2021-09-08, 17:58
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så bra, då tycker jag att vinska lyssna till vad Esbjörn när han säger att han har varit utsatt för påtryckningar och manipulationer av Ebba och inte hitta på historier att hans juridiska ombud, släkt och närstående är de som gjorde att han ångrade sig dagen efter för att de har egna intressen i huset. Särskilt med tanke på att Esbjörn själv inte alls bekräftar denna smutskastning.

Nej du har faktiskt rätt i det, Esbjörn bekräftar ingenting av detta.
Han ångrade sig inte ens dagen efter och det har han själv berättat i tv.
Men vi ska lyssna på Esbjörn och vad han har att säga vid rättegången.
För Esbjörn kommer nog inte säga något innan dess.
2021-09-08, 18:02
Medlem
Xius avatar
Citat:
Så bra, då tycker jag att vinska lyssna till vad Esbjörn när han säger att han har varit utsatt för påtryckningar och manipulationer av Ebba och inte hitta på historier att hans juridiska ombud, släkt och närstående är de som gjorde att han ångrade sig dagen efter för att de har egna intressen i huset. Särskilt med tanke på att Esbjörn själv inte alls bekräftar denna smutskastning.

Esbs viljeförklaring när han skrev under avtalet var att han ville sälja huset.

Esb har då ett ansvar för det avtal han slutit. Det finns hittills inget som visat på att han inte ska behöva ta sitt ansvar för avtalet.

Det som är uppseendeväckande är att Esbs eget ombud har lämnat inlagor som visar att Esb fortfarande har ett ansvar för att genomföra avtalet. Trots detta fortsätter Esbs ombud att mjölka Esb på pengar genom att fortsätta processen, istället för att söka förlikning och avslut.

Vari tas Esbs intresse omhand av sina ombud kan man fråga sig?
2021-09-08, 18:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Det finns inte bara mycket som tyder på att han har papper på att han är oförståndig. Det är ett tom ett faktum.
Ett faktum som Ebba utnyttjade sig av.

Så Ebba visste om att det fanns papper på att han är oförståndig? Om det nu fanns det, varför anlitades Barry när fakta redan fanns? Och hur fick Ebba reda på att det fanns ett papper? Hur fick Ebba reda på innehållet på pappret? Borde omfattas av sekretess tycker jag.
2021-09-08, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Esbs viljeförklaring när han skrev under avtalet var att han ville sälja huset.

Esb har då ett ansvar för det avtal han slutit. Det finns hittills inget som visat på att han inte ska behöva ta sitt ansvar för avtalet.

Det som är uppseendeväckande är att Esbs eget ombud har lämnat inlagor som visar att Esb fortfarande har ett ansvar för att genomföra avtalet. Trots detta fortsätter Esbs ombud att mjölka Esb på pengar genom att fortsätta processen, istället för att söka förlikning och avslut.

Vari tas Esbs intresse omhand av sina ombud kan man fråga sig?

Hur turerna kring underskriften av avtalet gick till delas inte av Ebba och Esbjörn, något du känner till om du följt den här historien.

Att såväl Esbjörns som Ebbas ombud avlönas ser jag inte som något märkligt. I så måtto mjölkar Kartrin Ebba lika mycket.

Esbjörns ombud erbjöd en förlikning som Ebba tackade nej till. Eller ska vi skylla på Katrin att detta skedde? För att hon ville mjölka Ebba?

Det var du som menade att man i en demokrati så länge som möjligt ska låta människor vara rättsförmögna. Ändå skyller du på omständigheter som ligger utanför honom och menar att andra marionettar honom.

Kort sagt, hur vet du att Esbjörns ombud och närstående gör precis som han vill. Utöver att du rakt av köpt Ebbas smutskastning av dem.

Antingen är Esbjörn rättsförmögen och myndig och ska respekteras som sådan eller inte. Du kan inte välja och vraka efter eget gottfinnande i olika situationer.
2021-09-08, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så Ebba visste om att det fanns papper på att han är oförståndig? Om det nu fanns det, varför anlitades Barry när fakta redan fanns? Och hur fick Ebba reda på att det fanns ett papper? Hur fick Ebba reda på innehållet på pappret? Borde omfattas av sekretess tycker jag.
Varför ställer du frågor till mig om något som jag aldrig har påstått? Fånigt.
2021-09-08, 18:40
Medlem
Citat:
Är Esbjörns vittnen jäviga? Nä, man har tom låtit bli att kalla ett som skulle kunna uppfattas så, trots att han kunde haft viktiga saker att förmedla. Tyder på ett proffsigt förfarande av Esbjörns gäng.

Det är faktiskt obegripligt att kalla sin egen mor eller på ett dåligt omdöme från Katrin och ett tydligt tecken på att man är lätt desperat över att bevisningen inte räcker. Moderns uppgifter är inte vatten värda.

För övrigt är narrativet att Esbjörns vittnen vill komma över fastigheten hel tagen ur luften och ren smutskastning/förtal. Jag hoppas att Ebba uppger detta i media på ett ännu mer tydligt sätt än hon redan gjort, särskilt nu när hon står under villkorlig dom för grovt förtal....

Det finns en uppenbar risk för att Esbjörns vittnen har intressen i fastigheten "intressejäv" så rent krasst skulle jag påstå att Esbjörns vittnen är mindre än vatten värda som vittnen. Ebbas Morsa kan faktiskt ha något att säga som är relevant för tvisten, varför ska hon i så fall inte vittna om det?...
2021-09-08, 18:41
Medlem
Xius avatar
Citat:
Hur turerna kring underskriften av avtalet gick till delas inte av Ebba och Esbjörn, något du känner till om du följt den här historien.

Att såväl Esbjörns som Ebbas ombud avlönas ser jag inte som något märkligt. I så måtto mjölkar Kartrin Ebba lika mycket.

Esbjörns ombud erbjöd en förlikning som Ebba tackade nej till. Eller ska vi skylla på Katrin att detta skedde? För att hon ville mjölka Ebba?

Det var du som menade att man i en demokrati så länge som möjligt ska låta människor vara rättsförmögna. Ändå skyller du på omständigheter som ligger utanför honom och menar att andra marionettar honom.

Kort sagt, hur vet du att Esbjörns ombud och närstående gör precis som han vill. Utöver att du rakt av köpt Ebbas smutskastning av dem.

Antingen är Esbjörn rättsförmögen och myndig och ska respekteras som sådan eller inte. Du kan inte välja och vraka efter eget gottfinnande i olika situationer.

Vet du ens själv vad du skriver?
2021-09-08, 18:45
Bannlyst
Citat:
Vet du ens själv vad du skriver?
Ja, men det står dig fritt att avsluta argumentationen om den är för avancerad för dig.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-08 kl. 19:04.
2021-09-08, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det finns en uppenbar risk för att Esbjörns vittnen har intressen i fastigheten "intressejäv" så rent krasst skulle jag påstå att Esbjörns vittnen är mindre än vatten värda som vittnen. Ebbas Morsa kan faktiskt ha något att säga som är relevant för tvisten, varför ska hon i så fall inte vittna om det?...

Jag föreslår att du kollar upp hur mycket vikt man brukar lägga på modersvittnen om du nu inte vill tro på mig.

Att det finns intressen i fastigheten hos Esbjörns vittnen är endast smutskastning/förtal som Ebba planterat och som några omdömeslösa gått på.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-08 kl. 19:04.
2021-09-08, 19:07
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ja, men det står dig fritt att avsluta argumentationen om den blir för svår för dig.

Din sk argumentation var mest en massa svammel som visade på, efter all dessa månader, en grav okunnighet om mänskliga rättigheter, demokrati, juridik mm mm.

Jag hoppas att det var ett tillfälligt lapsus, och inte speglar en egentlig vilja om att frånta människor mänskliga rättigheter och rättsförmåga i en demokrati, oavsett om man är äldre, har en lindrig kongnitiv funktionsnedsättning mm. Även sådana människor är fortfarande rättsförmögna och har rätt att fatta egna beslut om sig själva och sitt, och får då ta ansvar för detta. Det finns inget som framkommit hittills som fråntar Esb ett eget ansvar, och hans egna ombud har visat på att han fortfarande har ansvar för avtalet.
2021-09-08, 19:21
Bannlyst
Citat:
Din sk argumentation var mest en massa svammel som visade på, efter all dessa månader, en grav okunnighet om mänskliga rättigheter, demokrati, juridik mm mm.

Jag hoppas att det var ett tillfälligt lapsus, och inte speglar en egentlig vilja om att frånta människor mänskliga rättigheter och rättsförmåga i en demokrati, oavsett om man är äldre, har en lindrig kongnitiv funktionsnedsättning mm. Även sådana människor är fortfarande rättsförmögna och har rätt att fatta egna beslut om sig själva och sitt, och får då ta ansvar för detta. Det finns inget som framkommit hittills som fråntar Esb ett eget ansvar, och hans egna ombud har visat på att han fortfarande har ansvar för avtalet.

Visst är det skönt (om än lite fegt) att göra det lätt för sig själv att beskriva andra som gravt okunniga och svamlande för att slippa erkänna för sig själv att det den skrev bara flög en över huvudet.

Varför fortsätter du att slå in öppna dörrar om självklarheter kring rättsförmögenhet? Jag och ingen annan i tråden anser väl att Esbjörn är rättsoförmögen? Inte heller Esbjörns juridiska team hävdar det. Det är lite väl lätt att göra det här till en fråga om rättsförmögenhet eller inte. Det finns flera nyanser och aspekter av den.
2021-09-08, 19:27
Medlem
Citat:
Det är DU som inte kan välja och vraka - för det är ju konstaterat, ironiskt nog av esbjörns eget ombud - att han är rättsförmögen, och omyndig har han inte varit sedan han fyllde 21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in