■ Du äger din fulla rätt att framföra dina åsikter och tankar om brottsoffret L*na Wesstr*m, lika så, har du din fulla rätt att skriftligen skydda HD ifrån alla hemskheter som du anser att jag @JokerMannen gödslar L*na Wesstr*m-tråden med.
■ Vad du @Smokeonthewater tror om både brottsoffet L*na Wesstr*m samt den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD baserat på vad du tidigare läst i förundersökningsprotokollet, det är en sak, vad jag vet och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet beträffande brottsoffret L*na Wesstr*m och speciellt om Yodinnan [ HD ], det är någonting helt annat.
■ 1 ) till och med 7 ) var en mycket intressant läsning för mig , speciellt kommet ifrån dig @Betongbaletten.
Mvh/JM.
Om du finner den informationen intressant rekommenderar jag dig att läsa FUP rörande mordet på L*na W*sström. Där finns korrekt och verifierad information, till skillnad från obekräftade uppgifter i tråden som ofta är av dubiös natur.
I FUP:en kan du bl a läsa om hur LW:s kropp var placerad vid tidpunkten då hon hittades, samt huruvida fynd av klädesplagg gjordes.
Vidare kan du få korrekt information rörande hennes mobiltelefon och huruvida den upphittades i enlighet med av dig tidigare angivet, och du kan även få kunskap om hur det faktiskt gick till när kroppen hittades samt vilka som gjorde upptäckten.
Jag rekommenderar dig också att noggrant ❗läsa sammanställningen av text-meddelanden mellan personer aktuella i ärendet. Du kommer då att inse att av dig citerade och ytterst graverade meddelanden ej är med sanningen överensstämmande.
Kort sagt: jag rekommenderar att du ändrar fokus och modús operandí för din utredning. Ägna mindre tid åt tråd-skribenters uppgifter och att nedpränta ändlösa upprepningar om att HD är en skum filur, ägna istället mer tid åt riktiga fakta. Du kommer därvidlag både göra dig själv och tråden gott.
■ Du äger din fulla rätt att framföra dina åsikter och tankar om brottsoffret L*na Wesstr*m, lika så, har du din fulla rätt att skriftligen skydda HD ifrån alla hemskheter som du anser att jag @JokerMannen gödslar L*na Wesstr*m-tråden med.
■ Vad du @Smokeonthewater tror om både brottsoffet L*na Wesstr*m samt den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD baserat på vad du tidigare läst i förundersökningsprotokollet, det är en sak, vad jag vet och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet beträffande brottsoffret L*na Wesstr*m och speciellt om Yodinnan [ HD ], det är någonting helt annat.
Han blev förhörd av polisen. Det visade sig att han är nyfiken person som alla andra och inte blev misstänkt för nåt.
Vad får man ut genom att kalla honom till förhör under rättegången?
Jag hör att åkl vill visa att GE misstänkt att SD eller HD har kidnappat BO.
Det kan mycket riktigt vara så men det är inte något bevis som binder den misstänkte till brottet.
Så är det med alla förhör som har lyssnat hittills ena efter den andra.
Kompisar och bekanta, grannen och grannens fru, kompisar till LW som inte har träffat henne på länge och har haft några chat konversationer med henne.
Hur de här personerna har upplevt SD som manipulativ eller kanske psykopat!
Hur de har upplevt LW och hennes relation med SD. Om det har varit destruktiv eller inte och om destruktiv till vilken grad.
Alltså jag är väldigt förvånad över allt det här.
De här förhören har oftast ingenting att göra med varken mordet eller den misstänktes roll.
Man kan inte bevisa att någon har begått ett brott genom att intervjua 100 personer och ställa frågan till dem.
Ja, här finns det tillräckligt många personer som tycker att den misstänkte varit kapabel att begå brottet då är han skyldig!
Några frågor om motivet hör jag inte oftast handlar frågorna om den misstänktes personlighet.
Några konkreta bevis konkreta bevis saknas.
Så om JG är överflödig i rättegångssammanhang, VILKA vittnen tycker du ska kallas och höras och vad man INTE skulle få ut av att höra honom?
Bland annat så var JG:
- Den som träffade SD sist på kvällen nån timme innan LW mördades.
- Den som ringde polisen och frågade om man hade letat i HD's hus efter LW eftersom han blir orolig och misstänksam.
- Den som upplyste Polisen om att SD tidigare har berättat om för honom om att han kunnat tänka sig att ha ihjäl sin fru för att få slut på hennes lidande - som en god gärning.
- En av de få som visste visste om otrohetsaffären rond nr 1 och även tagit SD och HD's parti och frös ut LW trots att han varit nära vän och lagkamrat med henne också.
- Den som var inne och smög hos SD nattetid efter att Polisen varit där och lämnade direktrapporter (och inte bara en gång vill jag minnas) samt hämtade saker varav vissa han glömde utanför huset, trots att det var hans påstådda ärende.
- Den som vittnar om att SD plötsligt stängde av sin platsdelning innan de möttes upp ute timmarna innan mordet.
- Den som verkar ha varit SD och HD's närmsta vän och som är den person som båda litar på inklusive SOA samt är dessa lojala som en trofast hund i rosa koppel som tisslar och tasslar.
- Den som SD håller på halster via sms i stil med: "Bara jag vet om jag är mördaren - ni andra får gissa".
- Raderar mobilen på diverse innehåll under förhör och skriver det till SD medan han är på toaletten. Alltså, en väldigt medveten handling som inte kan tolkas som något annat än skumt.
- Samt mycket mycket mer som jag inte har tid att skriva ner just nu..
Så jag förstår verkligen inte varför du tycker att han INTE skulle ha vittnat? Han var en viktig pusselbit ihop med många andra i utredningen just för att det är ett indiciemål och därav är vittnenas skildringar av både SD och LW ytterst viktiga för att få en helhetsbild utöver den väldigt infekterade relationen som framgår i deras mångåriga konversationer som går att utläsa i textmeddelanden, chattar, inspelade samtal och mejl.
Du far fram med många åsikter som enbart verkar vara grundade på det du hör i rättegången, men skyggar för den enorma FUP:en som är själva grunden för åtalet?? Eller är ditt syfte att vara trådens nämndeman eller lagman och är här för att ge ett expertutlåtande? Du påminner om BL. Han friade också SD.
Skulle man bara kallat experterna till vittnesbåset utöver att SD fått berättat sin sida av saken, eller vad är det du menar?
■ Tidigare aktiva skribenter i L*na Wesstr*m-tråden som till exempel, @Snor-Johan, @Gloriouslife, @Carinah78, @Draifos, @Citronblomma06, @EnGodTanke, @Energizer666, @Potamac och @MrBarnaby med några till fick alla en rejäl knäpp på sina näsor när slutligen den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n dömdes till 18 års fängelse i Göta Hovrätt den 28 Maj 2021.
■ Ja @Tufsankatt, det är helt korrekt att jag inte tyckte om L*na Wesstr*m:s pannkakor, men däremot sagt, så tyckte jag om L*na Wesstr*m som en vän, hon var en riktigt härlig människa, skrattade väldigt ofta, var alltid full av energi och glädje, åtminstone de gånger som jag träffade henne och umgicks med henne.
Mvh/JM.
Min fråga var: varför skriver du en massa skit om din sk vän LW i mitten av 2020?
Det är svårt att hänga med i dina svängningar i tråden, SD skyldig, SD oskyldig, SD skyldig...
Nu har du dessutom vetskap utanför FUP...
Mvh från en som du i ett (oönskat) PM kallat för "syltrygg"
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-07 kl. 10:41.
Om du finner den informationen intressant rekommenderar jag dig att läsa FUP rörande mordet på L*na W*sström. Där finns korrekt och verifierad information, till skillnad från obekräftade uppgifter i tråden som ofta är av dubiös natur.
■ 1: ) I FUP:en kan du bl a läsa om hur LW:s kropp var placerad vid tidpunkten då hon hittades,
samt huruvida fynd av klädesplagg gjordes.
Vidare kan du få korrekt information rörande hennes mobiltelefon och huruvida den upphittades i enlighet med av dig tidigare angivet,
■ 2: ) och du kan även få kunskap om hur det faktiskt gick till när kroppen hittades samt vilka som gjorde upptäckten.
Jag rekommenderar dig också att noggrant ❗läsa sammanställningen av text-meddelanden mellan personer aktuella i ärendet. Du kommer då att inse att av dig citerade och ytterst graverade meddelanden ej är med sanningen överensstämmande.
Kort sagt: jag rekommenderar att du ändrar fokus och
■ modús operandí■
för din utredning. Ägna mindre tid åt tråd-skribenters uppgifter och att nedpränta ändlösa upprepningar om att HD är en skum filur, ägna istället mer tid åt riktiga fakta. Du kommer därvidlag både göra dig själv och tråden gott.
Mvh / BB
■ 1: ) Jag vet hur den avlidna människokroppen var placerad bakom bullerplanket och, jag iterera mig igen beträffande vad jag tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att du kommer senare framåt få en mer detaljerad förklaring av mig gällande om att den avlidna människokroppen var vilandes på magsidan, det vill säga, inte❗vilandes på magen, utan på mag-sidan.
■ 2: ) Jag känner mycket väl till, om hur, det gick till, när den avlidna människokroppen upptäcktes bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.
■ OffTopic: det Latinska ordet Mod-us, är ett génus néutrum och har sin accent på
-(o-vokalen) och inte❗på (-u-ändelsen), lika så beträffande ordet Op-er-and-i ( av Óp-us) samt genitivformen ( Op-er-is ), är också det, ett génus néutrum, men i detta fall med ändelsen
( -and-i ) vilket skrives Módus Operándi.
■ OnTopic: Beträffande Módus Operándi så var det ett mycket grymt och brutalt sådant som gärningspersonen, eller gärningspersonerna brukade sig av mot brottsoffret L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, ett riktigt grymt Módus Operándi, detta vill säga, tillvägagångssätt.
Det är väl ändå vitt skilda delar i en förundersökning och vad hon sen har för åtaganden som chef versus HD som anställd.
Som chef har MT ansvar för att personalen inte bryter mot regler, lagar och arbetar mot patienterna på ett etiskt och säkert sätt. Om HD hade skrikit ut orden, eller om patienter hade riskerat att höra detta, då hade hennes åtaganden som chef och hennes samtidigt som detta är viktigt att förmedla till polisen vid förhör.
Det som MT obeserverar hos HD och som hon förmedlar till polisen, är sådant som hon anar kan ha betydelse för brottet. MT beskriver ju att HD säger uttalandet, medan hon har ett litet leende på läpparna.
Denna beskrivning ger ett annat intryck än om MT hade sagt att HD skrek ut orden, eller att hon väste det mellan tänderna. Även om HD hade betett sig på ett sådant sätt att hon inte verkat bry sig om att patienterna kunde höra det, kan ju avslöja viktiga saker, och samtidigt vara olämpligt att som vårdpersonal agera så.
Ett sådant betende skulle kunna visa att HD verkligen var aggressiv, hatisk och tappade fattningen när hon sa det, nu till skillnad mot att hon sa det med ett leende på läppana och hon såg inte särskilt allvarlig ut. Hon sa det liksom i förbifarten, enligt MT.
"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M*aria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa
det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt."
//
"M*aria uppfattade det Hanna sa som något som hon sa i förbifatien. Hon sa det inte på ett allvarligt
eller hotfullt sätt utan mer med en underton att det skulle lätta på trycket för hennes familj."
Så MTs åtaganden och skyldigheter till rättsväende och som chef, de kan liksom gå in i varandra.
Det finns ingen anledning att försöka sammanfoga dom åtagandena/skyldigheterna.
Citat:
MT ville i huvudsak göra en komplettering och berätta vad HD sa, att hon hasplar ur sig detta sjuka ordval i slutet på samtalet.
Hon pratar sakfakta som är av vikt för polisen att veta.
Ett vittnesmål är alltid färgat av upplevelsen, vilket inte sällan är av betydelse för polisen i en utredning. Det man hör och ser kan inte ses som objektivt som fakta på samma sätt som ett datakort/en övervakningsfilm/inspelning som registrerar när du går in och ut på en avdelning, registrerar ditt kort i medicinrummet osv.
Skrikvittnet berättar om hemska skrik, och MT berättat om HDs ansiktsuttryck. Allt är en subjektiv upplevelse, som är av vikt för utredningen.
Citat:
Låter väldigt långsökt att vilja förmedla etiska aspekter och bristande professionellt förhållningssätt och börja prata om risken att patienter hört i det läget.
Jag håller inte med dig här.
En tappad kontroll kan visa att HDs känslor var mycket starka t ex. MTs skyldigheter att agera som chef är dock en annan femma.
Citat:
Det är just den delen som diskuteras nu, att HD har ett konstigt och osmakligt beteende som sköterska när hon hoppas att hon är död.
Och här tycker jag att du blandar ihop korten, ofta för att få det som att jag inte skulle tycka att HDs uttalande är osmakligt. Det tycker jag är fult av dig.
Vi har pratat om omständigheterna, hur hon sa det osmakliga.
Fanns det en risk att patienterna hörde det eller inte???
Du har gått hårt åt HD, att hon som sjuksköterska uttalar det här så att patienter kan höra det. Att hon agerat oetiskt på det viset. Obs, nu pratar jag inte om själva orden!!!!!! utan enbart om omständigheterna runt hur det gjordes!
Vi vet ju inte om hon varken riskerade eller om någon hörde det mer än MT!
Kontoret ligger i ena änden av korridoren, inte den änden där huvudingången ligger. Två rum finns mittemot kontoret, kanske t om har dubbeldörrar med slusssystem, och väl synliga för personerna som står utan för. Det finns någon slags utbygnad framför MTs kontor, skulle kunna vara ytterligare ett skydd.
Citat:
Att HD hatar LW framkommer via andra förhör och meningen i sig är talande. Det kan väl inte bli värre än att hoppas att en nyss försvunnen person är död.
Det är väl just detta som chefen reagerar på är mycket starka ord och vill berätta om.
Du återkommer om och om igen, tjatar om hur oetiskt orden är. När du gör det, är det som att du ger ett svar till mig där jag säger ungefär att det inte var hemska ord.
Jag kallar ditt sätt att vrida på saker som ett fult och oärligt sätt. Du gör detta på ett nära på omärkligt sätt, så att det går en förbi om man inte är riktigt obeservant.
Kvar blir då uppfattningen som du försöker pådyvla mig; att jag skulle trivalisera orden "hoppas hon är död", vilket jag inte ens diskuterat.
Inte schysst av dig.
MTs förhör i nov- 18
--------------------------------------------------------------------------------------------------
A 149/527
"M*aria ringer förhörsledare och uppger att hon har något som hon vill tillägga som gnagt i
henne.
Kompletterande information gällande samtalet mellan M*aria och Hanna på morgonen efter
Lenas försvinnande. Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M*aria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa
det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga
och svåra saker har hon ett leende i mungipan.
M*aria beskriver det som att Hanna gjorde en "resa" under samtalet. Att hon kastades mellan
olika känslor. Det var båda delarna; en bestörtning men samtidigt inte oro över att hon var
borta, men också funderingar över vad det skulle kunna innebära för Hanna på sikt. M*aria
uppfattade det Hanna sa som något som hon sa i förbifatien. Hon sa det inte på ett allvarligt
eller hotfullt sätt utan mer med en underton att det skulle lätta på trycket för hennes familj. I
samtalet tänkte M*aria att Lena pressat Hanna och hennes familj så hårt och att hon därav
kunde förstå varför Hanna önskade livet ur henne och att det vore skönt för dem om Lena
försvann ur deras liv. Samtidigt kan inte M*aria minnas att hon själv någon gång önskat livet
ur någon och hon reagerade därav med "oj" på det Hanna sa.
Att M*aria är så säker på det hon tidigare berättat gällande detaljer kring samtalet och
tidsmarkörerna var utifrån att samtalet utmärker sig från andra samtal hon haft med Hanna.
Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han
skulle oroa sig över Lena under resan. Det var som att de inte ens kunde resa iväg utan att
Lena skulle lägga en grå hinna över resan. Det Hanna sa till M*aria gällande omständigheterna
kring Lenas försvinnande gjorde också att M*aria förstod att det förmodligen var något
konstigt som hänt Lena.
Förhör med T*hor, M*aria; 2018-11-0213:43 diarienr: 5000-K574218-18
M*aria vet inte vad hon svarade på det Hanna. Hanna har aldrig tidigare pratat om att hon
önskat att någon person eller specifikt Lena var död. Hon har däremot varit tydlig med att hon
tryckt otroligt illa om och känt sig jagad utav Lena. M*aria och Hanna har aldrig pratat om det
Hanna sa efter det tillfället. M*aria har inte berättat för någon om det Hanna sa.
M*aria vill betona att hon aldrig snokat i Hannas privatliv eller försökt få information från
henne. Genom åren har det alltid varit Hanna som sökt upp henne för att prata om sitt
privatliv."
■ 1: ) Jag vet hur den avlidna människokroppen var placerad bakom bullerplanket och, jag iterera mig igen beträffande vad jag tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att du kommer senare framåt få en mer detaljerad förklaring av mig gällande om att den avlidna människokroppen var vilandes på magsidan, det vill säga, inte❗vilandes på magen, utan på mag-sidan.
■ 2: ) Jag känner mycket väl till, om hur, det gick till, när den avlidna människokroppen upptäcktes bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.
Mvh/JM.
◼ 1: )
Citat:
Det är alltså frågan om två stycken privat personer som fann Lena:s avlidna kropp bakom ett bullerplank. Lena låg på magen och hade otroligt nedsmutsade ben , tyvärr kan jag inte berätta mera här i tråden angående hur Lena:s kropp såg ut när Polisen och Rättsläkarna kom till den då aktuella mordplatsen Lördagen den 19/5 2018.
Det glädjer mig att du, åtminstone till viss del, tar till dig av förmedlad kunskap och reviderar dina tidigare påståenden. Ditt tidigare tvärsäkra "låg på magen" har nu blivit "vilandes på magsidan".
Det är dock fortfarande ett osannfärdigt påstående från din sida, och jag känner inget behov av att du ska förklara dig ytterligare. FUP:en innehåller tydlig beskrivning av kroppens läge, och jag rekommenderar dig - och övriga tråd-skribenter - att inhämta information därifrån istället.
◼ 2: ) Om du nu känner till fakta såsom den presenteras utförligt i FUP, hur kan du då påstå att kroppen "hittades av två privatpersoner" (obs ❗privatpersoner skrivs som ett sammansatt ord, ej sär-skrivet såsom privat personer)? Den korrekta uppgiften är i själva verket "en privatperson", eller om man möjligen vill "tre privatpersoner". Att påstå att "två privatpersoner hittade kroppen" är ett osannfärdigt påstående.
Som chef har MT ansvar för att personalen inte bryter mot regler, lagar och arbetar mot patienterna på ett etiskt och säkert sätt. Om HD hade skrikit ut orden, eller om patienter hade riskerat att höra detta, då hade hennes åtaganden som chef och hennes samtidigt som detta är viktigt att förmedla till polisen vid förhör.
Det som MT obeserverar hos HD och som hon förmedlar till polisen, är sådant som hon anar kan ha betydelse för brottet. MT beskriver ju att HD säger uttalandet, medan hon har ett litet leende på läpparna.
Denna beskrivning ger ett annat intryck än om MT hade sagt att HD skrek ut orden, eller att hon väste det mellan tänderna. Även om HD hade betett sig på ett sådant sätt att hon inte verkat bry sig om att patienterna kunde höra det, kan ju avslöja viktiga saker, och samtidigt vara olämpligt att som vårdpersonal agera så.
Ett sådant betende skulle kunna visa att HD verkligen var aggressiv, hatisk och tappade fattningen när hon sa det, nu till skillnad mot att hon sa det med ett leende på läppana och hon såg inte särskilt allvarlig ut. Hon sa det liksom i förbifarten, enligt MT.
"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M*aria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa
//
"M*aria uppfattade det Hanna sa som något som hon sa i förbifatien. Hon sa det inte på ett allvarligt
eller hotfullt sätt utan mer med en underton att det skulle lätta på trycket för hennes familj."
Så MTs åtaganden och skyldigheter till rättsväende och som chef, de kan liksom gå in i varandra.
Ett vittnesmål är alltid färgat av upplevelsen, vilket inte sällan är av betydelse för polisen i en utredning. Det man hör och ser kan inte ses som objektivt som fakta på samma sätt som ett datakort/en övervakningsfilm/inspelning som registrerar när du går in och ut på en avdelning, registrerar ditt kort i medicinrummet osv.
Skrikvittnet berättar om hemska skrik, och MT berättat om HDs ansiktsuttryck. Allt är en subjektiv upplevelse, som är av vikt för utredningen.
En tappad kontroll kan visa att HDs känslor var mycket starka t ex. MTs skyldigheter att agera som chef är dock en annan femma.
Och här tycker jag att du blandar ihop korten, ofta för att få det som att jag inte skulle tycka att HDs uttalande är osmakligt. Det tycker jag är fult av dig.
Du har gått hårt åt HD, att hon som sjuksköterska uttalar det här så att patienter kan höra det. Att hon agerat oetiskt på det viset. Obs, nu pratar jag inte om själva orden!!!!!! utan enbart om omständigheterna runt hur det gjordes!
Kontoret ligger i ena änden av korridoren, inte den änden där huvudingången ligger. Två rum finns mittemot kontoret, kanske t om har dubbeldörrar med slusssystem, och väl synliga för personerna som står utan för. Det finns någon slags utbygnad framför MTs kontor, skulle kunna vara ytterligare ett skydd.
Du återkommer om och om igen, tjatar om hur oetiskt orden är. När du gör det, är det som att du ger ett svar till mig där jag säger ungefär att det inte var hemska ord.
Jag kallar ditt sätt att vrida på saker som ett fult och oärligt sätt. Du gör detta på ett nära på omärkligt sätt, så att det går en förbi om man inte är riktigt obeservant.
Kvar blir då uppfattningen som du försöker pådyvla mig; att jag skulle trivalisera orden "hoppas hon är död", vilket jag inte ens diskuterat.
Inte schysst av dig.
MTs förhör i nov- 18
--------------------------------------------------------------------------------------------------
A 149/527
"M*aria ringer förhörsledare och uppger att hon har något som hon vill tillägga som gnagt i
henne.
Kompletterande information gällande samtalet mellan M*aria och Hanna på morgonen efter
Lenas försvinnande. Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M*aria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa
det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga
M*aria beskriver det som att Hanna gjorde en "resa" under samtalet. Att hon kastades mellan
olika känslor. Det var båda delarna; en bestörtning men samtidigt inte oro över att hon var
borta, men också funderingar över vad det skulle kunna innebära för Hanna på sikt. M*aria
uppfattade det Hanna sa som något som hon sa i förbifatien. Hon sa det inte på ett allvarligt
eller hotfullt sätt utan mer med en underton att det skulle lätta på trycket för hennes familj. I
samtalet tänkte M*aria att Lena pressat Hanna och hennes familj så hårt och att hon därav
kunde förstå varför Hanna önskade livet ur henne och att det vore skönt för dem om Lena
försvann ur deras liv. Samtidigt kan inte M*aria minnas att hon själv någon gång önskat livet
Att M*aria är så säker på det hon tidigare berättat gällande detaljer kring samtalet och
tidsmarkörerna var utifrån att samtalet utmärker sig från andra samtal hon haft med Hanna.
Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han
skulle oroa sig över Lena under resan. Det var som att de inte ens kunde resa iväg utan att
Lena skulle lägga en grå hinna över resan. Det Hanna sa till M*aria gällande omständigheterna
kring Lenas försvinnande gjorde också att M*aria förstod att det förmodligen var något
konstigt som hänt Lena.
M*aria vet inte vad hon svarade på det Hanna. Hanna har aldrig tidigare pratat om att hon
önskat att någon person eller specifikt Lena var död. Hon har däremot varit tydlig med att hon
tryckt otroligt illa om och känt sig jagad utav Lena. M*aria och Hanna har aldrig pratat om det
Hanna sa efter det tillfället. M*aria har inte berättat för någon om det Hanna sa.
M*aria vill betona att hon aldrig snokat i Hannas privatliv eller försökt få information från
henne. Genom åren har det alltid varit Hanna som sökt upp henne för att prata om sitt
privatliv."
Så enligt dig, är det ingen fara att yttra vidrigheter, sålänge ingen annan hör?
Förstår inte varför du klankar ner på skribenter som lyfter oklarheter. Du kan pennfajtas med jokern i pm istället.
Så om JG är överflödig i rättegångssammanhang, VILKA vittnen tycker du ska kallas och höras och vad man INTE skulle få ut av att höra honom?
Bland annat så var JG:
- Den som träffade SD sist på kvällen nån timme innan LW mördades.
- Den som ringde polisen och frågade om man hade letat i HD's hus efter LW eftersom han blir orolig och misstänksam.
- Den som upplyste Polisen om att SD tidigare har berättat om för honom om att han kunnat tänka sig att ha ihjäl sin fru för att få slut på hennes lidande - som en god gärning.
- En av de få som visste visste om otrohetsaffären rond nr 1 och även tagit SD och HD's parti och frös ut LW trots att han varit nära vän och lagkamrat med henne också.
- Den som var inne och smög hos SD nattetid efter att Polisen varit där och lämnade direktrapporter (och inte bara en gång vill jag minnas) samt hämtade saker varav vissa han glömde utanför huset, trots att det var hans påstådda ärende.
- Den som vittnar om att SD plötsligt stängde av sin platsdelning innan de möttes upp ute timmarna innan mordet.
- Den som verkar ha varit SD och HD's närmsta vän och som är den person som båda litar på inklusive SOA samt är dessa lojala som en trofast hund i rosa koppel som tisslar och tasslar.
- Den som SD håller på halster via sms i stil med: "Bara jag vet om jag är mördaren - ni andra får gissa".
- Raderar mobilen på diverse innehåll under förhör och skriver det till SD medan han är på toaletten. Alltså, en väldigt medveten handling som inte kan tolkas som något annat än skumt.
- Samt mycket mycket mer som jag inte har tid att skriva ner just nu..
Så jag förstår verkligen inte varför du tycker att han INTE skulle ha vittnat? Han var en viktig pusselbit ihop med många andra i utredningen just för att det är ett indiciemål och därav är vittnenas skildringar av både SD och LW ytterst viktiga för att få en helhetsbild utöver den väldigt infekterade relationen som framgår i deras mångåriga konversationer som går att utläsa i textmeddelanden, chattar, inspelade samtal och mejl.
Du far fram med många åsikter som enbart verkar vara grundade på det du hör i rättegången, men skyggar för den enorma FUP:en som är själva grunden för åtalet?? Eller är ditt syfte att vara trådens nämndeman eller lagman och är här för att ge ett expertutlåtande? Du påminner om BL. Han friade också SD.
Skulle man bara kallat experterna till vittnesbåset utöver att SD fått berättat sin sida av saken, eller vad är det du menar?
Förhöret med honom är överflödigt eftersom det räckte gott och väl med polisförhören. Han var inte misstänkt efter polisförhören. Den information som polisen fick under förhören var inte till större nytta.
Ett till förhör för rättegången ger inte mer information än polisförhören.
De har samma kvalitet.
De förhör som hittills varit viktiga är förhören med IT experten och tekniska undersökningar (Göran).
Allt annat varit överflödig hittills.
//
Inte schysst av dig.
MTs förhör i nov- 18
A 149/527
henne.
konstigt som hänt Lena.
privatliv."
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @develi.
■ Beträffande medlemmen och skribenten @develi, så är denna, enligt mig, en mycket bevandrad person i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, och jag anser personligen, att medlemmen och skribenten @develi har mycket bra koll på den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.
Citat HD: "Hoppas att hon är död" ❗... slut citat/
@notknapparen, det går bara inte att bortförklara dessa orden tidigare sagda av den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, det vill säga, lagt kort ligger
Han blev förhörd av polisen. Det visade sig att han är nyfiken person som alla andra och inte blev misstänkt för nåt.
Vad får man ut genom att kalla honom till förhör under rättegången?
Jag hör att åkl vill visa att GE misstänkt att SD eller HD har kidnappat BO.
Det kan mycket riktigt vara så men det är inte något bevis som binder den misstänkte till brottet.
Så är det med alla förhör som har lyssnat hittills ena efter den andra.
Kompisar och bekanta, grannen och grannens fru, kompisar till LW som inte har träffat henne på länge och har haft några chat konversationer med henne.
Hur de här personerna har upplevt SD som manipulativ eller kanske psykopat!
Hur de har upplevt LW och hennes relation med SD. Om det har varit destruktiv eller inte och om destruktiv till vilken grad.
Alltså jag är väldigt förvånad över allt det här.
De här förhören har oftast ingenting att göra med varken mordet eller den misstänktes roll.
Man kan inte bevisa att någon har begått ett brott genom att intervjua 100 personer och ställa frågan till dem.
Ja, här finns det tillräckligt många personer som tycker att den misstänkte varit kapabel att begå brottet då är han skyldig!
Några frågor om motivet hör jag inte oftast handlar frågorna om den misstänktes personlighet.
Några konkreta bevis konkreta bevis saknas.
I alla utredningar har man både förhör med vittnen liksom att många får vittna i rättegångar.
Det är inget unikt i det här fallet.
Jag radade upp en hel massa punkter varför hans vittnesmål är viktigt.
Det finns inte bara en anledning till att personer ska vittna, utan flera.
JG har dels konversationer med SD varav flera finns kvar som bevising.
Ett ex exempel på detta är ju SDs önskan om att ta livet av HD, som JG inte berättat om i förhör.
JG är också orolig för att åka dit för underlåtenhet att avslöja brott, vilket han diskuterar med SD:
A 163 B/883-884
Konverstation mellan JG och SD
JG: "Brottet "underlåtenhet att avslöja brott" samt "skyddande av brottsling" har förts upp på siskussion... och den första gör mig rätt orolig.
Men det kräver att jag VET att jag har underlåtit att avslöja något samt att du har gjort något brottsligt.
Och jag har NOLL kännedom om något brott som du skulle utfört.
Har ingen information allas om att du skulle ha med Lenas mord att göra."
//
JG: "Har inte berättat i förhör om de samtal mellan dig och Soft, om tankar hur det skulle bli om Hanna inte fanns i bilden... om att Soft valde tapetfärg då hon skulle bo där i framtiden..
Nu i backspegeln känns dessa uppgifter oroande.
Speciellt när jag såg dig komma stormande ut och att du skällde så... samt det du skrev...massor tråkiga tankar kommer upp i huvudet då...eftersom idioterna på FB har nyligen målat upp mig som marionett... att jag är duperat av dig."
//
JG: "Jag kommer inte på annat jag vet, tror, känner och tycker... utom en sak.
Eller några egentligen.
T ex om dina tankar om TG när hon mådde sämst...att du sa att du kunde ta livet av henne... det har jag inte berättat i förhör.
Men min sambo har hört det.
Men ingen annan."
Exempel på saker som JG vet om och spm han kan vittna om.
Jag kan inte riktigt förstå hur du menar att man inte ska ha vittnen med i en rättegång. Det förekommer i alla möjliga rättegångar och i många olika länder.