2021-09-07, 21:24
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
"så kan vi inte ha det" & så SWEXIT?

Om inget annat SeXIT
Citera
2021-09-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarsnittet
https://www.friatider.se/europadomstolen-kan-avskaffa-sexkopslagen

Om Europadomstolen fäller den franska sexköpslagen så faller den även i Sverige. Om jag förstår det rätt så kan Regeringen isåfall inte göra något annat än att riva upp lagen och tillåta sexköp.
Kommer sexköp avkriminaliseras/legaliseras även i Sverige om Europadomstolen fäller Frankrike? Vad tycker och tror ni om detta? Hur kommer det gå?

Hur normalt är det att tredje part begär att få lägga sig i en process egentligen? Vad säger europadomstolen om en sådan begäran?
Citera
2021-09-07, 21:44
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
När kommer domen ifrån europadomstolen?

Fy fan vad jag hade blivit glad om det blev så. Inte för jag själv köper horor utan för att det hade gjort dom vänsterblivna så upprörda.

Är det bara vänstern som är emot sexköpslagen?
Citera
2021-09-07, 21:52
Bannlyst
Jag ser gärna att lagen kvarstår tills staten tillåter bordeller på licens.
Den holländska modellen verkar vara bra.
Citera
2021-09-07, 22:03
Medlem
barndomens avatar
Skitlag för pryda jävla Sverige. Inte ens knulla får man...
Citera
2021-09-07, 22:04
Medlem
A.Noymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarsnittet
Om Europadomstolen fäller den franska sexköpslagen så faller den även i Sverige. Om jag förstår det rätt så kan Regeringen isåfall inte göra något annat än att riva upp lagen och tillåta sexköp.
Kommer sexköp avkriminaliseras/legaliseras även i Sverige om Europadomstolen fäller Frankrike? Vad tycker och tror ni om detta? Hur kommer det gå?

Legaliseras, ja, men det blir ändå inte helt fritt. Vi har andra lagar som fortfarande gäller: Om det kostar mer än 1000 kr måste sexköparen betala arbetsgivaravgift och uppge horans personnummer till Skatteverket (om hon inte har ansökt om F-skattsedel).
Citera
2021-09-07, 22:08
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Är det bara vänstern som är emot sexköpslagen?
Antar att du gjorde en felskrivning där.

Sveriges sexköpslag är en vänsteruppfinning, så de är ju självklart FÖR lagen. I deras ögon så är sexköpslagen lika helig som t.ex massinvandringen, genusvetenskap, klimathysteri och prideparader. En naturlig del av den vänsterblivna identitetspolitiken.

Måtte lagen rivas upp tillsammans med förbudet mot cannabis. Weed och hoes für alle!
Senast redigerad av Jiren 2021-09-07 kl. 22:12.
Citera
2021-09-07, 22:27
Medlem
Bystskuggas avatar
Vore intressant om den Svenska regeringens exempel uppmanade någon annan Europerisk regering att ge sig in i fallet på sexarbetarnas sida.

Inte särskilt troligt dock.
Citera
2021-09-07, 22:43
Avslutad
EU är skit. Snart kommer lilla Belgien kräva att vi inte får sälja snus och så vidare
Citera
2021-09-07, 23:06
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Det finns kvinnor i Sverige som tvingas ha sex men du är väl för efterbliven att fatta det.

Vilka är det då? Låt mig gissa.
Siggisarna utanför willys som svenska staten inte låtsas om och som kommunerna undviker att ta ansvar för och som polisen är maktlösa inför?

Den goda acceptansen låter folk leva i fred i misär och skyddar dem från sexköpare?

Och så förstås de tvångsbortgifta minderåriga döttrarna till muslimer. De tvingas också till sex utomlands. De är mystiskt försvunna från skolor medan bidragen till föräldrarna fortsätter att betalas ut.

Ingen, här är myndigheterna maktlösa, men barnkonventionen skyddar ju dem så det är ju tur.
Senast redigerad av bithax 2021-09-07 kl. 23:09.
Citera
2021-09-07, 23:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Tycka vad man vill om just den här lagen, är EU:s långsiktiga mål att ha samma lagstiftning i alla medlemsstater så varför ens tillåta dem att ha egna lagar? Här går ju isf Bryssel in och kör över lagstiftning i Sverige gång på gång. För inte så länge sen var det spelmonopolet, vad kommer härnäst? Alkoholmonopolet?
Citera
2021-09-07, 23:22
Medlem
vanarts avatar
Den svenska sexköpslagen är som en sosse-lag dvs helt ologisk och borde rivas upp och göras om. De finns ingen logik i att det är legalt att sälja sex men inte att köpa… Antingen får det bli lagligt att sälja och att köpa (vilken katastrof med horor och torskar överallt) eller får det bli olagligt åt båda hållen. Jag förespråkar förbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in