2021-09-07, 17:23
  #3697
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Jag frågade om två saker. Allt det andra du skriver om har redan hänt. Nu går utredningen vidare. SV kan ha hjälpt till i utredning eller så har han inte gjort det. Detta är Flashback ett forum där saker diskuteras.

Så tror du inte det finns en chans att SV ska ha börjat prata?

Absolut finns det en chans! Jag har absolut ingen aning. Han kan ha sjungit som en fågel! Det är inte min poäng, om Simon golat eller inte. Det bryr jag mig inte om.

Det jag säger är att jag ser inget som pekar mot att han skulle ha sjungit som en fågel då jag inte ser vad han skulle tjäna på det, därför tror jag att det är högst osannolikt att det är vad Simon sagt som lett fram till senaste häktningarna... jag tror att det är polisiärt arbete som ligger bakom det helt enkelt, och inte Simons samarbetsvilja.

Därför blir jag så förvånad när vissa tror att Simon har golat bara för att utredningen plötsligt rör sig framåt. Det hade den givetvis gjort i vilket fall och det var bara en tidsfråga innan fler plockades in.
Citera
2021-09-07, 17:25
  #3698
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Helt rätt. Vi vet inte varken bu eller bä om SV talat. Det vi vet är att NÅGON måste ha pratat. Annars hade inte polisen kunnat placera de häktade på BP.
Kan tänka mig att "digital spaning" även gett en hel del. Avlyssning klassiskt, men framförallt hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation.
Citera
2021-09-07, 17:29
  #3699
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Helt rätt. Vi vet inte varken bu eller bä om SV talat. Det vi vet är att NÅGON måste ha pratat. Annars hade inte polisen kunnat placera de häktade på BP.

Kan ju vara så enkelt att man via masttömning eller inhämtning av data redan direkt efter mordet visste vilka som befunnit sig på platsen?

Sen flydde Kohzad eller vad han hette upp till Gällivare och gömde sig i nån lappkåta. Span sattes på hans pappas lägenhet på Porsön och nu dök han upp och plockades in?

Alltså polisen kan ha vetat redan från början vad som inträffat. En av dom tidigare nyhetsartiklarna sa polisen att "vi har en god bild av vad som har inträffat".

Kan finnas många anledningar till att fler gripanden inte gjordes direkt.
Citera
2021-09-07, 17:40
  #3700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Absolut finns det en chans! Jag har absolut ingen aning. Han kan ha sjungit som en fågel! Det är inte min poäng, om Simon golat eller inte. Det bryr jag mig inte om.

Det jag säger är att jag ser inget som pekar mot att han skulle ha sjungit som en fågel då jag inte ser vad han skulle tjäna på det, därför tror jag att det är högst osannolikt att det är vad Simon sagt som lett fram till senaste häktningarna... jag tror att det är polisiärt arbete som ligger bakom det helt enkelt, och inte Simons samarbetsvilja.

Därför blir jag så förvånad när vissa tror att Simon har golat bara för att utredningen plötsligt rör sig framåt. Det hade den givetvis gjort i vilket fall och det var bara en tidsfråga innan fler plockades in.

Givetvis? Hur kan du vara säker på det?
Citera
2021-09-07, 17:45
  #3701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det är en självklarhet att polisen jobbar utifrån de uppgifter som finns, alla möjliga uppgifter. Oavsett som jag skrev ovan så kan SV ha varit med och hjälpt till i utredningen eller så har han inte gjort det.

Eller så har polisen själva lyckats gå vidare med utredningen men det utesluter inte att SV inte har pratat.

Har polisen hittat två olika sorters kulor op BO?

Vet vi inte. Jag läste någonstans att man misstänkte att två olika vapen använts. Fanns vittne som anmälde att det var två olika typer av smällar.
Då var det jag som lade fram teorin att polisen kan ha letat efter kulor med metalldetektor den dagen de var en gång till i Notviken.
Letandet kan också bero på att man hittat två olika sorters kulor i BO. Men det är min teori.

Eftersom två nu är misstänkta för mord och två för medhjälp, så är det väl inte så långsökt att det är två vapen?

Någon hade en teori om:
Bahnan - 4 skott
Ziad - 1 skott
Citera
2021-09-07, 17:46
  #3702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan tänka mig att "digital spaning" även gett en hel del. Avlyssning klassiskt, men framförallt hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation.

Jo, det kan man ju tänka sig. Fast frågan är väl om det räcker med enbart digital info för att häkta någon? De kan ju altid skylla på att någon annan höll i telefonen, nån annan skrev etc.
De borde rent tekniskt kunna placera folk på BP med triangulering - förutsatt att Luleå har tillräckligt många master att triangulera emot, förstås.
Citera
2021-09-07, 17:51
  #3703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Vet vi inte. Jag läste någonstans att man misstänkte att två olika vapen använts. Fanns vittne som anmälde att det var två olika typer av smällar.
Då var det jag som lade fram teorin att polisen kan ha letat efter kulor med metalldetektor den dagen de var en gång till i Notviken.
Letandet kan också bero på att man hittat två olika sorters kulor i BO. Men det är min teori.

Eftersom två nu är misstänkta för mord och två för medhjälp, så är det väl inte så långsökt att det är två vapen?

Någon hade en teori om:
Bahnan - 4 skott
Ziad - 1 skott

Är ju omöjligt att spekulera i. FL kan ha skjutit 4 skott själv och missat, och nån annan det sista. Vi vet helt enkelt inte.
Citera
2021-09-07, 17:51
  #3704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Vet vi inte. Jag läste någonstans att man misstänkte att två olika vapen använts. Fanns vittne som anmälde att det var två olika typer av smällar.
Då var det jag som lade fram teorin att polisen kan ha letat efter kulor med metalldetektor den dagen de var en gång till i Notviken.
Letandet kan också bero på att man hittat två olika sorters kulor i BO. Men det är min teori.

Eftersom två nu är misstänkta för mord och två för medhjälp, så är det väl inte så långsökt att det är två vapen?

Någon hade en teori om:
Bahnan - 4 skott
Ziad - 1 skott

Det verkar så. Kan ju inte ha tagit lång tid för att se om det var två kulor.

Allt pekar väl åt att Bahnan var ledande i detta och motivet har koppling till Ninow.
Citera
2021-09-07, 17:55
  #3705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF

De borde rent tekniskt kunna placera folk på BP med triangulering - förutsatt att Luleå har tillräckligt många master att triangulera emot, förstås.

Alla platser i Sverige som har mobiltäckning går att "triangulera"

Din telefon kopplar sig mot den mast som är starkast, men den har alltid kontakt med flera master.

Man avläser bara signalstyrkan/tidsdifferansen från respektive mast så ser man var mobilen har befunnit sig.

Jag kollade nu, förutom dom master som min operatör äger så har jag kontakt med flera andra master som ägs av andra operatörer, och då befinner jag mig på en plats med dålig täckning
Citera
2021-09-07, 18:07
  #3706
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Givetvis? Hur kan du vara säker på det?

För att utredningsläget var väldigt gott redan från början och Polisen har sagt i media att dom har en tydlig bild över vad som har inträffat.

Statistiskt sett brukar den här typen av mord, på etniska svenska flickor, uppklaras. Så jag är inte säker men relativt övertygad om att mordet klaras upp ändå.
Citera
2021-09-07, 18:11
  #3707
Medlem
Gruppbostads avatar
Angående skotten och vem som sköt vad så tycker jag det är intressant att polisen sågade av och tog med sig dörren från den utbrända bilen utanför Boden.

Var det passagerardörren? Har en kula gått in i passagerardörren på Simons mammas bil? Varför?

Satt Frida i passagerarsätet på Simons mammas bil och Simon körde? Började avrättningen redan när Frida satt i Simon mammas bil?
Citera
2021-09-07, 18:18
  #3708
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
JFattar inte varför det kommit in användare redan från dagen Simon greps och försökt låtsas att Simon har golat... hela tiden NU HAR SIMON GOLAT, SIMON ÄR EN GOLARE, DETTA ÄR BEVIS PÅ ATT SIMON ÄR GOLBÖG SOM SJUNGER UT osv osv. Det måste vara någon slags personlig vendetta som driver detta? Ingen normal människa som är intresserad av fallet skulle få ut något på att gång och gång försöka hänga ut Simon som golare. Det är liksom inte så intressant om han har golat eller inte. Därför skulle jag inte lita en sekund på användare som påstår att han har golat. Dessutom finns det ingen anledning för Simon att gola
Sådana här inlägg säger mer om dig själv än om de du kritiserar. Att det i din föreställningsvärld inte ens föresvävar en tanke på att Simon i häktet kan ha drabbas av ånger och dåligt samvete över att han har medverkat till att en ung kvinnlig vän har avrättats, är ett tydligt bevis på din egen sociopati och korrupta moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in