2021-09-08, 01:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
I AB 145 (huvudprotokollet) namnges två vittnen (sid 202), utöver de tre syskonen H*nsson. T*mas M*rcusson och M*lin B*hr. Båda finns även med i listan över vittnen, men jag kan inte hitta själva förhören med dem. Har efterfrågat förhören här i tråden tidigare, men fick ingen respons på den frågan. Därutöver var även T G*tmars begravningsbyrån kallad till platsen, men blev ivägskickad igen när polisen insåg att det behövdes en rättsläkare.

Vittne nr 1. M*lin B*hr bor i området på Byalagsgatan 17 tillsammans med en person P. K*rlsson. Denne K*rlsson sitter i samma bolagstyrelse som vittne nr. 2 T*mas M*rcusson.

Vittne nr 2 TM bor på sin nuvarande adress sedan juli 2018, så det framgår inte om han ev. har bott i området vid tiden för L*nas död.

Eftersom inga förhör går att hitta är det oklart varför de befinner sig på platsen och varför de betraktas som vittnen. Hade varit intressant att få ta del av den informationen.

Enligt TMs FB bodde han tidigare på Hemvärnsv. 9, Örebro.

Mal*in Be*hr bodde tidigare på Färdemansgatan 15 i Örebro.

Pete*r Karlss*on bodde tidigare på Färdemansgatan 15 i Örebro.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-08 kl. 01:56.
Citera
2021-09-08, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samtidigt ser jag HDs ord 15:e maj till chefen som ord som ingen skydlig skulle yppa. Det är ord från en person som varken tror att Lena varken är död på riktigt och inte heller vet det.

Något som hon säger för att nu är hon riktigt förbannad på lena som försöker sabba deras resa genom att ställa till det. Hon har ju förstört så mycket och så nu det här...också.
Syster Ego är så förbannad att LW även förstört resan så hon hoppas hon är död.

Yay..

Ord som ingen normalt funtad sköterska skulle yppa på sitt arbetspass menar du väl?

" Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han skulle oroa sig över Lena under resan."

"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga och svåra saker har hon ett leende i mungipan."
Senast redigerad av develi 2021-09-08 kl. 02:37.
Citera
2021-09-08, 02:53
Medlem
develis avatar
Det svänger ju katten.

15 maj
" Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han skulle oroa sig över Lena under resan."

16 maj
JS: Vad händer om S inte släpps in i USA?
Och du gör det.
- Åklagaren tog det beslutet.

HD: Ja du. Vad gör jag då?
Stannar nog
Möter upp andra som ska på GIGA?"
Citera
2021-09-08, 03:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det svänger ju katten.

15 maj

16 maj
JS: Vad händer om S inte släpps in i USA?
Och du gör det.
- Åklagaren tog det beslutet.

Stannar nog

Varför släpptes hon inte in?
Citera
2021-09-08, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja det var kanske så att S kom 2;a i förhållande till GC.
Kanske för att resan gav henne energi/glädje.

Eller så tänkte hon att nu har vi kastat alla pengar på resorna
och bestämt möten med kompisar där
och jag har längtat arslet av mig i månader,
så jag vill inte slänga det i sjön....

Men, det kan också vara att hon inte greppade allvaret.
Eller "strutsade" över allvaret.
Han klarar sig utan mig...

Eller så är hon bara kylig.
Som med efterloggningarna...
Förstår inte bättre. Har ej förmågan att förstå hur illa det är.

Jag vet ej.
Gällande den sedan länge bokade USA resan, så är det väldigt märkligt att "paret" bokar den så nära inpå, fast hävdar att det varit bokat sen länge. Så länge är det inte. Den som krampaktigt håller fast vid resan är HD. Det är hennes resa, skit samma med SD. Resan som ska återförena dem, som par, en nystart, fast om Steffe får vända hem på flygplatsen, spelar ingen roll? Så motsägelsefull.
Resan bokas dessutom efter att HD bevisligen via fup, börjat med operation sillsex.
Det känns inte riktigt friskt, med tanke på resans ursprung.. alla gigarelaterade loggar som Steffe kontrollerar är loggade, blir förstörda iom Lenas raderingar av de fuskloggningar som hon bestämmer över.
Det är rubbat så in i helvete.
Citera
2021-09-08, 06:49
Avslutad
Citat:
Det tror jag är huvudfokus innan mordet.

Dock var det inte så noga att ha med honom sen. Hon tycks bry sig mer om geocaching än SD.

SD stoppad av polis för att återföras till Sverige vilket härrör till pg förundersökning människorov.
Hennes inställning är, om inte annat, något underlig med tanke på hur orolig T var då han var på förhör strax innan avfärd.

JS till HD som är på Heathrow 16 maj:

JS: Husrannsakan oroar mig.
HD: Påväg mot gaten nu
- De ville ha datorn.
JS: Mm
Vad händer om S inte släpps in i USA?
Och du gör det
- Åklagaren tog det beslutet"

Stannar nog
Ja, vad ska man säga? HDs toyboy är skitorolig över husrannsakan, uttrycker sin oro, HD skitet totalt i det. Att sillen inte ber henne dra åt helvete iom att han får sitt hem genomsökt, pga relationen till henne, bekommer henne inte.
Citera
2021-09-08, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, vad ska man säga? HDs toyboy är skitorolig över husrannsakan, uttrycker sin oro, HD skitet totalt i det. Att sillen inte ber henne dra åt helvete iom att han får sitt hem genomsökt, pga relationen till henne, bekommer henne inte.

Men... var det hos sillen de skulle göra husis den 16:e? Eller är han orolig för HD:s skull?

Måste erkänna att jag totalt missat att husus var gjord hemma hos honom (eller glömt).
Citera
2021-09-08, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ OffTopic: Medlemmen @notknapparen har bidragit med flest skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden och har sålunda mycket bra koll på övriga medpostare.

■ Medlemmen @notknapparen hade tidigt i L*na Wesstr*m-tråden kunnat konstatera att medlemmen @Moralensväktare hade mycket god insyn i mordfallet L*na Wesstr*m 2018.

■ Vidare sagt hade medlemmen @notknapparen på kort tid kunnat konstatera, att medlemmen @Moralensväktare var den enda medlemmen i L*na Wesstr*m-tråden som hade den högsta trovärdighet bland övriga medlemmar.

■ De flesta medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden har redan ifrån första början haft det högsta förtroendet för @Moralensväktare och så fortfarande har.

OnTopic: Några frågor till dig @Tufsankatt beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ 1 ) Är du helt säker på, att det var St*fan Davidss*n, som i egen hög person, samt under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 tog ett fotografi med hjäp av sin mobila enhet på vattentornet klockan 22:00:06 ?

■ 2: ) Anser du @Tufsankatt, att det är helt uteslutet att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet bakom bullerplanket ?

■ 3: ) Är du helt inställd på att St*fan Davidss*n var helt ensam bakom bullerplanket tillsammans med brottsoffret L*na Wesstr*m då dödsmisshandeln ägde rum ?

■ 4: ) Anser du @Tufsankatt, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hade blivit fullständigt och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n så att hon till sist inte ens visste vad hon hette i
förnamn ?

■ 5: ) Anser du, att St*fan Davidss*n:s kamrat JG är en fullkomligt normal människa med helt normala beteenden ?

■ Tillägg till ovan skrivet: Jag tänker i första hand på när JG fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n.

■ 6: ) Anser du @Tufsankatt, att den storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018, var en fullständigt normala storstädningen ?

■ 7: ) Är du @Tufsankatt verkligen säker på, att den trappinspektionen som St*fan Davidss*n gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, inte hade en räv bakom örat ?

■ 8: ) Tror du, att det eventuellt kan finnas en möjlighet, till att Göta Hovrätt har missat en tidigare medgärningsperson till den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n ?

■ 9: ) Tror du verkligen, att mordet på L*na Wesstr*m 2018 har nått sitt absoluta slut ?

■ 10: ) Anser du @Tufsankatt, att det nu är dags att lägga locket på ?

Mvh/JM.

Tack och lov är det i detta forum tillåtet att ha olika tro/uppfattningar! Detta utan att behöva tjata hål i huvudet på varandra.

Detta oavsett hur många inlägg man gjort i tråden.

Hur var det med din vänskap med LW, vad gjorde hon dig som fick dig att skriva en massa smuts om henne långt efter hennes död?

"som man bäddar får man ligga"
Citera
2021-09-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag kom att tänka på ytterligare en sak H sade i anslutning till att L försvann,
eller rättare sagt när L först saknades..
(Om jag minns rätt.)

Minns ej ordagrant men andemeningen var typ:
-jag lovar att hon (L) gör det här medvetet för att stoppa/förstöra vår resa till USA....

Och inte heller DET skulle man säga (i mina ögon) om man vetat om vad som hänt,
att hon nu ligger mördad några hundra meter ifrån sitt hem...
Det tror jag inte en inblandad skulle säga.

Eftersom även det här syftar på att orsak finns för ev motiv.
Och formuleringen H uttrycker indikerar på tidigare problem dem emellan.
Ex svartsjuka från L:s sida.
Och på H:s oro att L ska förstöra för H+S.

Hon tycks (via flera olika formuleringar) reagera både starkt och argt
vilket jag tolkar som ren och skär oförberedd negativ överrumpling, frustration och irritation!

Senare dessutom med viss oro när polletten trillat ner att det i självaste verket kan vara S som har orsakat något/är inblandad....

Hade hennes önskan/plan varit att rent fysiskt (via döden) få bort L med hjälp av S
så hade hon som sagt ej reagerat så här, uttryckt detta för omgivningen.
Tvärtom, tror jag.

Tror precis som dig här. Jag tror inte en"vanlig" människa, ingen som lever med kriminalitet dagligen, skulle klara att hålla masken samtidigt som man uttrycker sig som hon gjorde. Tror faktiskt att det vore troligare att hon var involverad om hon inte sagt någonting.

Ursäkta en fråga till er alla: Blev det någonsin känt hur SD dog?
Citera
2021-09-08, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Tror precis som dig här. Jag tror inte en"vanlig" människa, ingen som lever med kriminalitet dagligen, skulle klara att hålla masken samtidigt som man uttrycker sig som hon gjorde. Tror faktiskt att det vore troligare att hon var involverad om hon inte sagt någonting.

Ursäkta en fråga till er alla: Blev det någonsin känt hur SD dog?

Inget officiellt uttalande om hur SD dog.

Vad som framkommit i tråden är att SD:s aska spreds i sjön Sottern (av HD).
Citera
2021-09-08, 07:50
Medlem
Citat:
Bla bla bla.
Du får tro vad du vill och tycka att det är så normalt. Jag gör det inte och det finns fler med mig.
Varav du kan nyansera tills du tappar andan samt som nu, komma med nån romantiserad version av lojalitet och starka band. 😂

HDs skilsmässa är udda.

▪️HD säger vitt skilda orsaker till personer om orsak till skilsmässan, men det beror på fortsatt kontakt.
SD själv inbillar sig att det är smulor hon vet och LW begriper inte alls att skilsmässa beror på henne. Ur SDs vinkel vore det förödande om HD fått veta vidden av deras sex.

▪️HD försöker framstå som renhårig men ljuger. Därav kan hon fokusera på att betona förtroendebrist inför SD. Det hade inte haft full effekt om det framkommit om både hennes otrohet och fortsatt sex.
Hennes överdos av kärleksförklaringar till SD hade likaså bleknat och de tar fart i tiden upp till mordet. Hon charmar SD men håller honom samtidigt på halster.

▪️SD har inte responderat på nån åtgärd eller tidigare krav som HD ställt. Han beskrivs som emotionellt halt och reagerar knappt.
Vid skilsmässan börjar han gråta floder och HD säger hon blir glad.
Han har reagerat först när båset blir tomt.

▪️Skilsmässan skakar om SD och gör honom farlig, för att han vill ha tillbaka HD och måste göra det val som hon haft krav på ända sen mars 2017.

HD har fortsatta krav på SD relaterat till LW.
Han måste sluta tänka på henne anser hon och ältar om han är hos LW.

HD får arbeta på att få SD med till USA men han är inte lika villig som hon tänkt sig.
Han sinkar med Esta. Direkt efter han försökt lura ut LW på fredag natt och det avbryts så skickar han "trevlig resa" till HD.

Medspelare eller ej så finns ett suspekt beteende sen (minst) skilsmässan, fram till mordet och efteråt.

Personligen så tror jag att det välter redan 3 december och hon ränner till JS och inleder otrohet och payback.
Mysten Absolute Xmas var i centrum, den som SD hjälpt LW med. Den kanske rent symboliskt skulle sluta cirkeln borta i Vivallaskogen?

I det läget hatar hon inte bara LW in my own opinion.
SD har brutit heliga löften och kränkt henne. Igen. När hon inte är ett tråkigt skal att skylla på.

Att hon umgås med SD, älskar och saknar honom före mordet och sen ger full support efteråt anser jag är enbart ett spel för galleriet.

Sen hoppas hon att han ska åka in för mord så hon slipper honom. Rättegången drar ut på tiden och det litar väl på att spela så storsint och omtänksam.
Sen påstår hon JS kväver henne. Mission completed?

Nu lever hon La dolce vita bland burkar, huset är kvar i familjär regi tack vare HDs omsorg. Vid skilsmässan.

Jo klart att ett mord sätter viss prägel på skilsmässan men mordet är ju SD:s beslut och inte HD:s.

Så bortsett från inslaget mord så är det de vanliga turerna när en kvinna blivit bedragen.

Hon stannar för att se om det ändå funkar.

Det funkar inte.

Hon träffar någon ny innan skilsmässan.

De träffas och har sex.

Honnär inte sanningsenlig mot den otrogne maken.

Hon är arg på den kvinna maken bedragit henne med.

Kvinnan som mannen bedragit med finns rätt ofta i hustruns närhet eller hon är bekant med vem det är. En kollega eller granne osv.

Det blir lite ”av och på” förhållande efter papprena skrivits på.

Man samarbetar kring barnen, ekonomi, hushåll och aktiviteter.

Man kan vara sams trots skilsmässan.

Så brukar det se ut i deras situation Develi. Helt ”corny” är den inte om man jämför med hur det ser ut i samhället vad gäller skilsmässor när otrohet är en del i den.
Citera
2021-09-08, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men... var det hos sillen de skulle göra husis den 16:e? Eller är han orolig för HD:s skull?

Måste erkänna att jag totalt missat att husus var gjord hemma hos honom (eller glömt).
Nej, sin egen skull. Men HD bemödar sig inte ens svara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in