2021-09-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Teori:

FoHM använder barnen för att sätta press på ovaccinerade vuxna.

Jag kan ha fel men är inte Sverige typ sista landet ut att vaccinera 12-16 åringar?
Jag fick en otäck känsla idag att man medvetet slirar med rekommendationen att vaccinera ungdomar.
Man VILL ha ökad smittspridning för att sätta press på ovaccinerade vuxna.

Jag tror precis vad som helst om FoHM vid det här laget.

Förvisso tycker jag antivaxxers har tänkt snett men man måste ändå respektera deras beslutsamhet.
Och använder FoHM barnen som slagträ för att påskynda och framtvinga vaccination vill jag se samtliga på FoHM:s huvuden rulla. Och då menar jag inte metaforiskt.

Vad tror ni andra?

Håller med fullständigt.

Det samt att jag också fick en känsla av:

"Dom som blir sjuka nu är ovaccinerade - Vi orkar inte bry oss längre, dom får skylla sig själva vid dethär laget"
Senast redigerad av Bulletbill 2021-09-07 kl. 23:48.
Citera
2021-09-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det kanske uppkommer mindre trevliga långtidsbiverkningar av vaccinet.

Vilka biverkningar menar du specifikt?
Citera
2021-09-07, 23:48
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Syftet är hälsa.
Vi riskerar fortfarande att bli allvarligt sjuka.

Senaste stora studien jag skummade igenom visar att hälften som genomgått infektionen har någon form av men (stora som små) efter ett år. Det absolut vanligaste är onormal trötthet.

Jag är inte betjänt av krämpor. Jag mår finfint nu.
Att överkåta ungdomar tycker det är "jobbigt" med "begränsningarna" skiter jag högaktningsfullt i.
Men hur länge ska vi försöka upprätthålla det? Tror du på allvar att restriktionerna hade kunnat vara kvar i tio år till? Och tycker du i så fall att de bör vara det? För viruset kommer vara det. Om svaret är nej, varför då vänta med att släppa dem? Om svaret är ja, tråkigt för dig, för det är inte många som kommer vara villiga att tolerera det.
Citera
2021-09-07, 23:49
Medlem
Citat:
Syftet är hälsa.
Vi riskerar fortfarande att bli allvarligt sjuka.

Senaste stora studien jag skummade igenom visar att hälften som genomgått infektionen har någon form av men (stora som små) efter ett år. Det absolut vanligaste är onormal trötthet.
Vilken undersöking referar du till? Inser du att troligen mer än halva Sveriges befolkning har genomgått infektionen? Verkar folk runt omkring dig ovanligt trötta?
Tror du förresten att det enda som kan orsaka allvarlig sjukdom är ett ”nytt” corona virus. Många som missade eller glömt biologilektionerna verkar tro det verkar det som!
Citera
2021-09-07, 23:52
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Håller med fullständigt.

Det samt att jag också fick en känsla av:

"Dom som blir sjuka nu är ovaccinerade - Vi orkar inte bry oss längre, dom får skylla sig själva vid dethär laget"
Finns det egentligen någon annan rimlig ståndpunkt? Vi kan respektera det fria valet att inte vaccinera sig, men vi orkar inte gå runt hur länge som helst som äggsjuka höns och oroa oss för dem som tagit det beslutet, än mindre göra uppoffringar för att skydda dem.
Citera
2021-09-07, 23:54
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Finns det egentligen någon annan rimlig ståndpunkt? Vi kan respektera det fria valet att inte vaccinera sig, men vi orkar inte gå runt hur länge som helst som äggsjuka höns och oroa oss för dem som tagit det beslutet, än mindre göra uppoffringar för att skydda dem.

Låter inte särskilt solidariskt...
Vad hände med att vara en "humanitär stormakt"?

Just det ja. Sverige är fullt av skit.
Citera
2021-09-07, 23:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nu syftade jag på skyddseffekten . Läste du mitt inlägg ?

Jo, men olika undersökningar har kommit fram till olika resultat. Konsensus är ändå att vektor-vaccinen fungerar sämre än mRNA-vaccinen. Fler biverkningar med vektorvaccin och sämre effektivitet. Ingen vidare kombination. EU har därför beslutat att inte köpa in mer sådant vaccin.

Vi kan också se att bland de som blivit vaccinerade men som ändå blir sjuka är äldre överrepresenterade. Många äldre har fått Astras vaccin.
Citera
2021-09-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Blodpropp från sjukdomen är ju ett vanligt fenomen, vill man ha det? Hur vanligt är blodpropp från vaccinet jämfört med blodpropp från viruset?

Egna erfarenheter och hörsägen är inte bevis för något men jag känner i alla fall två stycken som har drabbats av stroke, nästan direkt efter andra dosen. När jag började undersöka om stroken kunde ha något med vaccinet att göra, fann jag uppgifter (på nätet) om att fler hade drabbats av stroke efter vaccination. Det märkliga i det hela är att det i de flesta fall verkar ha skett just efter andra dosen? Någon annan med likande erfarenheter?

Källa på att blodpropp skulle vara "ett vanligt fenomen" som orsakats av covid?
Citera
2021-09-07, 23:59
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Men hur länge ska vi försöka upprätthålla det? Tror du på allvar att restriktionerna hade kunnat vara kvar i tio år till? Och tycker du i så fall att de bör vara det? För viruset kommer vara det. Om svaret är nej, varför då vänta med att släppa dem? Om svaret är ja, tråkigt för dig, för det är inte många som kommer vara villiga att tolerera det.

Inte ett dugg tråkigt för mig. Jag är hälsan själv och kommer vara lite försiktig ett bra tag till. Inget jag lider av det minsta.

Snarare tråkig för dom som inom kort kommer lipa på Aftonbladet om hur deras liv blivit förstört.
Citera
2021-09-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vet inte vad du räknar in i att springa regimens ärenden. Jag ser gärna att man bekämpar viruset kraftfullt, vilket kan inkludera tvång. Jag vill i synnerhet begränsa resor mellan olika delar av Världen, så att vi inte släpper in ännu fler besvärliga varianter av viruset.

För att bekämpa sjukdomen, ser jag gärna att en stor andel av befolkningen vaccinerar sig. Beträffande vaccin, så anser jag att tvång är olämpligt. Jag tänker att det finns vissa speciella situationer där vaccinationskrav kan vara befogat, såsom vårdavdelningar för patienter med nedsatt immunförsvar. Däremot vill jag inte se vaccinationskrav för att kunna leva ett normalt liv, för att besöka shoppingcentra eller gå på konserter. Jag anser att privata föreningar ska ha rätt att själva bestämma vilka krav dom ska ha på sina medlemmar, och på deltagare i deras aktiviteter. Exempelvis en patientförening för infektionskänsliga personer kanske vill ställa krav på vaccination för att delta på evenemang som dom anordnar.

Anser du det vara vaccinfascistiskt?

Det är lite komiskt. När Trump föreslog att USA som första land bör stänga gränserna, då var han rasist. Men nu anser samma kritiker att det är helt i sin ordning att göra. Oh well. Det har varit mycket hycklande och mörkande (WHO) från globalisternas håll, vilket gör att jag starkt misstror det hela. Om CNN säger att något är bra är det i princip dåligt, det har jag lärt mig av egen erfarenhet. Hur som helst…

Nej, jag tycker inte du låter som en vaccinfascist. Jag anser att vacciner spelar en viktig roll och har räddat miljontals liv. Dock upplever jag att både Covidvaccinet och Covid i sig utnyttjas politiskt av vänsterkrafter och globalister. Oavsett, Covid utgör inte en tillräckligt stor risk för att jag ska springa och vaccinera mig med ett nytt obeprövat vaccin men jag har inget emot de som väljer att göra det. Jag tycker t om det är bra för riskgrupperna. Men börjar man pressa mig och ovaccinerade, då är det inte bra. Men för mig personligen räcker inte Covid som orsak. Särskilt med Svininfluensan färskt i minne. Om viruset hade en dödlighet på säg 5-10% bland befolkningen i stort, då hade jag nog vaccinerat mig, men inte när dödligheten är nära noll bland normalbefolkningen.

Kan också påpeka att jag tycker denna mRNA-teknik man utvecklat vaccinet med är intressant. Det arbetas just nu på mycket lovande vaccin mot cancer som bygger på detta som jag förstått det. Man kan alltså bota folk som fått en dödsdom med stage 4 cancer. Det kan komma mycket bra saker ur detta.
Senast redigerad av kentuckyfry 2021-09-08 kl. 00:07.
Citera
2021-09-08, 00:02
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilken undersöking referar du till? Inser du att troligen mer än halva Sveriges befolkning har genomgått infektionen?

Jasså har dom?

C19 säger 1133577 fall.

Även om vi är extremt frikostiga så är det max en tredjedel som haft infektionen.
Citera
2021-09-08, 00:09
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Det tror jag med.

Såg intervjun med Johan Carlsson och det var tydligt att det var ett av syftena med lyftandet av restriktioner. Hintandet om vaccinpass avslöjade också baktanken.

Sicka jävla svin rent ut sagt.

Dom har garanterat suttit och räknat och vägt hur många förstörda liv det är värt för att få igång kommersen igen.
Ja det är uppenbart att dom skiter i konsekvenserna och att allt är uträknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in