[quote=Yayoi|77185796]Talibanerna får stöd av främmande makt, främst Pakistan. Chefen för Pakistans underrättelsetjänst deltog på plats för att styra upp regeringsbildningen. Du har alltså fel och är ett talibantroll. Att talibanerna (och deras troll) sedan själva påstår att de har stöd på landet eller på annat håll betyder inget. Jag har tidigare hänvisat till dessa siffror:
Ute i landet, i t.ex Panjshir, så går det uppenbarligen till så här när talibanerna drar fram och massakrerar civila:
Natiq Malikzada @natiqmalikzada:
”Evil Taliban have committed countless crimes inside Panjshir. They have gone to the villages around the main road of Panjshir and massacred people. My uncle was also killed in one of the villages yesterday. To hide their crimes, these evils do not allow journalists to go inside”
https://twitter.com/natiqmalikzada/status/1435595319392174081?s=21[/QUOTE
jag vet inte vems agenda du stöder eller vad du vill ha sagt. Oklart.
Lyssna gärna på SVT analys om hur framtiden förmodligen kommer att se ut.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stora-fragan-kring-talibanernas-regering-kommer-en-kvinna-vara-med
jag delar hans bild av nutid och framtid.
hur kan man tycka att den förra regeringen som var århundradets banditer och tjuvar förtjänar respekt ?