2021-09-07, 23:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du är en märklig en. Du själv skrev i månader (år?) om ’pilot’, men nu låtsas som att han inte funnits. Det är helt givet så att de indicier man anförde mot PU och ’pilot’ försvagar bevisningen mot CL. De är och förblir alternativa GM som en försvarare kommer att anföra. Det betyder inte att han inte kan bli fälld men det kommer att bli mycket svårt, läs omöjligt, utan ett erkännande eller en kropp. Kanske kan ett hypotetisk fynd av CLs DNA på skon räcka, men det har vi ännu inget som tyder på att det finns..

Jag tycker du skall fundera mindre på hur många det är som har synpunkter på din uthängning av PL utan skuggan av bevis, eller något som inte är din fria fantasi, och mer om det är så man skall bete sig.
Varför reagerar du så starkt på P.L uthängning i tråden, men inte uthängningen på t.ex Helenas syster, U?
Citera
2021-09-07, 23:01
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Varför sitter du här då?
Det är ett forum där vi spekulerar.
Har väl hängts ut MGM med betydligt mindre kött på benen. Har du missat de inläggen?
Ja och varför sitter du här då, om man inte får bemöta påståenden och teorier?
Citera
2021-09-07, 23:09
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Varför reagerar du så starkt på P.L uthängning i tråden, men inte uthängningen på t.ex Helenas syster, U?
Du får gärna redogöra för vad denna uthängning av UA innebar och vem som stod för den. Du kanske inser att om den skedde för åratal sedan så har jag inte sett den.

Men det har ju ingenting med att ge sig på PL baserat på en ogrundad spekulation om att han skulle befunnit sig med brodern i Mariestad 14/6 1992, trots att han flyttat flera år tidigare. Och vidare, jag har inget emot att man spekulerar i brodern i sig, men varför i h-e skall man berätta var han jobbar och med exakt vad? Det passerar anständighetens gräns.
Citera
2021-09-07, 23:09
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Varför sitter du här då?
Det är ett forum där vi spekulerar.
Har väl hängts ut MGM med betydligt mindre kött på benen. Har du missat de inläggen?

Du missar verkligen att det inlägg som får dig att ifrågasätta min närvaro i tråden INTE handlar om uthängandet i sig, utan om resonemangen bakom utpekandet. Om du vill föra tråden framåt så bemöt mina tvivel istället!
Citera
2021-09-07, 23:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Jag är skeptisk. När inte ens Lisbets utpekande av Christer P ansågs bindande.
Man kan hypotetiskt tänka sig ett ”six pack” med foton som i amerikansk polisfilm och att bartendern skulle plocka ut rätt bild från denna samling, men med tanke på omedelbarhetsprincipen som gäller i svensk rätt så ser jag inte hur det får något bevisvärde i domstol. Den omedelbara invändningen skulle vara hur urvalet av bilder gjorts.

Däremot kan man ju tänka sig att det är precis detta (fotokonfrontation med bartendern) som fått polisen att tro på CL som GM, men att TR inte var lika övertygad. Och det gjorde de väl i så fall rätt i.
Citera
2021-09-07, 23:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Hej!

Jag har läst tråden ett tag med intressen men inte skrivit förrän idag.

Jag vill försvara Pudelfrillan då jag själv när jag läste inläggen tidigare idag som handlade om de två männen som Helena givit sitt vatten till i baren kom att tänka på att det naturligtvis kunde vara denne C. Levin och hans bror. Eller någon av bröderna och en vän till någon av dem men att den andre brodern kanske tvingats hjälpa till på något sätt med det i så fall smutsiga "jobbet".

Det kanske inte låter trovärdigt att jag också kom in på det spåret men det är faktiskt helt sant. Dock hann jag inte tänka ut ett fortsättningsscenario om hur kvällen fortgått men tänker nu att jag tycker att Pudels förslag låter väldigt rimligt. Helena kände sig kanske lite säker på att dessa män var tacksamma för att hon bjudit på vattnet och vågade åka med dem hemåt då de sa att de skulle åt samma håll, alternativt att de åkte sakta efter henne. En annan sak jag tänkt på är att om Helena hade ETT glas med vatten som hon delade med sig av.... inte brukar män som endast är vänner vilja dela på att dricka ur SAMMA glas eller? Men är de bröder så kanske sannolikheten ökar en del...

Kanske har polisen startat med den mindre misstänkte brodern som också är mindre kapabel att undanröja eventuella bevis etc. ? Bara en tanke att man kollar den andra minst lika intensivt.

Vill tillägga att jag faktiskt googlade den inte nu misstänkte brodern som börjar på P. Vill bara nämna att hans ögon fick mig att tänka på någon jag känt som inte var så snäll om jag säger så. Man undrar ju också vart denna andra profilen med aliat "Ugglan" tagit vägen...............nya har dykt upp.
Jag håller med obehagliga ögon.
Jag tror den yngre brodern var undergiven och den äldre brodern mer dominant?
Officer, rektor, jägmästare etc.
Mycket dominanta yrken!
Citera
2021-09-07, 23:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Du får gärna redogöra för vad denna uthängning av UA innebar och vem som stod för den. Du kanske inser att om den skedde för åratal sedan så har jag inte sett den.

Men det har ju ingenting med att ge sig på PL baserat på en ogrundad spekulation om att han skulle befunnit sig med brodern i Mariestad 14/6 1992, trots att han flyttat flera år tidigare. Och vidare, jag har inget emot att man spekulerar i brodern i sig, men varför i h-e skall man berätta var han jobbar och med exakt vad? Det passerar anständighetens gräns.

Månader är sedan?
Nej faktiskt även rätt nyligen, har det diskuterats systerns inblandning i tråden.
Trodde att du suttit här och läst i månader och år, det var vad du inledningsvis skrev.
Men först nu reagerar du på en uthängning och börjar skriva i tråden, mysko!
Citera
2021-09-07, 23:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Du borde nog sluta läsa här?
Inte rätt forum för dig.
Det säger du?
Jag har både läst och skrivit på FB i mer än 15 år så jag tror jag kan avgöra det själv.

Men vad tycker du själv. med tanke på att PL flyttade flera år tidigare, är det inte rimligt att först slå fast om PL ens befann sig i Mariestad kvällen i fråga innan man hänger ut honom som mördare? Finns det ingen ribba som man skall ta sig över innan man kastar sig över tangentbordet?
Citera
2021-09-07, 23:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det säger du?
Jag har både läst och skrivit på FB i mer än 15 år så jag tror jag kan avgöra det själv.

Men vad tycker du själv. med tanke på att PL flyttade flera år tidigare, är det inte rimligt att först slå fast om PL ens befann sig i Mariestad kvällen i fråga innan man hänger ut honom som mördare? Finns det ingen ribba som man skall ta sig över innan man kastar sig över tangentbordet?
Om du har läst så pass länge, varför reagera/reagerade du inte på andra uthängningar?
Senast redigerad av rubin22 2021-09-08 kl. 00:04.
Citera
2021-09-07, 23:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

10.000 kronors frågan!
Citera
2021-09-07, 23:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Månader är sedan?
Nej faktiskt även rätt nyligen, har det diskuterats systerns inblandning i tråden.
Trodde att du suttit här och läst i månader och år, det var vad du inledningsvis skrev.
Men först nu reagerar du på en uthängning och börjar skriva i tråden, mysko!
Månader och år, vad har du fått det ifrån? Jag började läsa här i tråden efter gripandet av CL. Jag trodde att här skulle finnas matnyttig information, men fick tyvärr en hel del annat på köpet. Oklart varför denna tråd är ett sådant ormbo och drar till sig vissa helt utan hämningar, men jag har sett det förr i Lisa-, Marina- och MOP-trådarna. Dödligt våld, är väl den gemensamma nämnaren.

Men varför menar du att jag skall vara trådpolis och jaga efter gamla försyndelser? Det är väl illa nog att det anses legitimt att ge sig på en person som såvitt känt inte öht utretts eller utreds av polisen, stämpla honom som mördare och berätta var exakt han jobbar och med vad. Så beter man sig inte.
Citera
2021-09-07, 23:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Om du har läst så pass länge, varför reagerarde/reagerar du inte på andra uthängningar?
Eh, du vet att det finns andra trådar på FB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in