2021-09-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Stämmer det att Hane och Jessica Ohlsson har lämnat partiet, eller är det bara styrelsen de lämnat? Har Afs verkligen förlorat de som startade partiet?
Det är väl inte så konstigt isåfall. Detta verkar vara driftiga personer som förmodligen vill ägna sin tid åt att skapa sig karriärer.
Citera
2021-09-07, 00:18
Bannlyst
Komiskt när man ser AfS program om återvandring. Man kan nästan tro att den är skriven av en 15 årig idealist.

Finns inte den minsta detalj på hur återvandringen rent praktiskt ska gå till. Det enda man skriver är:

"Vi ska införa ett nytt återvandringsverk som ska ompröva alla utdelade uppehållstillstånd efter 2000"

"vi ska utvisa alla som ljugit"

"vi ska utvisa alla som någon gång åkt tillbaka till sina hemländer"

Låter som sagt väldigt fint... hur ska man få fram bevis på att vederbörande ljugit? Hur ska man få länder att ta emot människor som enbart är svenska medborgare och inte har något medborgarskap kvar i sina ursprungsländer? Hur blir det för andra generationens invandrare som är födda här och enbart har svenskt medborgarskap? Hur ska man få Somalia att ta emot dessa? En jävla populistisk geggamojja. När man läser texten så inser man att författaren själv förstår att allt detta enbart är önsketänkande.
Citera
2021-09-07, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan vad tragiskt.

Håller med. Det är cyniskt att utnyttja den här typen av person politiskt (och utlova guld, gröna skogar och en riksdagsplats) trots att man känner till problematiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Nu är du verkligen desperat. Du saknar motargument och står helt handfallen när det gäller att kritisera AfS:s politiska program. Att försöka karaktärsmörda de som representerar AfS är enbart kontraproduktivt.

Som man sår får man skörda. Socionomer/batikhäxor vurmar för våldsverkare och dekadent beteende. Nu fick de själva känna på hur deras drömsamhälle fungerar i praktiken.

AfS:s politik påverkas inte av enskilda individers bravader, klavertramp eller illdåd.

Det finns massor av motargument mot AfS men de har redan diskuterats hundratals gånger i tråden, så jag ser ingen anledning att dra dem igen. Informationen om Gustav Pettersson är däremot helt ny.

Vad gäller de två andra styckena i ditt inlägg - ja, vad ska man säga egentligen? Lycka till med valrörelsen.
Citera
2021-09-07, 10:18
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Komiskt när man ser AfS program om återvandring. Man kan nästan tro att den är skriven av en 15 årig idealist.

Finns inte den minsta detalj på hur återvandringen rent praktiskt ska gå till. Det enda man skriver är:

"Vi ska införa ett nytt återvandringsverk som ska ompröva alla utdelade uppehållstillstånd efter 2000"

Låter som sagt väldigt fint... hur ska man få fram bevis på att vederbörande ljugit? Hur ska man få länder att ta emot människor som enbart är svenska medborgare och inte har något medborgarskap kvar i sina ursprungsländer? Hur blir det för andra generationens invandrare som är födda här och enbart har svenskt medborgarskap? Hur ska man få Somalia att ta emot dessa? En jävla populistisk geggamojja. När man läser texten så inser man att författaren själv förstår att allt detta enbart är önsketänkande.
Ja du, ett uppstickarparti lever på visioner. De fångar upp de undanträngda önskemålen hos en befolkning som under decennier trängts upp mot väggen av politiker och media. Tack och lov för det. Utan tro har vi inget. Att komma med löften om små förbättringar har passerat bäst före-datum för länge sedan. Det behövs rejäla omtag, ny energi.
Citera
2021-09-07, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Ja du, ett uppstickarparti lever på visioner. De fångar upp de undanträngda önskemålen hos en befolkning som under decennier trängts upp mot väggen av politiker och media. Tack och lov för det. Utan tro har vi inget. Att komma med löften om små förbättringar har passerat bäst före-datum för länge sedan. Det behövs rejäla omtag, ny energi.
Det är en sak att ha visioner. En annan sak att faktiskt ha lösningarna på plats.

Önskemålen hos en befolkning? Är det därför afs fick 0,3 i senaste valet? Haha.
Citera
2021-09-07, 10:47
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Det är en sak att ha visioner. En annan sak att faktiskt ha lösningarna på plats.

Önskemålen hos en befolkning? Är det därför afs fick 0,3 i senaste valet? Haha.

Typ, att afs inte fattar att dom ses som en freakshow är en gåta. Tror folk tittar för att se upphetsad stämning liksom, att dom då tror att tittarskaran kommer rösta på dom är ju löjligt.
Citera
2021-09-07, 10:52
Medlem
Citat:

Man kan inte utnyttja andra människors gästfrihet i all evighet. Någon gång tar tålamodet slut. Om inte annat så tar pengarna slut. Det är ingen naturlag som säger att svenskar måste betala för andra människors uppehälle. Det är ingen naturlag som säger att svenskar ska tolerera asocialt beteende.

De ociviliserade invandrarna kan inte försörja sig själva. De bränner alla skepp, raserar alla broar och sågar av alla grenar. Svårt att uppbringa någon som helst sympati för dem.

Sveriges tid som "humanitär stormakt" är över. Nu får något annat land ta över stafettpinnen. Kanske USA, Kanada och Israel kan ta över ansvaret, de har tydligen den rätta värdegrunden enligt expertisen.

Sverige kunde inte tillgodose svenska folkets behov på 1800-talet. Då var folkmängden ungefär fyra miljoner. Att fyra miljoner arbetande svenskar ska tillgodose behoven för en folkmängd på tio miljoner på 2000-talet är omöjligt.

Hur återvandringen ska administreras har jag inte ens reflekterat över. Jag förutsätter att AfS har en genomtänkt fungerande strategi. Synd att de inte får komma till tals i den offentliga debatten.
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Det finns massor av motargument mot AfS men de har redan diskuterats hundratals gånger i tråden, så jag ser ingen anledning att dra dem igen. Informationen om Gustav Pettersson är däremot helt ny.

Vad gäller de två andra styckena i ditt inlägg - ja, vad ska man säga egentligen? Lycka till med valrörelsen.
Det jag menar är att du saknar gångbara politiska motargument. Det är därför du fokuserar på representanterna från AfS. Du tycker att de ska smutskastas, jag tycker att de är hjältar.

En våldsverkare ska vara internerad om jag får bestämma. Socionomer/batikhäxor vill "vårda" våldsverkare. Det är därför jag tycker att det är bra när de själva får uppleva resultatet av "batikhäxe-filosofin".

Jag är inte involverad i valrörelsen. Jag sympatiserar med AfS. Jag är inte medlem i AfS. Jag röstar på det parti som är bäst för mänskligheten och för Sverige. Ärlighet varar längst.
Senast redigerad av Nolltaxerik 2021-09-07 kl. 10:58. Anledning: Skrivfel.
Citera
2021-09-07, 10:57
Medlem
Citat:
En våldsverkare ska vara internerad om jag får bestämma. Socionomer/batikhäxor vill "vårda" våldsverkare. Det är därför jag tycker att det är bra när de själva får uppleva resultatet av "batikhäxe-filosofin"

Jag är inte involverad i valrörelsen. Jag sympatiserar med AfS. Jag är inte medlem i AfS. Jag röstar på det parti som är bäst för mänskligheten och för Sverige. Ärlighet varar längst.

Du tycker alltså att Gustav Pettersson ska "interneras", men tycker samtidigt att det är bra att han misshandlar socialarbetare, och ser inte heller något problem med att han står som etta på AfS:s valsedel i Växjö stift? Är det så jag ska tolka dig?
Citera
2021-09-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Du tycker alltså att Gustav Pettersson ska "interneras", men tycker samtidigt att det är bra att han misshandlar socialarbetare, och ser inte heller något problem med att han står som etta på AfS:s valsedel i Växjö stift? Är det så jag ska tolka dig?
Svar ja.
Citera
2021-09-07, 11:15
Medlem
Ograsts avatar
Tror nog att mememagin uteblir för detta marginaliserade ytterkantsparti i det kommande kyrkovalet. Förutom att politiken är skit så har man en samling luggslitna muppar till företrädare.
Citera
2021-09-07, 12:20
Bannlyst
Citat:
Man kan inte utnyttja andra människors gästfrihet i all evighet. Någon gång tar tålamodet slut. Om inte annat så tar pengarna slut. Det är ingen naturlag som säger att svenskar måste betala för andra människors uppehälle. Det är ingen naturlag som säger att svenskar ska tolerera asocialt beteende.

De ociviliserade invandrarna kan inte försörja sig själva. De bränner alla skepp, raserar alla broar och sågar av alla grenar. Svårt att uppbringa någon som helst sympati för dem.

Sveriges tid som "humanitär stormakt" är över. Nu får något annat land ta över stafettpinnen. Kanske USA, Kanada och Israel kan ta över ansvaret, de har tydligen den rätta värdegrunden enligt expertisen.

Sverige kunde inte tillgodose svenska folkets behov på 1800-talet. Då var folkmängden ungefär fyra miljoner. Att fyra miljoner arbetande svenskar ska tillgodose behoven för en folkmängd på tio miljoner på 2000-talet är omöjligt.

Hur återvandringen ska administreras har jag inte ens reflekterat över. Jag förutsätter att AfS har en genomtänkt fungerande strategi. Synd att de inte får komma till tals i den offentliga debatten.

Det jag menar är att du saknar gångbara politiska motargument. Det är därför du fokuserar på representanterna från AfS. Du tycker att de ska smutskastas, jag tycker att de är hjältar.

En våldsverkare ska vara internerad om jag får bestämma. Socionomer/batikhäxor vill "vårda" våldsverkare. Det är därför jag tycker att det är bra när de själva får uppleva resultatet av "batikhäxe-filosofin".

Massa rappakalja. Att du inte vet hur återvandringen ska administreras och förlitar dig på att AfS har en hållbar strategi säger ju det mesta. Poängen med mitt inlägg var just att framhäva att AfS skrivit sitt partiprogram under kategorin återvandring likt en fantasifull 15 åring skulle göra om han startade ett nytt parti. Hade AfS haft en strategi så hade de också presenterat den i partiprogrammet. Men det gör man inte eftersom man vet att det inte är så enkelt att bara kasta ut 500.000 - 1 miljon människor.
Citera
2021-09-07, 12:24
Bannlyst
Märker att fram till valet 2018 skrevs 26.000 inlägg i den här tråden. Nu tre år senare är tråden uppe i 36.000 inlägg endast. Man inser hur avslaget detta parti blivit efter fiaskot 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in