2021-09-08, 14:52
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Åh vad sött ändå att du tror att sådana där gliringar är fruktbara.

Att bli avklädda och blottade i derbyn är något aik har ensamrätt på. Förhoppningsvis med en flexiblare coach slipper vi bli så flagrant sönderlästa. Hoppet lever!

Spelar Bajen som mot Maribor, Chuckarici och Basel på Tele2, så kommer dif åka på en 0-4 förlust. Får dif dessutom inte ordning på den borttappade formen så kan det rinna iväg.

Cupmästarna blir svårslagna i höst hoppas jag.
Citera
2021-09-08, 15:00
Medlem
UppsalaJannes avatar
Känns oroligt att DMN är borta på grund av skada minst resten av månaden. Ersättaren platser ju knappt i div 1.
Citera
2021-09-08, 16:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Spelar Bajen som mot Maribor, Chuckarici och Basel på Tele2, så kommer dif åka på en 0-4 förlust. Får dif dessutom inte ordning på den borttappade formen så kan det rinna iväg.

Cupmästarna blir svårslagna i höst hoppas jag.
Det är exakt det som är grejen. Jag tror Bajen kliver ut som i Europa-spelet. Djurgårdens dåliga form öppnar för tankar om knockout. Vilket var exakt det MFF gick in för i våras. Det slutade ju med årtiondets knall enligt Sveriges samlade fotbollsexpertis.

Tror på en repris mot Bajen.
Citera
2021-09-08, 18:14
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det är exakt det som är grejen. Jag tror Bajen kliver ut som i Europa-spelet. Djurgårdens dåliga form öppnar för tankar om knockout. Vilket var exakt det MFF gick in för i våras. Det slutade ju med årtiondets knall enligt Sveriges samlade fotbollsexpertis.

Tror på en repris mot Bajen.
Hur kan man som Djurgårdare tro på vinst i derbyt? Det här är faktiskt inte menat som en gliring utan en allvarlig fråga.

Det är möjligt att ni vinner, men jag personligen hade varit säker på torsk ifall det var Bajen som vek ner sig gång på gång i derbyn.

Å andra sidan har jag stött på riktiga optimist-Bajare på läktaren men sådant har jag aldrig förstått mig på.
Citera
2021-09-08, 19:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Hur kan man som Djurgårdare tro på vinst i derbyt? Det här är faktiskt inte menat som en gliring utan en allvarlig fråga.

Det är möjligt att ni vinner, men jag personligen hade varit säker på torsk ifall det var Bajen som vek ner sig gång på gång i derbyn.

Å andra sidan har jag stött på riktiga optimist-Bajare på läktaren men sådant har jag aldrig förstått mig på.

Dom är få. Ärligt talat är det några stycken på twitter som håller fanan uppe och jobbar för att resterande i Djurgårdsskaran ska känna värdighet överhuvudtaget. Har för mig att JK's officiella sida visa historia när vi krossade bajen med 9-1, men folk är rätt trötta rakt igenom.
Jag tror på förlust, tror dock på 3-1 där vi gör första målet och alla hamnar i eufori.. Derbyn kan i all ärlighet dra åt helvete och hade bajen och gnaget legat och harvat i superettan hade det varit vi som var där mff är idag

TLDR = Jag är trött på att gråtrunka efter varenda jävla horderby.
Senast redigerad av Salorm 2021-09-08 kl. 19:06.
Citera
2021-09-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dom är få. Ärligt talat är det några stycken på twitter som håller fanan uppe och jobbar för att resterande i Djurgårdsskaran ska känna värdighet överhuvudtaget. Har för mig att JK's officiella sida visa historia när vi krossade bajen med 9-1, men folk är rätt trötta rakt igenom.
Jag tror på förlust, tror dock på 3-1 där vi gör första målet och alla hamnar i eufori.. Derbyn kan i all ärlighet dra åt helvete och hade bajen och gnaget legat och harvat i superettan hade det varit vi som var där mff är idag

Enough is enough
Citera
2021-09-08, 19:35
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror

Allsvenskan är tretti matcher, de flesta ganska grå. I ett slagläge för guld ska det FAN till innan jag kröker ryggen för ett gäng Pajas-bajare.

Vi går för tre poäng!

DJUUUUUUUUUUUUUU
Citera
2021-09-08, 19:35
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Lugnt kompis, jag sjunger extra åt dig!
Citera
2021-09-08, 19:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Enough is enough

Försök inte med mig...Den står jag inte bakom riktigt än, nästan.
Citera
2021-09-08, 19:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag är nog den sista som lämnar.. Jag är DIF uti fingertopparna. Jag stod och skrek på att Galloway skulle få ett mål när vi spelade mot dom i superettan.. Jag var med när 19 och Gullö inte var överens mitt på plan efter match... Jag är från Sektion F
Citera
2021-09-08, 20:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag är nog den sista som lämnar.. Jag är DIF uti fingertopparna. Jag stod och skrek på att Galloway skulle få ett mål när vi spelade mot dom i superettan.. Jag var med när 19 och Gullö inte var överens mitt på plan efter match... Jag är från Sektion F
Bajen är en bluff och AIK ett vandrande konkursboende. Jag ser varje derby som en chans att syna deras byggen. Fallhöjden är hög för Bajens haussade supporterantal och för ett AIK som handlar spelare krediter. Däremellan är vi trots allt 2:a och vi har många matcher kvar att spela.

Trots 10 årens senaste derbyfacit har vi flest titlar och flest miljoner på kontot. Vi har Allsvenskans mest spännande trupp och då har Bosse inte ens hunnit öppna plånboken. Det är upp till övriga Stockholmslag att ta rygg på oss.

Vi har allt att vinna och de har allt att förlora.

Mot tre poäng!
Citera
2021-09-08, 20:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Framför tvn kan ingen höra dig sjunga.
Gammalt småländskt ordspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera