2021-09-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Føler ikke at jeg diskuterer med "Sherlock Holmes" nå.. "At mye var løgn" er ikke en god forklaring på brikkene... Det som fortsatt mangler er forklaring på angående drap på natten er:

- "Raske skritt" og telefonen til AEH gjorde "et fall" ned trappen rett før kl 10.07
- At AEH sendte SMS om at hytteturen var utsatt og at TH forklarte i avhør at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer om hytteturen. Hvis TH planla å sette seg selv i søkelyset var det ikke en smart plan for å si det sli.
- At de trengte å legge ut et bakhon.
- At teaerkvelden før var spontan / TH og AEH ble invitert av et vennepar
- At de glemte å fortelle om 2 stk ringer i krypterte e-poster
- Ni Sprox fotavtrykk i gangen og et avtrykk på saueskinn
+
At telefonsamtaler var faket, noe som aldri før er gjort i en draps-sak.
Fordi noe aldri er gjort tidligere betyr ikke det at det i framtiden ikke kan gjøres. «Endring» av antatt drapstidspunkt er noe av det smarteste en drapsmann kan gjøre. Tidslinjen er ofte avgjørende. Imidlertid heller jeg mot at bevegelsen er reell, særlig pga sms om utsatt hyttetur og tlf med sønn og mb samt sprox. Sprox kan dog th iført seg da han gikk inn i bolig. I motsetning til deg er fallet logisk sett i starten av intervallet fordi tlf ble lagt i ro da ths telefon ringte. Mao i sluttfasen av drapet. Her er jeg enig med th som vet når dette fallet skjedde.
Citera
2021-09-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er ganske sprøtt. "Barna", i motsetning til det de faktisk er: tre autonome voksne individer.
"Bistandsadvokaten" nevner dem ikke engang lengre, nå handler det om THs uskyld, ikke "barnas beste".
Teknisk sett burde de hatt hver sin bistandsadvokat. Men det er kanskje ikke i THs interesse.

De blir omtalt som "barna" fordi de er ungene til AE og TH. Ikke motsatt av voksen.
Citera
2021-09-07, 10:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
De blir omtalt som "barna" fordi de er ungene til AE og TH. Ikke motsatt av voksen.

Spørsmålet er hvorfor de absolutt skal ha en felles bistandsadvokat. De er voksne
og har hver sine respektive liv. Da er det pussig at de skal behandles som en enhet.
Det hadde vært noe annet hvis de var umyndige og fremdeles bodde hjemme hos
foreldrene.

Når denne bistandsadvokaten nå sist kommenterte nyheten om at RU kanskje
skal sjekkes ut av saken, nevnte han ikke sine egne klienter med et ord.
Han benyttet anledningen til å hevde at siktelsen mot TH - som han formelt sett
ikke har noe med å gjøre - også kommer til å frafalles. Han snek seg over på
forsvarerens banehalvdel. Holden på sin side var smart nok til å holde kjeft.
Citera
2021-09-07, 10:39
Medlem
Solviuss avatar
AntoineAnne sin tese syntes veldig realistisk.

Folk henger seg opp i detaljer og utlagt feilspor som telefonen som bevegde seg, bakhon etc.

Og det trenger ikke vært overlagt drap heller, verken planlagt eller noe utover faktisk en utilsiktet hendelse med enten nær døden eller døden som følge, sent kvelden før "kidnappingen".

Det store spørsmålet er da hva slags scenarie som kan ha skjedd, som kan få alle fire samlet i saken.

To søsken vil verne om sin lillebror. Den trenger vi neppe diskutere.

De ville neppe verne om sin far i samme grad tenker np jeg, men en lillebror som er snill og god gutt, vil kunne brukes som brekkstang i forhold til å oppnå det klima som trengs for å samle flokken til en ensrettet kamp.

Så for å se på det rent tekniske her, kan "noe ha skjedd AEH" og har jeg forstått dette riktig vandrer man lett rundt det omtalte vannet til fots på 10 min og så kan TH, sønnen eller begge gjort dette sent og overbevist eldste datter om hva en, og at så gikk en bil derifra til Drammen, hvor yngste datter også får servert en spiselig greie om hva som har skjedd og "joiner laget".

Dermed er de koordinerte og opptrer i samlet flokk.

Nøyaktig hva slags scenarie som kan fremføres for å få til noe slikt, blir unødvendig spekulasjon i all den tid det faktisk er mulig.

Kjenner litt at barnas advokat er påfallende ivrig som om det var TH sin faktiske advokat, koordinert via TH sin.

Underforstått at det er TH sin advokat som har valgt "barnas", og dermed har 100% kontroll over dennes gjøren og laden.

Det er jo det som er litt fantastisk når ting går over tid, nemlig at man sakte tegner seg INN i noe fremfor ut, gjennom å gjøre små dumheter som å tydeliggjøre at advokaten til barna også er TH sin "skygge- advokat".

At det er et femte hjul på vogna her med kriminal teknisk kompetanse, virker sannsynlig, da det er lagt inn så mange villspor, såsom å forflytte døds tidspunktet etc, monero og mystiske folk som poserer foran kamera her og der.

En koordinert innsats den natten og påfølgende morgen og dag, er nok til å fake samtaler, sms, telefon bevegelser, løsepenger brevet etc.

Jokeren er krypto kompetansen og det er også kansje det svakeste leddet her.

Med svakeste leddet mener man da at man har måtte øke antallet involverte for å få på plass nøyaktig den biten.

Motholdet her er jo ved å velge dette med monero etc, så stiger en tese frem om at TH blir "framet" i saken, av noen som ville ha han tiltalt, straffet og få livet ødelagt.

Et mothold mot det igjen er jo TH selv som kan i følge seg selv og om det overhode stemmer, få folk til å forsvinne.

At det fremstilles her som om ikke bare drt er uttalt, men at det ytterligere påstås at det med å forsvinne kom med en hale om at det skal ha skjedd før, setter fyren i et særs dårlig lys.

Da er jo spørsmålet om slikt skjer i regi av kriminelle i privat eller offentlig sektor?

Den stadig nevnte Wikborg saken, kan jo tjene som eksempel på kriminelle i offentlig sektor, i samarbeid med privat, hvor privat sektor utfører og offentlig sørger for at saken ikke kan løses og dekker over etter beste evne.

Mens man her har kjøpt villspor med hud og hår, analyserer utlagt villspor i hytt og pine, vil jeg påstå at AntoineAnne sin tese er særs logisk og skjærer rett igjennom det hele.

Slik plottet ser ut og dersom man utelukket kidnappingen og ser bort i fra livstegn og inkluderer dem alle, er det minst to til involvert og det er den kriminal tekniske "regissøren" og den krypto kompetente.

Rekkefølgen på kontakt mot disse må være at "regissøren" må ha vært inne først, dvs kontaktet direkte på døra den natten og at krypto mannen så igjen er hentet inn for å levere den tekniske biten der.

Således vil jeg tro at bilen som tok snarveien den morgenen kom med brevet i Express.

Man kan ikke utelukke at AEH kansje viste nøyaktig hva TH refrerer til om det stemmer at han har fått folk til å forsvinne FØR.

At hans imperie og fremtid avhenger av at dette ikke ble kjent.

Det som gjør Wikborg saken særs interessant der, er at det i så fall ikke bare er i hans interesse å stenge av tenkte lekkasjer eller offentlig gjøring av dette, men et allerede operativt miljø som nok strekker seg langt inn i staten.
Les det gjerne som i "rikets interesse".

Og så får man tolke hva politiet har gjort og ikke gjort ut i fra dette.
Citera
2021-09-07, 10:58
Medlem
Kan det tenkes at:
Alt det som ikke er fortalt, henger sammen med det som skjedde 31.10.
At hun også fortalte mer i foreningen, noe som kanskje gjaldt sønnen? At det ikke var skilsmissen hun egentlig var bekymret for, men sønnens misbruk? At hun ville skille seg fordi TH nektet å hjelpe sønnen? Det er flere kilder på hans antatte rusmisbruk her inne. En fortvilet mor vil gjøre alt som står i sin makt for å hjelpe ham ut av misbruket. Utnyttet TH dette? Alt det som ikke er sagt...
Citera
2021-09-07, 11:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Og det trenger ikke vært overlagt drap heller, verken planlagt eller noe utover faktisk en utilsiktet hendelse med enten nær døden eller døden som følge, sent kvelden før "kidnappingen".

Hvis det ikke er planlagt, hvorfor ble det da opprettet pasted- og kryptokontoer allerede i juni 2018
med passordet "ANNE"?

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Kan det tenkes at:
Alt det som ikke er fortalt, henger sammen med det som skjedde 31.10.
At hun også fortalte mer i foreningen, noe som kanskje gjaldt sønnen? At det ikke var skilsmissen hun egentlig var bekymret for, men sønnens misbruk? At hun ville skille seg fordi TH nektet å hjelpe sønnen? Det er flere kilder på hans antatte rusmisbruk her inne. En fortvilet mor vil gjøre alt som står i sin makt for å hjelpe ham ut av misbruket. Utnyttet TH dette? Alt det som ikke er sagt...

Vi har ingen troverdige kilder på TEHs påståtte rusmisbruk, kun enkelte brukere som
har slengt inn påstander, bl.a. en som hevder å ha fått taushetsbelagte pasientopplysninger
fra ansatte på Tyrili. Det anser jeg ikke som troverdig.

Vi har ellers ingen opplysninger som tilsier at hun nevnte sønnen hverken i foreningen
eller til sine venninner. Bekymringene som er nevnt har vært angående ekteskapet.
Citera
2021-09-07, 11:15
Medlem
Citat:
Spørsmålet er hvorfor de absolutt skal ha en felles bistandsadvokat. De er voksne
og har hver sine respektive liv. Da er det pussig at de skal behandles som en enhet.
Det hadde vært noe annet hvis de var umyndige og fremdeles bodde hjemme hos
foreldrene.

Barna vurderer dette selv. De har også muligheten til å bytte ut SK, hvis han sier noe de er uenige i.

Citat:
[b]
Når denne bistandsadvokaten nå sist kommenterte nyheten om at RU kanskje
skal sjekkes ut av saken, nevnte han ikke sine egne klienter med et ord.
Han benyttet anledningen til å hevde at siktelsen mot TH - som han formelt sett
ikke har noe med å gjøre - også kommer til å frafalles. Han snek seg over på
forsvarerens banehalvdel. Holden på sin side var smart nok til å holde kjeft.

Jeg ble mest overrasket over at SK uttalte dette om kryptomannen: "Så vidt jeg kan forstå det så har han like lite med denne forsvinningen å gjøre som Tom Hagen har."

Men det som TH og kryptomannen ifølge TV2 har forklart om Monero, tyder på at en av de lyver. Jeg tror det må være kryptomannen.

Hvis han er uskyldig har han ingen grunn til i starten å holde tilbake informasjon om at TH var interessert i Monero. Hvis begge er skyldige, så ville han mest sannsynlig fortsatt å nekte for at dette var tema. Det høres ikke troverdig ut at TH, uten kunnskaper om kryptovaluta, plutselig skal være så interessert i akkurat Monero.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-09-07 kl. 12:14. Anledning: Feil i formulering
Citera
2021-09-07, 11:19
Medlem
Solviuss avatar
Tullet med nullet, hvilke er en idiotisk trådsannhet, som folk med gudene vet, hvilke intensjon, hvirvler opp gang på gang, setter jeg i samme klasse som sønnens rusmisbruk.

Det er jo slik at enkelte som drikker seg dritings hver helg, er mere en tilbøyelig til å omtale andre som misbrukere, dersom disse velger å ta en marihuana joint, fremfor alkohol fylla, som er sosialt akseptert.

Selv rekreasjonell bruk av hasj og marihuana, vil av mange sees på som "alvorlig misbruk, misbruker etc", mens det i realiteten handler om et valg man gjør ut i fra hva som passer best for en selv.

Feks kjenner jeg en rekke mennesker som SKYR alkohol pgs nære relasjoner MISBRUK, og velger en annen og mere fredelig rus og dermed er det fritt frem for nullet å dramatisere dette maksimalt, slik sett her av enkelte.

Minner om at vedkommende har mistet sin mor. Han er ikke tiltalt, men vitne.

Å dra han frem og tilbake dag etter dag som uspesifisert misbruker av noe uspesifisert, ser jeg på som lavmål og ondsinnet sladder
Senast redigerad av Solvius 2021-09-07 kl. 11:22. Anledning: rettelse gramatikk/ autokorrektur gremlins
Citera
2021-09-07, 11:33
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Hvis det ikke er planlagt, hvorfor ble det da opprettet pasted- og kryptokontoer allerede i juni 2018
med passordet "ANNE"?

Anne er da et særs normalt navn som Arne.

Ser ikke på drt at noen opprettet noe slikt i det navnet på noe mere en at politiet snublet over det og at de liker å briefe med datakompetansen sin og gjør et nummer ut av dette.

Javel, etter tusenvis av timer med jobb, kom de opp med dette og slik jeg ser det kan det være slik at det finnes feks på BI en Anne som ville leke seg med og forstå denne nye valutaen.

Forøvrig er det 61394 med navnet Anne i norge. Go figure...
Citera
2021-09-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Anne er da et særs normalt navn som Arne.

Ser ikke på drt at noen opprettet noe slikt i det navnet på noe mere en at politiet snublet over det og at de liker å briefe med datakompetansen sin og gjør et nummer ut av dette.

Javel, etter tusenvis av timer med jobb, kom de opp med dette og slik jeg ser det kan det være slik at det finnes feks på BI en Anne som ville leke seg med og forstå denne nye valutaen.

Forøvrig er det 61394 med navnet Anne i norge. Go figure...

Når du oppretter en konto, har du et formål med den. Det er ikke bare fordi det er godt å ha.
Citera
2021-09-07, 15:01
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Når du oppretter en konto, har du et formål med den. Det er ikke bare fordi det er godt å ha.

Hallo? Med over 60 000 Anne i Norge utelukker du de 59 999 uten blygsel.

Blir ikke det veldig naivt, om ikke på grensen til dumt å vektlegge det der?

Lite imponerende tenker jeg.

Vi fant en Anne, ergo er det planlagt?

Vær LITT kritisk i tankegangen da.
Citera
2021-09-07, 15:04
Medlem
Solviuss avatar
Citat:

Og videre spør jeg hvordan du vet at folk ikke famler litt rundt dette krypto greiene og prøver seg frem?

Med logikken din gjør man ALT med en langsiktig baktanker og intet fordi man forsker, prøver og leker.

Utrolig snevert tenkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in