskt ansvar en person ev kan ha för att anlita ett ombud åt en annan.

Faktum är att Majkgård har själv i samband med psykologens utredning av Esbjörn beskrivit en bild där Esbjörn är i beroendeställning till henne. Skulle det då visa sig att hon har "hjälpt" Esbjörn i eget intresse på ett sätt som är negativt för Esbjörn, kan hon med största sannolikhet bli skadeståndsskyldig. Med tanke på att hon är testamentstagare och därför har låtit sin kompis bli fullmaktstagare till Esbjörn så luktar det hela jäkligt illa. Att fullmaktstagaren dessutom har affärsintressen tillsammans med Esbjörns f.d. "juridiska" ombud förefaller direkt bedrägligt.
Den som ligger allra mest i riskzonen för att råka illa ut är just fullmaktstagaren Pernrot, och frågan är om inte hennes agerande är direkt brottsligt, och lite beroende på hur betalningarna till pedofilen gått till, för hans arvode, så kan han också ha begått brott.

Trollen slänger sig gärna med termer som "åldringsbrott" och liknande för att smutskasta Ebba, men om det är någonstans det verkligen pågår åldringsbrott, så är det kring Majkgård, Lullmaa och pedofilen. Där borde verkligen en grundlig brottsutredning lyfta på locket.
2021-09-08, 21:49
Medlem
Citat:
Jag konstaterar att du duckar för att Ebba gjorde sig oanträffbar på telefon.

Du sprider som vanligt bara en massa lögner. Det var Esbjörn som gjorde sig anträffbar. Han sa det till och med rakt ut i kvällspressen "Jag stänger dörren för Ebba". "Jag har inte ett enda ord att säga henne, inte ett enda" osv osv osv

Detta bevisas också av alla brev från Ebba och hennes ombud till Esbjörn och pedofilen med deras försök att få till en diskussion, som hela tiden vägras av pedofilen och tjurgubben.
2021-09-08, 21:52
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Faktum är att Majkgård har själv i samband med psykologens utredning av Esbjörn beskrivit en bild där Esbjörn är i beroendeställning till henne. Skulle det då visa sig att hon har "hjälpt" Esbjörn i eget intresse på ett sätt som är negativt för Esbjörn, kan hon med största sannolikhet bli skadeståndsskyldig. Med tanke på att hon är testamentstagare och därför har låtit sin kompis bli fullmaktstagare till Esbjörn så luktar det hela jäkligt illa. Att fullmaktstagaren dessutom har affärsintressen tillsammans med Esbjörns f.d. "juridiska" ombud förefaller direkt bedrägligt.
Den som ligger allra mest i riskzonen för att råka illa ut är just fullmaktstagaren Pernrot, och frågan är om inte hennes agerande är direkt brottsligt, och lite beroende på hur betalningarna till pedofilen gått till, för hans arvode, så kan han också ha begått brott.

Trollen slänger sig gärna med termer som "åldringsbrott" och liknande för att smutskasta Ebba, men om det är någonstans det verkligen pågår åldringsbrott, så är det kring Majkgård, Lullmaa och pedofilen. Där borde verkligen en grundlig brottsutredning lyfta på locket.

Intressant. Det är någon jag själv spekulerat om tidigare i tråden, men aldrig fått mer input på.

Oavsett så antar jag att det är en sak i taget som gäller och prio ett är tvisten.
2021-09-08, 21:53
Medlem
Citat:
Det känner jag till, men tål att upprepas.

Tekniskt sett är det ingen som anlitat ombud åt någon annan, det är Esbjörn själv som anlitat pedofilen. Att det i praktiken är Esbjörns "närstående" som ordnat med allt är helt i sin ordning, så länge inte det är som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att hon utnyttjat den ställning hon själv givit sig förlett Esbjörn för egen vinning. Vilket jag tror är precis vad som skett. Men just att "anlita ombud åt någon annan", är inte vad det är tal om.
2021-09-08, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har inte läst nån annan artikel där någon har bemödat sig att besöka Marielund och pratat med människor där. Brännström på Expressen har till exempel okritiskt varit Binninges språkrör hela tiden. Det finns en koppling mellan dessa två personer som kommer att avslöjas i sinom tid. Brännström gillar att förtala kändisar. Han har lyckats få Expressen fälld för förtal mot både Micke Persbrandt och Sven-Erik Magnusson. En riktigt usel journalist som krossar människor för sitt nöjes skull.
Roligt att du väljer ut journalister som väljer att köpa Ebbas story som hjältar och de som inte köper hennes story som bovar. Självfallet kommer alla att förstå detta - i framtiden - som alla konspirationsteoretiker alltid hänvisar till.

Lite som att Ebba aldrig skulle åka dit på grovt förtal enligt samma tvärsäkra uttalanden. Det är ju inte ens sant nu, efter att det har hänt pch hon är straffad för det.

Det är lätt att vara konspirationsteoretiker. Det är bara att ändra på verkligheten och säga att man ska få rätt på det man inte klarar av att ljuga om - sen.
2021-09-08, 21:56
Medlem
Xius avatar
Citat:
Tekniskt sett är det ingen som anlitat ombud åt någon annan, det är Esbjörn själv som anlitat pedofilen. Att det i praktiken är Esbjörns "närstående" som ordnat med allt är helt i sin ordning, så länge inte det är som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att hon utnyttjat den ställning hon själv givit sig förlett Esbjörn för egen vinning. Vilket jag tror är precis vad som skett. Men just att "anlita ombud åt någon annan", är inte vad det är tal om.

Nej, men det var precis det som du skrev i det förra inlägget som jag åsyftade med min fråga.
2021-09-08, 21:58
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Det avslöjades i tråden här att kopplingen till pedofilen går via Monika Pernrot Lullmaa som är kompis med Majkgård som är Esbjörns "närstående", Lullmaa är också kompis med pedofilen då de bägge sitter i styrelsen i den suspekta rättssäkerhetsorganisationen. Det är utan tvekan Majkgård som ligger bakom allting i Esbjörns "ånger" och "försvar". Det var också hon som var på banken och försökte återbetala handpenningen. Det är hon som syns i periferin i Expressens artiklar och video-intervjuer, och det är också hon som har incitamentet att stoppa affären, då hon lär vara testamentstagaren av huset. Det har framgått av inlagor till domstolen att det finns ett testamente.
Kan du lägga upp vilken av inlagorna till domstolen, som det framgår att det finns ett testamente mellan Esbjörn och Majkgård (Odalgårdens ägare och VD för byggbolaget Odalbygge i Uppsala)
2021-09-08, 22:01
Medlem
Citat:
Roligt att du väljer ut journalister som väljer att köpa Ebbas story som hjältar och de som inte köper hennes story som bovar. Självfallet kommer alla att förstå detta - i framtiden - som alla konspirationsteoretiker alltid hänvisar till.

Lite som att Ebba aldrig skulle åka dit på grovt förtal enligt samma tvärsäkra uttalanden. Det är ju inte ens sant nu, efter att det har hänt pch hon är straffad för det.

Det är lätt att vara konspirationsteoretiker. Det är bara att ändra på verkligheten och säga att man ska få rätt på det man inte klarar av att ljuga om - sen.
Jag väljer ut journalister som gräver efter sanningen som hjältar. Ditt andra stycke är ett exempel på den där halmgubben du ofta skriver om. Ditt trams om konspirationsteorier är bara något du drar till med eftersom du saknar sakliga argument.
2021-09-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Kan du lägga upp vilken av inlagorna till domstolen, som det framgår att det finns ett testamente mellan Esbjörn och Majkgård (Odalgårdens ägare och VD för byggbolaget Odalbygge i Uppsala)

Kommer inte ihåg exakt vilken, men det är någon av de senare, från under sommaren tror jag.
2021-09-08, 22:07
Medlem
Citat:

Du har helt rätt. Det handlar om ett utstuderat bedrägeri från denna trio som riktar sig mot Esbjörn Bolin. De utnyttjar att Majkgård under lång tid gått in för att manipulera in Esbjörn i en beroendeställning gentemot henne. Han är beroende av henne för mat, husrum och vänskap. Det är ett sektbeteende där man kontrollerar individen genom hotet om utfrysning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in