2021-09-07, 16:18
Medlem
Har de vaccin nu så de täcker upp för alla, nu när de är så mån om att alla ska vaccinera sig? Det har ju varit brist nyligen vad jag hört..man får väl hoppas de har koll på de i nuläget.
Citera
2021-09-07, 16:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Utslagna i veckor? Det låter allvarligt, varför åkte de inte till sjukhus?

Allvarligt?

Så varje gång du får en kraftig förkylning eller lunginflammation tillex så måste du åka till sjukhuset?

Hur jävla svag är du?
Citera
2021-09-07, 16:20
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Återigen. 90% av de som har dött av covid är över 85 år. De enda ovaccinerade som behöver oroa sig, är möjligen de som är gamla och/eller har underliggande sjukdomar.
Vi andra kommer att klara oss fint. Tack till alla er som har vaccinerat er frivilligt med det nödgodkända vaccinet. Jag är jätteglad för att jag slapp!

Perfekt, ni klarar er, vi klarar oss och nu kör vi.

Problemet för er är att många företag kommer kräva bevis av vaccin för att få komma tillbaka eller komma in.

Men vi kommer garanterat att blandas på sunkiga krogar och på Ica.
Citera
2021-09-07, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Har de vaccin nu så de täcker upp för alla, nu när de är så mån om att alla ska vaccinera sig? Det har ju varit brist nyligen vad jag hört..man får väl hoppas de har koll på de i nuläget.

Enligt Tegnell så tog vaccinplatserna slut samtidigt som han skyller på ovaccinerade.
Citera
2021-09-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja, det finns. Många regioner är ju t.o.m. tvungna att slänga doser för att folk inte är tillräckligt vaccinationsvilliga. Kommer förmodligen vara lite extra uppbokat de närmaste dagarna, men det kommer släppa.
Citera
2021-09-07, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Problemet för er är att många företag kommer kräva bevis av vaccin för att få komma tillbaka eller komma in.

Ni har ju lite fel.

Medelåldern på IVA överallt i vissa länder har varit runt 40-50 år.
Dvs människor som kommer dö om de inte får vården.

Vinkla det lite mer för propaganda.
De +85 dör antagligen för att de inte ens kan hantera IVA-vård.
Citera
2021-09-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja, det finns. Många regioner är ju t.o.m. tvungna att slänga doser för att folk inte är tillräckligt vaccinationsvilliga.
Och vissa har ganska nyligen gått ut med att det fattas??
Citera
2021-09-07, 16:23
Medlem
Gutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Kan bara hålla med. Är inte sugen att åka tillbaka till ett fullsatt kontor i innerstaden och trängas på fullsatta tunnelbanan två gånger per dag. Jag kan bara föreställa mig SL-trafiken en måndag morgon.

Exakt. Fy fan. Förstår att du inte är sugen på det. I och med det här beslutet så är pandemin tydligen över för många.

Om jag kollar tillbaka på hur vissa folk betedde sig under restriktionerna. Hur blir det då utan restriktioner? Folk generellt kommer inte vara hemma vid symptom, skicka småsnoriga barn på förskola/skola för man inte har möjlighet att vabba. Allmänna råden som är kvar kan vi glömma.

Och då ska du sitta där och trängas i tunnelbanan
Citera
2021-09-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det är fortfarande inte de ovaccinerade som är farligt att träffa, det är de vaccinerade!
De ovaccinerade ligger hemma i sängen om de är smittade, de vaccinerade springer runt som superspridare.

Det är väldigt sant. Ovaccinerade har under vår och sommar antagligen varit mer försiktiga och följt rekommendationerna bättre än de vaccinerade. Eftersom många vaxade tror att de är "skyddade" och immuna och inte längre behöver följa de allmänna råden. Men jag tror även att ovaccinerade i högre utsträckning än fullvaccinerade, har utvecklat naturlig immunitet.
Citera
2021-09-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Företag vill tjäna pengar. Punkt slut. De har inte råd att förlora alla ovaxade.
Citera
2021-09-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Allvarligt?

Så varje gång du får en kraftig förkylning eller lunginflammation tillex så måste du åka till sjukhuset?

Hur jävla svag är du?
Så det var inte så farligt då.
Citera
2021-09-07, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så det var inte så farligt då.

Påstår du att det inte är farligt för de som blir ännu mer allvarligt sjuka eller vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in