Citat:
Ursprungligen postat av
hormods
Komiskt när man ser AfS program om återvandring. Man kan nästan tro att den är skriven av en 15 årig idealist.
Finns inte den minsta detalj på hur återvandringen rent praktiskt ska gå till. Det enda man skriver är:
"Vi ska införa ett nytt återvandringsverk som ska ompröva alla utdelade uppehållstillstånd efter 2000"
"vi ska utvisa alla som ljugit"
"vi ska utvisa alla som någon gång åkt tillbaka till sina hemländer"
Låter som sagt väldigt fint... hur ska man få fram bevis på att vederbörande ljugit? Hur ska man få länder att ta emot människor som enbart är svenska medborgare och inte har något medborgarskap kvar i sina ursprungsländer? Hur blir det för andra generationens invandrare som är födda här och enbart har svenskt medborgarskap? Hur ska man få Somalia att ta emot dessa? En jävla populistisk geggamojja. När man läser texten så inser man att författaren själv förstår att allt detta enbart är önsketänkande.
Man kan inte utnyttja andra människors gästfrihet i all evighet. Någon gång tar tålamodet slut. Om inte annat så tar pengarna slut. Det är ingen naturlag som säger att svenskar måste betala för andra människors uppehälle. Det är ingen naturlag som säger att svenskar ska tolerera asocialt beteende.
De ociviliserade invandrarna kan inte försörja sig själva. De bränner alla skepp, raserar alla broar och sågar av alla grenar. Svårt att uppbringa någon som helst sympati för dem.
Sveriges tid som "humanitär stormakt" är över. Nu får något annat land ta över stafettpinnen. Kanske USA, Kanada och Israel kan ta över ansvaret, de har tydligen den rätta värdegrunden enligt expertisen.
Sverige kunde inte tillgodose svenska folkets behov på 1800-talet. Då var folkmängden ungefär fyra miljoner. Att fyra miljoner arbetande svenskar ska tillgodose behoven för en folkmängd på tio miljoner på 2000-talet är omöjligt.
Hur återvandringen ska administreras har jag inte ens reflekterat över. Jag förutsätter att AfS har en genomtänkt fungerande strategi. Synd att de inte får komma till tals i den offentliga debatten.
Citat:
Ursprungligen postat av
speedwaykingen
Det finns massor av motargument mot AfS men de har redan diskuterats hundratals gånger i tråden, så jag ser ingen anledning att dra dem igen. Informationen om Gustav Pettersson är däremot helt ny.
Vad gäller de två andra styckena i ditt inlägg - ja, vad ska man säga egentligen?

Lycka till med valrörelsen.
Det jag menar är att du saknar gångbara politiska motargument. Det är därför du fokuserar på representanterna från AfS. Du tycker att de ska smutskastas, jag tycker att de är hjältar.
En våldsverkare ska vara internerad om jag får bestämma. Socionomer/batikhäxor vill "vårda" våldsverkare. Det är därför jag tycker att det är bra när de själva får uppleva resultatet av "batikhäxe-filosofin".
Jag är inte involverad i valrörelsen. Jag sympatiserar med AfS. Jag är inte medlem i AfS. Jag röstar på det parti som är bäst för mänskligheten och för Sverige. Ärlighet varar längst.