2021-09-08, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Svårt tänka mig en polis som pratar bredvid mun så här.
Har P.L en dotter?, någon?

Två döttrar.
Citera
2021-09-08, 12:01
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Nej GW har inte haft ögonen på CL, eftersom GW gått ut och sagt att han inte tror på CL, så är det inte rimligt att dessa bröder är de som GW syftar på i sin teori. Pudeln gör här en tankevurpa genom att koppla GWs scenario med CL och de som var på Statt. Som jag förstår GWs scenario är de två som avses bekanta med HA, då kan dessa två varken vara CL + annan, eller de två som bartendern inte kände igen, eftersom inget framkommit om att dessa skulle vara bekanta med HA.

Pudeln kopplar ihop olika saker i ett scenario som enligt vad som är känt är en ganska svag händelsekedja, men heller inte omöjlig enligt vad vi vet utanför utredningen. Men GWs teori bör inte kopplas till den händelsekedjan.

Bra att du påpekar detta, är inte första gången någon spinner vidare på pudelns historia och utgår från saker som inte stämmer.
Citera
2021-09-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Men den ena brodern är ju på besök. Det naturliga i den situationen är väl att bröderna umgås medan föräldrarna kanske lagt sig. Kanske är det till och med så att det är PL som drar ut CL på stan.
Är den ena brodern verkligen på besök eller har ni gjort det till en trådsanning?
Citera
2021-09-08, 12:13
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Men ingen på tråden nämnde CL s namn innan man gjort husrannsakan och anhöll Cl och tog honom till förhör ? El menar du att brorsdottern har lämnat tips till polisen långt tidigare , och när han sedan blir gripen kryddar brorsdottern sin info om honom ? Du skriver att den anhörig som gjorde Polisen uppmärksam på den nu misstänkte , det låter som i ett initialt skede ?

Jag "vet" egentligen inte mer än det jag skrev. Men det skall alltså vara pga henne som de kollat upp honom. När det skedde vet jag inte, men det måste ju helt klart ha varit en bra tid innan anhållandet.

Jag vill betona att det är ett rykte och min bekant är inte kriminalare och själv tveksam till om det är sant, ryktet alltså.
Citera
2021-09-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Jag "vet" egentligen inte mer än det jag skrev. Men det skall alltså vara pga henne som de kollat upp honom. När det skedde vet jag inte, men det måste ju helt klart ha varit en bra tid innan anhållandet.

Jag vill betona att det är ett rykte och min bekant är inte kriminalare och själv tveksam till om det är sant, ryktet alltså.
Såklart intressant om nåt av det stämmer. .Speciellt intressant blir det om Brorsdottern visste nåt om CL tidigare som gjorde att hon kontaktade Polis
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-08 kl. 12:32.
Citera
2021-09-08, 12:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling

Kommer ryktet från poliser/personer inom polishuset, eller har din vän hört detta "privat"?
Citera
2021-09-08, 12:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
[quote=Charlisangel|77182626]Svårt tänka mig en polis som pratar bredvid mun så här.
Har P.L en dotter?,

2 döttrar på 23 resp. 25 år.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-08 kl. 12:29.
Citera
2021-09-08, 12:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Eh…ok? Så du sitter på något som kan belägga att PL är inblandad, men kan inte uttala dig just nu..är du kalla fall?

Okej men dåså, har du någon prognos för när du kan berätta? Så vet man när det är värt att läsa fler spekulationer här när du sitter på sanningen

Vi får se tids nog, jag kan inte veta något eftersom jag inte var på plats -92. Jag spekulerar precis som många andra men utgår från ett spår som jag inte vill gå in på här just nu.

Du får väl läsa vad du vill.
Citera
2021-09-08, 12:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
För bara en vecka sedan var du noga med att påpeka att Kalla Fall bedömmer att CL är ensam GM ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992).
Vad har ändrats?

Har du inte läst mina inlägg?
Citera
2021-09-08, 12:48
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Har du inte läst mina inlägg?
Jag har läst åtskilligt. För en vecka sedan framhöll du att Kalla Fall menade att CL var ensam GM. Nu vill du ha in hans bror PL i det hela. Är det Kalla Fall som ändrat sig eller bara du?

Om du tänker dig att en till one-liner så kan du låta bli att svara så spar vi alla tid.
Citera
2021-09-08, 12:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Nej GW har inte haft ögonen på CL, eftersom GW gått ut och sagt att han inte tror på CL, så är det inte rimligt att dessa bröder är de som GW syftar på i sin teori. Pudeln gör här en tankevurpa genom att koppla GWs scenario med CL och de som var på Statt. Som jag förstår GWs scenario är de två som avses bekanta med HA, då kan dessa två varken vara CL + annan, eller de två som bartendern inte kände igen, eftersom inget framkommit om att dessa skulle vara bekanta med HA.

Pudeln kopplar ihop olika saker i ett scenario som enligt vad som är känt är en ganska svag händelsekedja, men heller inte omöjlig enligt vad vi vet utanför utredningen. Men GWs teori bör inte kopplas till den händelsekedjan.

Hur vet du att GW inte har (bara) delvis rätt i sin teori, dvs att det mesta stämmer men Att GW har gjort fel analys när han utgår ifrån att gärningsmännen och Helena kände varandra.

Det är du som gör tankevurpan här och låser dig. Se på GW's teori med lite mer öppet sinne. Det behöver inte alltid vara det ena eller det andra, det kan vara en kombination av både Kalla Fall's och GW's teori, som mitt scenario är.
Citera
2021-09-08, 12:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag har läst åtskilligt. För en vecka sedan framhöll du att Kalla Fall menade att CL var ensam GM. Nu vill du ha in hans bror PL i det hela. Är det Kalla Fall som ändrat sig eller bara du?

Om du tänker dig att en till one-liner så kan du låta bli att svara så spar vi alla tid.

Det angår inte dig 🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in