2021-09-08, 01:11
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen

Om PL inte är inblandad så har han väl inget att oroa sig för? Bara att säga vart man var o vad man gjorde vid tidpunkten. Som jag fick göra. Lätt som en plätt.
Men det kanske är roligare o sitta här o peka på andra?
Kan du idag bevisa var du var alla helger 1992? Eller ens alla helger i juni 1992? Jag kan det inte, så ”lätt som en plätt” är det verkligen inte att visa att man inte var i Mariestad.

Möjligen kan man ha kreditkortsräknkngar sparade med inköp från en annan plats än Mariestad helgen i fråga, men annars blir det nog mycket knepigt för oss alla.

Och denne PL kanske faktiskt kan visa att han inte var i Mariestad 14/6 1992, men uthängd som mördare med arbetsplats och tjänst har han blivit ändå.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-08 kl. 01:19.
Citera
2021-09-08, 01:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det fetade är önsketänkande. Man begärde häktning men fick det inte. Det utesluter teknisk bevisning i nuläget.

Man kan tänka sig att NFC skall hitta mer DNA-spår, men om man trodde det, då hade man väl väntat in det innan man anhöll CL? Nu blev han förvarnad och kan i frihet försvåra utredningen om han faktiskt är GM. Min bedömning är att de behöver hitta kroppen, helst på en MGMs ägor, annars dör detta ärende.
De har definitivt något mer på CL än vit bil/ute med bilen aktuell kväll. Så något föremål åtminstone?
Aldrig att han skulle anses kunna häktas av åklagaren annars!
Citera
2021-09-08, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Vad är det här:

https://mobile.twitter.com/Badidosloveshe1/status/941380832773771269

Citat:
Det står om honom i det här inlägget:

(FB) Läkemedelsverket godkänner studie av läkemedelsbehandling vid pedofili

Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Du, den såg jag med!! Hon (?) skriver även samma sak på sin egen twittersida.
Skitskumt 🤔

Personen skriver mer i kommentarerna till den här videon, bla att den har varit i förhör ang den utpekade personen, hos polisen Lars Mellby i Helsingborg:

https://m.youtube.com/watch?v=TkHe3MU9vHg
Senast redigerad av eoku 2021-09-08 kl. 01:27.
Citera
2021-09-08, 01:23
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Kan du idag bevisa var du var alla helger 1992? Eller ens alla helger i juni 1992? Jag kan det inte, så ”lätt som en plätt” är det verkligen inte att visa att man inte var i Mariestad.

Möjligen kan man ha kreditkortsräknkngar sparade med inköp från en annan plats än Mariestad helgen i fråga, men annars blir det nog mycket knepigt för oss alla.

Och denne PL kanske faktiskt kan visa att han inte var i Mariestad 14/6 1992, men uthängd som mördare har han blivit ändå.
Lugn o fin nu. Inte har väl någon sagt att PL är MÖRDARE. Din kompis har ju inget att oroa sig för. Sanningen segrar alltid. Japp, så är det! Saker o ting kommer liksom ikapp. Det som göms i snö...
Vi vill ju inte se någon oskyldig utpekad. Vi här i Mariestad har lidit så det räcker. Det får vara klart nu. Allt har sin tid.
Citera
2021-09-08, 01:27
Medlem
rubin22s avatar
[quote=Singlan74|77179689]
Citat:
Vad är det här:

https://mobile.twitter.com/Badidosloveshe1/status/941380832773771269[/QUOTE

Du, den såg jag med!! Hon (?) skriver även samma sak på sin egen twittersida.
Skitskumt 🤔
Det där kan man kalla rejäl uthängning!
Ja att denna person på Twitter, anklagar JA, har förut varit med i tråden.
Konstigt att hon inte blivit anmäld för förtal?
Citera
2021-09-08, 01:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
De har definitivt något mer på CL än vit bil/ute med bilen aktuell kväll. Så något föremål åtminstone?
Aldrig att han skulle anses kunna häktas av åklagaren annars!
Min ringa juridiska expertis till trots så säger jag att CL solklart hade häktats om det funnits teknisk bevisning, t.ex. ett föremål från HA i hans bostad. Däremot kanske han inte blivit fälld om detta inte kopplade honom (konklusivt) till gärningen*; försvaret hade kunnat dra till med den gamla ”loppis-förklaringen”.

Tyvärr är det inte säkert att vi någonsin får reda på vilken bevisning man presenterade vid häktningsförhandlingen.

*) ett sådant bevis var kniven som hittades efter dubbelmordet i Linköping. Den hade blod från både offer och GM.
Citera
2021-09-08, 01:34
Bannlyst
Citat:
Det där kan man kalla rejäl uthängning!
Ja att denna person på Twitter, anklagar JA, har förut varit med i tråden.
Konstigt att hon inte blivit anmäld för förtal?

Var i tråden står det om hennes anklagelser?
Citera
2021-09-08, 01:42
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Bara som en notering. Jag var hos Polisen i Skövde, två eller tre gånger! Inte konstigt att de inte får fast gärningsmannen! Vilka klåpare! Jag berättar vad jag heter och vad jag vill berätta. Men idioten gör inga anteckningar. Frågar heller inte om min legitimation! Hur jobbar de egentligen??? Sinnessjukt! Jag gjorde ett försök till och visade henne körkortet. Hon tittade på den, men gjorde liksom inget mer!?? Helt sjukt. Jag kan ju inte knalla över o göra hennes jobb. Registrera osv. Jag blev så förbannad på idioterna så jag sket i alltihopa.
Citera
2021-09-08, 01:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Var i tråden står det om hennes anklagelser?
Ska leta, återkommer.
Citera
2021-09-08, 01:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Min ringa juridiska expertis till trots så säger jag att CL solklart hade häktats om det funnits teknisk bevisning, t.ex. ett föremål från HA i hans bostad. Däremot kanske han inte blivit fälld om detta inte kopplade honom (konklusivt) till gärningen*; försvaret hade kunnat dra till med den gamla ”loppis-förklaringen”.

Tyvärr är det inte säkert att vi någonsin får reda på vilken bevisning man presenterade vid häktningsförhandlingen.

*) ett sådant bevis var kniven som hittades efter dubbelmordet i Linköping. Den hade blod från både offer och GM.
Det fattas DNA resultat. Åklagaren, hintade åtminstone att de hade mer och ansåg att det var tillräckligt för en häktning det hon hade, men hon kanske har brister som åklagare?
Citera
2021-09-08, 03:17
Medlem
Citat:
Det fattas DNA resultat. Åklagaren, hintade åtminstone att de hade mer och ansåg att det var tillräckligt för en häktning det hon hade, men hon kanske har brister som åklagare?
Vad skulle åklagaren ha för någonting som får henne att tro att CL skulle bli häktad på sannolika skäl för mord på HA? Så länge inte kroppen finns så går det ju inte att fastställa att hon är död. Kan det ha varit ett strategiskt drag för att få ut namnet på CL till allmänheten för att därifrån försöka få in uppgifter om mannen i fråga eller att genom häktningsframställan sätta press på CL så att han bryter ihop och berättar?
Citera
2021-09-08, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ska leta, återkommer.

Kanske det här:

Citat:
Den där R*amona som skrev på Twitter att Jan Ant*folk var mördaren, undrar varför?
Bodde han i staden då? Han stämmer mer in på åldern född -61.
Men är nog väldigt långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bor inte i Mariestad. Den som togs in till förhör nu är en Mariestadsbo.

Citat:
Tack, du har helt rätt!

Han som hon verkar syfta på, alltså psykologen som forskar om brottslingar, pedofiler och sexuella beteenden mm, han är dock född år 1978 i svenska österbotten i Finland (googla hans namn plus "född") och alltså skulle han då ha varit ungefär 14 år 1992 när Helena försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in