Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag vet inte vad du räknar in i att springa regimens ärenden. Jag ser gärna att man bekämpar viruset kraftfullt, vilket kan inkludera tvång. Jag vill i synnerhet begränsa resor mellan olika delar av Världen, så att vi inte släpper in ännu fler besvärliga varianter av viruset.
För att bekämpa sjukdomen, ser jag gärna att en stor andel av befolkningen vaccinerar sig. Beträffande vaccin, så anser jag att tvång är olämpligt. Jag tänker att det finns vissa speciella situationer där vaccinationskrav kan vara befogat, såsom vårdavdelningar för patienter med nedsatt immunförsvar. Däremot vill jag inte se vaccinationskrav för att kunna leva ett normalt liv, för att besöka shoppingcentra eller gå på konserter. Jag anser att privata föreningar ska ha rätt att själva bestämma vilka krav dom ska ha på sina medlemmar, och på deltagare i deras aktiviteter. Exempelvis en patientförening för infektionskänsliga personer kanske vill ställa krav på vaccination för att delta på evenemang som dom anordnar.
Anser du det vara vaccinfascistiskt?
Det är lite komiskt. När Trump föreslog att USA som första land bör stänga gränserna, då var han rasist. Men nu anser samma kritiker att det är helt i sin ordning att göra. Oh well. Det har varit mycket hycklande och mörkande (WHO) från globalisternas håll, vilket gör att jag starkt misstror det hela. Om CNN säger att något är bra är det i princip dåligt, det har jag lärt mig av egen erfarenhet. Hur som helst…
Nej, jag tycker inte du låter som en vaccinfascist. Jag anser att vacciner spelar en viktig roll och har räddat miljontals liv. Dock upplever jag att både Covidvaccinet och Covid i sig utnyttjas politiskt av vänsterkrafter och globalister. Oavsett, Covid utgör inte en tillräckligt stor risk för att jag ska springa och vaccinera mig med ett nytt obeprövat vaccin men jag har inget emot de som väljer att göra det. Jag tycker t om det är bra för riskgrupperna. Men börjar man pressa mig och ovaccinerade, då är det inte bra. Men för mig personligen räcker inte Covid som orsak. Särskilt med Svininfluensan färskt i minne. Om viruset hade en dödlighet på säg 5-10% bland befolkningen i stort, då hade jag nog vaccinerat mig, men inte när dödligheten är nära noll bland normalbefolkningen.
Kan också påpeka att jag tycker denna mRNA-teknik man utvecklat vaccinet med är intressant. Det arbetas just nu på mycket lovande vaccin mot cancer som bygger på detta som jag förstått det. Man kan alltså bota folk som fått en dödsdom med stage 4 cancer. Det kan komma mycket bra saker ur detta.