Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det går inte att det går att kolla upp om PL fanns i stan, inte ens för Kalla Fall i dagsläget. Det var förmodligen bara den egna familjen, dvs föräldrarna och CL som kände till att PL var i Mariestad den aktuella helgen i juni.
P*eter var dessutom ensamstående och bodde ensam i en stuga uppe i Skäggesta.
Nu är förändrarna avlidna och CL berättar förmodligen inget, men vem vet? Han kanske börjar öppna upp sig nu..
Kalla Fall kan nog få upp ögonen snart.
Ja det är klart att Kalla Fall har CL's vittnesmål och han har säkert sagt att han åkte runt ensam med bilen den kvällen. Jag är övertygad om att CL skyddar sin bror, det är ju självklart annars skulle ju allt kunna uppdagas av polisen förstår du väl.
Jag antar att om Helena gömts i Mariestad så borde hon väl ha hittats hos CL:s föräldrar. Därför tycker jag det är mycket intressant det där med stugan i Skäggesta.
Men var ligger den? Skulle vara kul att se hur det ser ut där, om huset ligger ensamt så att det är lätt att gräva ned någon.
Finns huset med på Google Maps foton? Du skrev ju att huset är vinterbonat så jag gissar att du har sett det någonstans. Vore kul att få en länk så man kan se huset.
Hur tar man förresten reda på var någon har bott??? Ratsit säger ju bara var någon bor nu.