2021-09-08, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror nog snarare att det blir besvärande för bröderna om deras DNA hittas på skorna.

Ja, men om brödernas DNA hittas på Helenas skor, då blir det mindre besvärande för dem om det också kan bevisas att de var på Stadshotellet när Helena var där, för då kan det förklara hur deras DNA hamnade på Helenas skor.
Citera
2021-09-08, 13:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Mm men det tål att fundera på lite extra . Familjen vet kanske vet mer än vad vi trott

Det betvivlar jag men visst, i sådant fall borde tipset ha kommit från PL själv som känner sin bror bäst. Hur mycket vet döttrarna egentligen om CL, när träffade dom sin farbror senast?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-08 kl. 14:40.
Citera
2021-09-08, 13:42
Medlem
Netherworlds avatar
Hade HA sina sandaler på sig inne på Stadt? Om inte - finns det uppgifter på när och var hon isåfall bytte?
Citera
2021-09-08, 13:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
"...PL's döttrar vet om att deras morbror är inblandad i detta .."

Är morbrorn inblandad också ? liksom farbrorn

Nej det här är så färskt dessutom, men förr eller senare lär dom få reda på det...
Citera
2021-09-08, 13:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Farbror👍

Givetvis!!
Citera
2021-09-08, 13:48
Medlem
Citat:
Det betvivlar jag men visst, i sådant fall borde tipset ha kommit från PL själv som känner sin bror bäst. Hur mycket vet döttrarna egentligen om CL, när träffade dom sin morbror senast?
.
Citera
2021-09-08, 13:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Vad exakt är det som inte stämmer i min historia? Du är väl medveten om att du själv måste sitta på sanningen för att kunna uttala dig om att saker i mitt scenario inte stämmer?

Innan du nu fortsätter att sprida fler falska rykten om att saker i scenariot inte stämmer så får du ta och redogöra för vad det är som inte inte stämmer? Du påtalar att ändra skribenter spinner vidare på mitt scenario och då utgår från saker som inte stämmer.
Ge mig ett par konkreta exempel på vad som inte stämmer, du kan inte bara kasta ur dig en massa lögner!
Om du läser inläggen i tråden så ser du vad Bendi avser:
- din spekulation om att PL befann sig i Mariestad 14/6 1992 (trots att flyttat flera år tidigare) har blivit en trådsanning för vissa,
- på samma sätt är det med idén att bröderna passar in i LGWPs version trots att han i TV4 förklarat att han inte tror på CL som GM. Minst en skribent hoppade på detta*.

Du kunde kanske lägga din energi på att styrka denna spekulation från din sida eller korrigera de som missförstått din spekulation för fakta.

*) här gick du faktiskt in och förtydligade vilket var bra, men du själv verkar inte helt ta in att LGWP inte tror på CL.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-08 kl. 14:04.
Citera
2021-09-08, 14:00
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Vad exakt är det som inte stämmer i min historia? Du är väl medveten om att du själv måste sitta på sanningen för att kunna uttala dig om att saker i mitt scenario inte stämmer?

Innan du nu fortsätter att sprida fler falska rykten om att saker i scenariot inte stämmer så får du ta och redogöra för vad det är som inte inte stämmer? Du påtalar att ändra skribenter spinner vidare på mitt scenario och då utgår från saker som inte stämmer.
Ge mig ett par konkreta exempel på vad som inte stämmer, du kan inte bara kasta ur dig en massa lögner!

Så det stämmer alltså att GW misstänker bröderna CL och PL? Är svaret nej på den frågan så har personer i denna tråd fått fel uppfattning från dina inlägg och spunnit vidare på det.

Förstår du?
Citera
2021-09-08, 14:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tack. Då kan vi utgå från att det är endast du som bytt uppfattning. Inget fel med det.

Men med din svansföring (npi) så har du lite att leverera vad gäller din unika analys av situationen. Det är det ”löftet” om att dela med dig av dina efterforskningar och spår om PL som ajnoshort avsåg ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992). Vilket du givetvis förstod, inte sant?

Just formoleringen "din svansföring" har jag vid ett par tillfällen fått höra från en skribent här i tråden, men det behöver vi inte gå in på just nu

Unik skulle jag inte säga, det är en bedömning jag har gjort, kalla det analys om du vill. Det är något som jag har kommit fram till. Det behöver inte nödvändigtvis vara revolutionerande men det kan ha en stor betydelse. Det här vet man inte förräns det är utvärderat. Jag hoppas givetvis att jag har rätt, men har jag inte det så får man acceptera det och gå vidare.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-08 kl. 14:05.
Citera
2021-09-08, 14:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Unik skulle jag inte säga, det är en bedömning jag har gjort, kalla det analys om du vill. Det är något som jag har kommit fram till. Det behöver inte nödvändigt vis vara tevolutionerande men det kan ha en stor betydelse. Det här vet man inte förräns det är utvärderat. Jag hoppas givetvis att jag har rätt, men har jag inte det så får man acceptera det och gå vidare.
OK, gott så. Du skall givetvis göra din egen analys. Men nu har du flera gånger utlovat att i framtiden berätta om dina efterforskningar och spår avseende CL & PL så det kommer att komma frågor med jämna mellanrum om detta.
Citera
2021-09-08, 14:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är det ”löftet” om att dela med dig av dina efterforskningar och spår om PL som ajnoshort avsåg ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992). Vilket du givetvis förstod, inte sant?

Det där får 'ajnoshort' svara på själv med tanke på att hen tolkar allt på sitt eget lilla sätt.
Citera
2021-09-08, 14:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Kanske visar det i så fall bara PL:s DNA på skorna, så att CL går fri och PL fälls för mord.

Men om det var som i Pudelfrillans teori att CL och PL var på Stadshotellet och fick vatten av Helena, då kanske de stötte till hennes sko med deras sko, och då förklarar ju det varför deras DNA finns på Helenas skor. Så om det går att bevisa att CL och PL var på Stadshotellet när Helena var där, då kan det bli deras bästa försvar.
Helena träffade massor av människor under under kvällen/natten, så tvivlar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in