2021-09-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om hela stan sitter med kikare och kollar huset och runtomkring och skriver om det som är sedd eller hört på FB forumet då väljer man att gå runt med mobillampan.
Vad är det som är så konstigt med det?
Hur skulle du gjort i så fall? Öppnar fönstret och hejar till alla nyfikna?!

Vore jag oskyldig, eller inte trodde att jag gjorde något fel eler skumt i att leta efter saker jag skulle låna i källaren hos min vän, som var misstänkt för ett brott - då skulle jag inte behöva smyga i mobilskenet. DET är vad jag tycker är ett skumt beteende.

Det är väl bara att tända lampan, ta det jag skulle hämta, sen släcka och låsa och gå därifrån. Utan att bry mig om vad grannarna eventuellt skulle tänka och tro. Inte ens reflektera över det.

Det är så jag menar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-07 kl. 13:05.
Citera
2021-09-07, 12:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vore jag oskyldig, eller inte trodde att jag gjorde något fel eler skumt i att leta efter saker jag skulle låna i källaren hos min vän, som var misstänkt för ett brott - då skulle jag inte behöva smyga i mobilskenet. DET är vad jag tycker är ett skumt beteende.

Det är väl bara att tända lampan, ta det jag skulle hämta, sen släcka och låsa och gå därifrån. Utan att bry mig om vad grannarna eventuellt skulle tänka och tro. Inte ens reflektera över det.

Det är så jag menar.

Exakt, och varför riskera att snubbla och ramla där i mörkret när du enkelt kan tända lysena, har du rent mjöl i påsen så spelar det ingen roll vad grannarna tror och tycker.
Citera
2021-09-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ @Betongbaletten, jag erkänner till fullo att det var ett rent slarv i från min sida att tidigare ha framfört i L*na Wesstr*m-tråden att den då under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 upptäckta och avlidna människokroppen låg på magen, när jag egentligen menade, att den avlidna människokroppen var vilandes på magsidan, det vill säga, inte på magen.

■ 2: ) Från början var det två privatpersoner som gjorde upptäckten, sedan blev det bara en privatperson som hade gjort upptäckten.

■ Tillägg till ovan skrivet, Jag vet sedan tidigare vad som skrivits i förundersökningsprotokollet, och jag, känner också till en hel del, utanför själva förundersökningsprotokollet.

■ Du har din fulla rättighet att diagnostisera mig som psykiskt störd, narcissist, mytoman, det har ingen som helst betydelse för mig i detta fallet då jag var på brottsplatsen och såg hur den avlidna människokroppen låg vilandes på magsidan, inte på magen, utan magsidan.

Modús Operandí

■ Gärningspersonen eller gärningspersonerna som dödsmisshandlade offret L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, använde sig av ett mycket brutalt
Mód-us Op-er-ánd-i med hjälp av ett, eller två tillhyggen.

■ @Betongbaletten, jag undrar om du har avskrivit den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ifrån din egen lista, det vill säga, som fortsatt misstänkt till att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 varit sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n behjälplig ?

Mvh/JM.

Ett tips:
Om du i stället skriver den korrekta termen "framstupa sidoläge" istf magsidan, så behöver inte denna missuppfattning ske.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-07 kl. 13:02.
Citera
2021-09-07, 12:54
Medlem
Citat:
■ Den tidigare skribenten @Snor-Johan i L*na Wesstr*m, det är något som du får ta upp med @Snor-Johan om.

■ Jag kände L*na Wesstr*m, och hon, var en mycket god vän till mig, även❗om du tror att jag utnyttjade L*na Wesstr*m på det sexuella planet likt den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n gjorde, så var L*na Wesstr*m endast en mycket god vän till mig och inget mer därutöver, vi hade alltid trevligt tillsammans när vi träffades och umgicks med varandra, även❗när hon tog fram sina pannkakor.

■ Jag har en fråga till dig @Tufsankatt.

Tror du, att den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n var en helt allena gärningsperson under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro ?

Mvh/JM.

Hur får du in trådskivaren S-J i detta inlägg som var från dig? Det var inte hens inlägg du svarade på i ovanstående inlägg jag hänvisade till.

Varför skriver du en massa skit om din "vän" LW efter hennes död? Det finns ju svart på vitt i tråden.
Citera
2021-09-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
@ JokerMannen,

1: ) Uppgiften om LW:s kropps-placering och ben-besmutsning inkom i tråden redan den 19/5 2018, dvs samma dag som LW:s kropp hittades.
Forum-medlemmen "anonym9645" skrev då inläggen:

och

Det är fullkomligt uppenbart att det är denna (felaktiga) fakta - från en skribent som du bedömt ha insyn i utredningen/själv varit på plats - som du använt dig av. Du har noterat dessa uppgifter, och sedan framfört dom i syfte att framställa dig själv som en auktoritet med insyn.

Problemet för din del är att uppgifterna, hur trovärdiga dom än syntes dig vara, sedermera visade sig vara inkorrekta.
Du har dock satsat allt på ett kort. Du har tagit uppgifterna och gjort dom till din egna skildring, vilket i sig betyder att du måste placera dig själv på platsen. Därav det, faktiskt JokerMannen, rent löjeväckande påståendet att du fick tillträde på platsen när den var avspärrad och LW:s kropp låg kvar. Men, vad hade du för alternativ? Du kunde ju inte gärna hävda att du var en av dom tre privatpersonerna som såg kroppen innan polisen anlände. Mytomanens dilemma.

2: ) Ett obegripligt påstående. Om du inte menar din egen framställan, där du påstått att det var två stycken privatpersoner men nu efter att ha kontrollerat uppgiften vill korrigera dig själv och hävda "en privatperson"?
Igen: läs FUP. Där framgår exakt hur och när kroppen hittades och vilka personer som närvarade.

Ovanstående är bara några exempel på tidiga tråd-påståenden som du fiskat upp, bedömt som sanna, och sedan framfört själv för att kunna agera såsom en skribent "med insyn i utredningen".
Utöver dessa har vi uppgiften om "upphittade klädesplagg på mord-/fyndplatsen", vilket blev en tidig trådsanning efter att en slarvigt skriven tidningsartikel feltolkades. Denna har du upprepat såsom varandes sanning, även om du nu inte vill kännas vid det.
Liksom "upphittandet av LW:s mobiltelefon" som den kroniskt lögnaktige skribenten "Moralensväktare" berättade om. Även detta (felaktiga) "fakta" har du upprepat i tråden i syfte att framstå som insatt.

Är ointresserad av att diagnostisera dig djupare, men då du - bevisligen - ljuger konstant samtidigt som du saknar förmåga att erkänna det är etiketten "mytoman" hyfsat given.
Ok - jag kan slänga in "narcissist" också, baserat på din vilja att styra agendan, framstå som trådens central-auktoritet, samt ditt sätt att skriva långa, omständiga inlägg späckade med särpräglande symboler m m, allt i syfte att få dom att framträda tydligare än alla andras - eftersom dom ju i ditt tycke de facto är intressantare och viktigare än alla andras.

Håller med Dig här!

Bla vad gäller MV, en trådskrivare som många uppfattade i tråden som något av en "sanning-sägare". Jag tvivlade på det då och gör det fortfarande (bla efter då läst hens historik i andra trådar).

Efter det har vi ett antal TS som ändrat uppfattning ett antal ggr som inte gör dessa mer trovärdiga.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-07 kl. 13:11.
Citera
2021-09-07, 13:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig här!

Bla vad gäller MV, en trådskrivare som många uppfattade i tråden som något av en "sanning-sägare". Jag tvivlade på det då och gör det fortfarande (bla efter då läst hens historik i andra trådar).

Efter det har vi ett antal TS som ändrat uppfattning ett antal ggr som inte gör dessa mer trovärdiga.

Ja, vill man bedöma trovärdigheten hos skribenter med "hög svansföring" a'la MV eller JM bör man då och då gå tillbaka och läsa gamla inlägg. Inte minst övrig information i tråden vid tidpunkten då dessa inlägg skrevs. Det blir då uppenbart vilka som har riktig insyn och vilka som bara svamlar.
Båda nämnda skribenter hamnar i svammel-kategorin, medans exempelvis "dalaan" hamnar i kategorin "trovärdig".
Citera
2021-09-07, 13:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den sammanlagda bedömningen man kan göra är nog att överhörningen som är ditt ”huvudsakliga” ämne här inte är så kritiskt som du får det att framstå.

Polisen så vitt jag vet har inte förhört några patienter som trots sjukdom då enligt dina teser och farhågor skulle vara möjliga vittnen då de då om HD var så oförsiktig borde ha hört något.

Så gnäll lite på polisen som inte gick till botten med de lyhörda strokepatienterna där istället… De hade ju i teorin kunnat bekräfta tidpunkt oav.

Bevisligen har alltså ingen patient hört något. Då får man förstå att risken för ”överhörning” var låg vid det tillfället. Eftersom ingen hörde. Nötknäpparn är inne i tidigare inlägg på hur detta uttalande bör ha landat hos MT.

Att Nätknäpparns motargument är ”pinsamma” enligt din mening är nog inte ditt största problem. Det är att du alls får argument mot dig.

På tal om etik kan man ju fundera på om du som berättat i tråden att du rört dig i vårdsammanhang gör en större skada rent etiskt än vad HD gjorde med sitt uttalande till MT där. Bara för att få lite nyans och synvinkel på din framfart alltså.
Tänker främst på dina uttalanden kring hennes psykiska ohälsa.
"Bara för att få lite nyans och synvinkel på din framfart alltså."

Ja, jag har hört det, det går på repeat när HDs idioti ska försvaras och patrullen går till gemensam attack.

Oavsett kommer jag vidhålla att det är oetiskt, ansvarslöst ocb oprofessionellt att stå i en korridor med risk att överhöras iom att hon inte kan kontrollera sin käft.
Citera
2021-09-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Bara för att få lite nyans och synvinkel på din framfart alltså."

Ja, jag har hört det, det går på repeat när HDs idioti ska försvaras och patrullen går till gemensam attack.

Oavsett kommer jag vidhålla att det är oetiskt, ansvarslöst ocb oprofessionellt att stå i en korridor med risk att överhöras iom att hon inte kan kontrollera sin käft.

Lite motjuck får du ju förvänta dig när du tidigare likställt HD:s lögner och otrohet med SD:s till exempel.

Och när man ställer lite frågor om hur ofta hon ljög för den notoriskt otrogne och lögnaktige självdöde mördaren SD eller hur ”ovanligt” HD:s beteende i skilsmässan egentligen var så ballar du ur istället för att förklara din ståndpunkt.

Det finns nyanser i de teman du återkommer till och tyvärr är det så att vad gäller bevis så är det tyvärr så för din del att hon inte sluppit undan pga brist på bevisning utan mer lutar det åt att hon inte var delaktig i mordet.

Vilken info som SD då delat med sin dåvarande närstående hustru har ingen lyckats luska ut och den statusen kommer nog förbli.

Min personliga uppfattning är att HD som person aldrig skulle ge grönt ljus för ett mord på LW. Och allta minst deltaga i det själv.

Några veckor innan mordet så försöker hon tala reson med SD som är uppriven, stressad och beter sig allmänt galet. Är det samma person som då samtidigt i början av maj skulle vara i färd med en parallell planering av mord?

Jag kan inte tänka mig att HD skulle vilka att hennes värld kastas omkull som den nu gjordes. I jämförelse att ”leva med” LW i faggorna.

Hur HD än mådde den våren så mådde SD ett par resor värre. Det ovanpå all hans övriga ”problematik” han bar på sen barnsben antagligen.

Så frågan som man kan ställa sig här är: Är det HD som sätter sig själv i klistret eller beror skilsmässan och mordet på SD:s ”initiativförmåga”?

Man och hustru har ofta ett starkt band. Det vittnas om att paret D funkade som en person.
Att HD då står honom lojal in i det sista är då inte konstigt.

Sen ska ju det sättas mot vad han är anklagad för. Mord. Men även där ska det ju bevisas av åklagaren. Och det gjordes inte över en natt vet vi.

Och en skilsmässa behöver inte alltid gå igenom och hur paret som skiljer sig ”lägger upp det” under prövotiden är upp till dem.

De älskade uppenbart varandra. Var HD övertygad om SD:s oskuld likt hans övriga familjemedlemmar så fick hon väl vara det då. Speciellt tingsrätten var ju inne på samma spår.

Hennes lojalitet har stått henne dyrt och att fortfarande omskrivas på Flashback, inkl nån veckas utredningshäktning ochtidningsrubriker, får väl vara HD:s straff här i all oändlighet.

Förstår du investerat mycket känslomässigt i HD:s äventyr här så du får kämpa på men får då också leva med att det går att se på HD:s situation med lite andra ögon än ditt.
Citera
2021-09-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
@ JokerMannen,

■ 1: ) Uppgiften om LW:s kropps-placering och ben-besmutsning inkom i tråden redan den 19/5 2018, dvs samma dag som LW:s kropp hittades.
Forum-medlemmen "anonym9645" skrev då inläggen:

och

Det är fullkomligt uppenbart att det är denna (felaktiga) fakta - från en skribent som du bedömt ha insyn i utredningen/själv varit på plats - som du använt dig av. Du har noterat dessa uppgifter, och sedan framfört dom i syfte att framställa dig själv som en auktoritet med insyn.

Problemet för din del är att uppgifterna, hur trovärdiga dom än syntes dig vara, sedermera visade sig vara inkorrekta.
Du har dock satsat allt på ett kort. Du har tagit uppgifterna och gjort dom till din egna skildring, vilket i sig betyder att du måste placera dig själv på platsen. Därav det, faktiskt JokerMannen, rent löjeväckande påståendet att du fick tillträde på platsen när den var avspärrad och LW:s kropp låg kvar. Men, vad hade du för alternativ? Du kunde ju inte gärna hävda att du var en av dom tre privatpersonerna som såg kroppen innan polisen anlände. Mytomanens dilemma.

2: ) Ett obegripligt påstående. Om du inte menar din egen framställan, där du påstått att det var två stycken privatpersoner men nu efter att ha kontrollerat uppgiften vill korrigera dig själv och hävda "en privatperson"?
Igen: läs FUP. Där framgår exakt hur och när kroppen hittades och vilka personer som närvarade.

Ovanstående är bara några exempel på tidiga tråd-påståenden som du fiskat upp, bedömt som sanna, och sedan framfört själv för att kunna agera såsom en skribent "med insyn i utredningen".
Utöver dessa har vi uppgiften om "upphittade klädesplagg på mord-/fyndplatsen", vilket blev en tidig trådsanning efter att en slarvigt skriven tidningsartikel feltolkades. Denna har du upprepat såsom varandes sanning, även om du nu inte vill kännas vid det.
Liksom "upphittandet av LW:s mobiltelefon" som den kroniskt lögnaktige skribenten "Moralensväktare" berättade om. Även detta (felaktiga) "fakta" har du upprepat i tråden i syfte att framstå som insatt.

Är ointresserad av att diagnostisera dig djupare, men då du - bevisligen - ljuger konstant samtidigt som du saknar förmåga att erkänna det är etiketten "mytoman" hyfsat given.
Ok - jag kan slänga in "narcissist" också, baserat på din vilja att styra agendan, framstå som trådens central-auktoritet, samt ditt sätt att skriva långa, omständiga inlägg späckade med särpräglande symboler m m, allt i syfte att få dom att framträda tydligare än alla andras - eftersom dom ju i ditt tycke de facto är intressantare och viktigare än alla andras.

■ 1: ) Två stycken privatpersoner upptäckte under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 en avliden människokropp bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Till polisen vid klockan 14:33:27 då samtalet registrerades, var det en privatperson som sade sig ha gjort upptäckten.

■ Den ena av de två personerna ville inte ha med saken att göra, detta av en mycket speciell anledning som från min sida är fullt förståelig, @Betongbaletten, jag kommer inte att namnge personen, ej heller någon bostadsadress, men, kanske att det snart kan vara dags att outa mig själv för trådens medlemmar i L*na Wesstr*m.

■ Dom var två personer ifrån den allra första början som tillsammans gjorde upptäckten.

■ Jag bryr mig överhuvudtaget inte om vad medlemmen @anonym9645 tidigare har skrivit, det vill säga, att den avlidna människokroppen upptäcktes liggande på magen.

■ Jag har, vid flera olika tidigare tillfällen framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att den avlidna människokroppen var vilandes på magsidan, det vill säga, inte på magen.

■ Beträffande det ovan skrivna, jag kommer inte att ändra på vad jag tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden gällande om varken de två privatpersonerna så som att den avlidna människokroppen faktiskt var, vilandes på sin magsida, det vill säga inte magen.

■ En fråga till ett av dina tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden: Vet du med säkerhet att HD befann sig på sin arbetsplats under Måndagen den 14 Maj 2018 ?

■ Tilläggsfrågan: Vet du med säkerhet vem HD:s närmaste arbetskollega är ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-07 kl. 15:01.
Citera
2021-09-07, 15:21
Medlem
Citat:

■ Ett tips:
Om du i stället skriver den korrekta termen "framstupa sidoläge" istf magsidan, så behöver inte denna missuppfattning ske.

■ Tack för tipset

Jag kommer senare framåt att förklara mer detaljerat om varför den avlidna människokroppen låg vilandes på sin magsida, det vill säga, inte på magen.

■ Jag har läst om hur den avlidna människokroppen beskrevs liggande på brottsplatsen.

■ 1: ) Fråga till @Zilvereko, tror du, att St*fan Davidss*n var en helt allena gärningsperson under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev brutalt dödsmisshandlad bakom bullerplanket ?

■ 2: ) Anser du @Zilvereko, att det är helt otänkbart samt även helt uteslutet att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

■ 3: ) Anser du @Zilvereko, att den storstädningen vilken ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018 i St*fan Davidss*n:s hus, var ingenting annat, än en fullständigt
normala storstädningen ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-07, 15:35
Medlem
Citat:

Det är så jag menar.
Förstår hur du menar. Ditt scenario stämmer om det inte finns risk att en oskyldig person blir anklagad och kanske tom dömd för ett brott som hen inte begått.
Alla är inte övertygad om att en sån risk inte existerar.
Speciellt om grannen med krukväxters röst väger tungt hos rättsväsendet när det saknas konkret bevisning.
Citera
2021-09-07, 15:39
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ 1: ) Två stycken privatpersoner upptäckte under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 en avliden människokropp bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Till polisen vid klockan 14:33:27 då samtalet registrerades, var det en privatperson som sade sig ha gjort upptäckten.

■ Den ena av de två personerna ville inte ha med saken att göra, detta av en mycket speciell anledning som från min sida är fullt förståelig, @Betongbaletten, jag kommer inte att namnge personen, ej heller någon bostadsadress, men, kanske att det snart kan vara dags att outa mig själv för trådens medlemmar i L*na Wesstr*m.

■ Dom var två personer ifrån den allra första början som tillsammans gjorde upptäckten.

■ Jag bryr mig överhuvudtaget inte om vad medlemmen @anonym9645 tidigare har skrivit, det vill säga, att den avlidna människokroppen upptäcktes liggande på magen.

■ Jag har, vid flera olika tidigare tillfällen framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att den avlidna människokroppen var vilandes på magsidan, det vill säga, inte på magen.

■ Beträffande det ovan skrivna, jag kommer inte att ändra på vad jag tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden gällande om varken de två privatpersonerna så som att den avlidna människokroppen faktiskt var, vilandes på sin magsida, det vill säga inte magen.

■ En fråga till ett av dina tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden: Vet du med säkerhet att HD befann sig på sin arbetsplats under Måndagen den 14 Maj 2018 ?

■ Tilläggsfrågan: Vet du med säkerhet vem HD:s närmaste arbetskollega är ?

Mvh/JM.

Jaså, minsann. Nu påstår du alltså att det var två personer som hittade kroppen, men endast den ena gav sig tillkänna för polisen? Anar jag ett försök att implicera att denna andra, hittills okända, person skulle vara JokerMannen i egen hög person?
Hehe.

Så här har du skrivit förut:

Citat:
Hej @Medimera.

Vad jag kan säga , är följande sagt , att dessa två privatpersonen , är var och en , grundligt förhörda av utredarna och säger sig inte ha någon kännedom utöver den människo-kroppen som de då stötte på bakom bullerplanket å Lördagen den 19 Maj År 2018.

Mvh/ "JokerMannen"

Hur är det du brukar skriva ?

Påstående A: två personer hittade kroppen och blev grundligt förhörda.
Påstående B: två personer hittade kroppen, men bara en blev förhörd.

Påstående A och B kan inte båda vara sanna. Då är frågan: är det A som är ett lögnaktigt påstående, eller är det B?

Det rätta svaret är, givetvis: både A och B är falska.

Det är tydligt att du, din vana trogen, inte kan erkänna en lögn när den uppdagas och därför försöker hitta på en ny lögn för att ställa allt till rätta. Desperat över insikten att ingen tror att polisen släppt in dig bakom avspärrningarna för att få titta på mordoffer/fyndplats, verkar du nu istället vilja påstå att du i själva verket har en ny, tidigare okänd, roll i dramat. Är det ok om jag kallar denna nya persona kroppsupptäckar-Mållgan?
Jeeez.

Vad gäller LW:s kropps-positionering kan jag inte se att du använt uttrycket "magsidan" tidigare i tråden. Jag vill nog påstå att du hävdat att hon låg på mage, ända fram tills nu då.
Men om du inte tagit uppgifterna från skribenten anonym9645, hur kommer det sig då att du också fått för dig att LW:s ben är oerhört nedsmutsade?
Är det inte en jättekonstig slump att ni båda fått för er samma felaktigheter?
Kan det möjligen vara så att skribenten anonym9645 i själva verket är en andra kroppsupptäckar-Mållgan och att ni båda två råkade dra lite felaktiga slutsatser i ert chockartade tillstånd?

Vad gäller din sista fråga: gör oss alla en tjänst och läs FUP. Där kan du hitta alla svar du behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in