2021-09-07, 16:47
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det är fortfarande inte de ovaccinerade som är farligt att träffa, det är de vaccinerade!
De ovaccinerade ligger hemma i sängen om de är smittade, de vaccinerade springer runt som superspridare.

Wow, bra information! För smittan är ju verkligen högre nu när många är vaccinerade än vad det var när vi inte hade vaccin.

Mongo
Citera
2021-09-07, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
En frisk människa blir inte "utslagen i veckor" av kraftig förkylning, ej heller Covid

Alla reagerar olika.

Personerna i fråga sportar och var 40-50.

Du kan ju hitta på vad du vill, helt ointressant.

"en frisk människa"

Så påstår du att ingen frisk människa dött av covid?
Citera
2021-09-07, 16:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det är väldigt sant. Ovaccinerade har under vår och sommar antagligen varit mer försiktiga och följt rekommendationerna bättre än de vaccinerade. Eftersom många vaxade tror att de är "skyddade" och immuna och inte längre behöver följa de allmänna råden. Men jag tror även att ovaccinerade i högre utsträckning än fullvaccinerade, har utvecklat naturlig immunitet.

Så vaccinerade har varit ute och inte brytt sig om restriktionerna vi har

Icke vaccinerade har följt restriktionerna men har immunitet för att dom följt restriktionerna.

Hahaha wow
Citera
2021-09-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Sjukdomen i sig har inte varit ett problem för någon som jag känner. Men däremot har vi fått våra liv begränsade, eftersom vi vill undvika att vara delaktiga i smittspridningen. Att slippa dessa begränsningar är en nog så bra anledning att bekämpa sjukdomen med vaccin. Men den viktigaste anledningen att ta vaccin är ju att minska risken för att bli allvarligt sjuk.

Jag har svårt för det synsättet. Jag vill inte vara delaktig i att sprida ett virus som andra kan bli allvarligt sjuka av.

Jag vill inte ställa barn och åldringar mot varandra. Som jag ser det, är barnen och åldringarna båda offer för samma misslyckade strategi. Den misslyckade strategi var att medvetet låta viruset få spridning för att låta viruset bränna genom befolkningen i kontrollerad takt. Folket har fått betala ett högt pris för den strategin. Åldringarna har förlorat liv och hälsa. Barnen har fått sina liv begränsade. Jag anser att en bättre strategi hade varit att Europa gemensamt hade stoppat anländande flygplan från Kina.

Hur många gamlingar har inte du och andra smittat, direkt eller indirekt, under alla tider när ni gått ut snuviga?? Snälla, lägg ner skitsnacket. Så larvigt att alla vaccinfascister låtsas ha blivit filantroper plötsligt. Ni är alla egoister och hjärntvättade idioter.
Citera
2021-09-07, 16:51
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Dom säger att corona kan ha spelat en roll men det betydet ju inte att det är direkt dödande.

Det direkta dödsorsaken kan vara blodförgiftning, lunginflammation, njursvikt eller andningssvikt. Men dessa tillstånd kan ha utlösts av Corona-infektionen.

Citat från Danmarks Radios artikel:
1510 af de afdøde har coronavirus angivet som den tilgrundliggende årsag i felt ’d’. Langt størstedelen af dem har haft et forløb, som endte i lungerne. Den umiddelbare dødsårsag i over 1200 af tilfældene er vejrtrækningsproblemer, lungebetændelse og lignende.

En mindre gruppe har tilgrundliggende dødsårsager som for eksempel blodforgiftning. Det lyder måske ikke som noget, der har noget med en luftvejssygdom som corona at gøre, men blodforgiftning bliver faktisk hyppigt forårsaget af corona. Det er er en virus, der kan ramme mange steder i kroppen, forklarer Reimar W. Thomsen:

- Når patienter er registreret med blodforgiftning, lungebetændelse, nyre- og akut åndedrætssvigt, så siger det os, at covid-19 overhovedet ikke var tilfældig som dødsårsag. Det er meget sandsynligt, at det er covid-19, som folk er døde af, siger han.
Det är alltså inte så att viruset bara råkade vara närvarande just när patienten dog av exempelvis lunginflammation.

Citat:
Så det är ju definitivt inget klart bevis för att folk dött främst av corona utan just att de dött med corona!

I 9 fall av 10 så bar Kina-viruset skuld till dödsfallen. Men i många av dessa fall, så samverkade virusinfektionen med andra former av ohälsa, för att tillsammans döda personen.

Citat från Danmarks Radio:
Samtidig er gennemsnitsalderen for de afdøde høj, og fire ud af fem har også haft andre underliggende sygdomme.
Citat:
Dessutom så görs det väldigt få obduktioner nuförtiden

Citat från Danmarks Radio:
Man obducerer ikke folk, der er døde med en positiv coronatest, så den bedste viden, der findes, står i de afdødes dødsattester.
Citera
2021-09-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag blev en smula förvånad över att de tordes släppa på alla restriktioner, (förutom några allmänna råd till allmänheten).

Jag hade nog valt att bara lätta lite på de återstående restriktionerna och vänta till 90 procent av den vuxna befolkningen blivit vaccinerad.

Alternativt, när rapporten om immuniteten hos befolkningen kommit, och den visade på en extrem immuniteten, typ 95 procent.

Men vi får hoppas att allt går bra!

Ps. Jag skulle inte bli förvånad om fler kommer att välja att vaccinera sig de närmaste veckorna. Speciellt de äldre, men även unga som inte haft, konstaterad, covid-19 tidigare. Ds.

Man borde väntat till våren, bättre att släppa på restriktionerna till våren än nu på hösten.
Citera
2021-09-07, 16:52
Medlem
Det dags att släppa på restriktionerna nu. Smittan finns runt oss och kommer nog finnas runt oss länge till. Som vilket influensavirus som helst.

Just nu är det ingen större påfrestning på sjukvården. Knappt en i veckan avlider med Covid trots den stora spridningen som vi matas med i Media. Hur många avlider inte av vanliga influensan. Covid är helt enkelt inte särskild farligt just nu.
Citera
2021-09-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Känner många i musikbranschen, det kommer bli vaccin intyg. Även på mindre/mellan klubbar inne i stan. Sen kommer det garanterat finnas ställen som har öppet för alla. Men det kommer bli så att många kräver intyg. Detta gäller inte bara i Sverige

Tror faktiskt inte alls på att det kommer att bli några vaccinintyg. Möjligen att någon enstaka kommer att försöka införa det under en övergångsperiod men det kommer naturligtvis inte att hålla. Dels så varar inte de nödgodkända vaccinsprutorna i all evighet. Dels sprider vaccinerade också smitta och riskerar att smittas själva. Skulle kunna tänka mig att det skulle kunna falla under diskrimineringslagen också. För övrigt vill alla företag tjäna alla pengar som de kan nu efter pandemin och har inte råd att förlora alla ovaxade (flera miljoner). Utöver det, kommer inte alla företagare vilja/orka lägga tid på alla kontroller och vad det kostar i pengar och extraarbete. Med mera.
Citera
2021-09-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderKanin
Eftersom all fokus har varit på att få fram vaccinet så har man ju kunnat få fram det, sen har ju själva Coronaviruset funnits tidigare.
Jag litar hellre på forskare och dem bästa inom branschen än någon gubbe på Bitchute som är f.d läkare och har pluggat på USA's sämsta universitet.
Ifall det fanns risk att vaccinet skulle vara till större skada än själva viruset skulle det aldrig ges ut.
Misstänker du någon agenda?

Men ditt löjliga troll. Jag skiter både i bitchute och agendor, försök inte köra det där skitsnacket du hämtat direkt från Aftonbladet i syfte att utmåla dina meningsmotståndare som något de inte är. Det är för fan rationellt att vara kritiskt inställd. Jag har bara en kropp, ett liv, en chans. Historiskt sett har stater och regimet inte varit något att lita på. Det räcker med att gå tillbaka till Svininfluensan för att se vilken katastrof det hade kunnat bli, och blev för många!
Citera
2021-09-07, 16:56
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Wow, bra information! För smittan är ju verkligen högre nu när många är vaccinerade än vad det var när vi inte hade vaccin.

Mongo
Har du problem med att läsa eller förstå?
Har jag påstått det ?

Och beror minskningen bara på vaccin enligt dig ?
Varför har Israel 10x så hög smitta som oss ?
Citera
2021-09-07, 16:58
Medlem
Citat:
Så vaccinerade har varit ute och inte brytt sig om restriktionerna vi har

Icke vaccinerade har följt restriktionerna men har immunitet för att dom följt restriktionerna.

Hahaha wow

Inte nödvändigtvis. Men det är sannolikt att en hel del ovaxade har fått viruset nu under vår, sommar och höst medan de andra okritiskt sprang iväg och vaccinerade sig med det nödgodkända vaccinet, trots att de både var friska och unga.
Citera
2021-09-07, 16:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Helt rätt. Men hur förhåller vi oss till att vaccinskyddet mot infektion avtar med 40% per månad? Ska de/ni som är enbart fullvaccinerade tvingas ta en ny spruta varannan/var tredje månad för att hålla ner smittspridning? Eller ska vi nöja oss med att ni är skyddade mot allvarlig sjukdom och acceptera att alla kommer bli smittade?

I mina ögon är det givet att det är det sistnämnda som är rationellt.

Fullt så snabb tror jag inte skyddet mot försvinner ifrån de, enbart, vaccinerade. Men i längden har du rätt. Förr eller senare så kommer alla att ha haft en SARS-COV2 infektion, vare sig de märkt av den eller ej. Nu verkar även myndigheterna insett detta. Det är väl därför regeringen, med ok ifrån FHM, nu angett 29:de september som dagen då, i princip, alla restriktioner tas bort. Man prioriterar rimlig sjukvårdsbelastning och låga dödstal. I stort sett så tar de smittspridningen med ro. Iof lite väl snabbt för min smak. Jag hade nog velat se en ännu högre vaccinationstäckning för alla över 15 år. Alternativt en extremt hög immunitet hos befolkningen som helhet. Men jag hoppas att det går bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in