2021-09-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej varför skulle det vara det, alla hus med tillhörande mark som CL hade tillgång till sommaren -92 bör väl kontrolleras?
Verkligen
Citera
2021-09-06, 23:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Att det var mördaren hon fick skjuts av , jag vet att det kan låta osannolikt, att Helena inte skulle hoppa in i en okänd persons bol .men inte omöjligt, hon kan ha känt igen honom av nån anledning . Jag minns själv strax efter Helenas försvinnande att bland det första jag hörde ryktesvis var att Helena sågs prata med nån i bil nere vid teatern . Det har hängt kvar för mig iaf . Sen har Gw nästan varit säker på just den grejen .
Sen hade hon ju frågat em massa om skjuts hem.
Tror hon var trött i benen m.m, efter en lång dags festande?
Citera
2021-09-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
OK, tack. Om jag tolkat det rätt så var det slut med PaRu vid tiden för försvinnandet.
Någon Ulrika kände hade väl en lägenhet i samma byggnad som statshotellet?
Ja var inte det PaRu ? Har för mig att han jobbade som bartender på statt men ej helt säker ?
Citera
2021-09-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Precis CL kanske var charmig o trevlig och hon hoppade in .
Citera
2021-09-06, 23:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kanske gjorde bröderna stan

Ja, storebror skulle visa CL hur man fixar en brud men HA var inte alls intresserad... sen gick det som det gick?
Citera
2021-09-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ja var inte det PaRu ? Har för mig att han jobbade som bartender på statt men ej helt säker ?

Jag har också för mig att det var han som hade lägenhet där. Han hade väl väldigt långt hår vid den tiden? Hade han inte också en bror det har talats en del om?
Citera
2021-09-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja, storebror skulle visa CL hur man fixar en brud men HA var inte alls intresserad... sen gick det som det gick?
Låter som ett trovärdigt scenario
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Om brodern körde bil ned så finns ju ytterligare en presumtiv modell att ta med i beräkningen. Jag tycker som sagt att Opel Corsa inte passar så bra på den vittnesbeskrivningen vi har möjlighet att läsa.

Är det ens möjligt att ta reda på vilken bil PL ägde 1992?
Citera
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
OK, tack. Om jag tolkat det rätt så var det slut med PaRu vid tiden för försvinnandet.
Någon Ulrika kände hade väl en lägenhet i samma byggnad som statshotellet?

Ja, det tog slut mellan dem i december -91. Han flyttade tidigt i januari -91, om jag inte minns fel, till Kristinehamn och började jobba där.

PaRu hade lägenhet i samma byggnad som Statt, högst upp, tror jag. Han jobbade ju på Statt innan K-hamn.
Citera
2021-09-06, 23:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu påstår ju utredarna att den bilen, kombi med rails, som vittnet Carina såg ca 03.30 stående på cykelvägen i höjd med Vinkingavägen, inte är intressant. Om det gäller endast med CL som GM eller generellt vet jag inte.

Iaf så sägs ju att CL även skulle haft tillgång till en Peugeot, och Peugeot kombi med rails finns kring årsmodell 1987.

Eller så var bilen med rails PL's?
Citera
2021-09-06, 23:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Jag minns inte säkert nu, men frågade hon specifikt om skjuts hem, var det inte mer en fråga om "någon som ska åt mitt håll"? (Dvs både gående och bilåkande.) Jag kan ha fel.
Citera
2021-09-06, 23:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tycker det är konstigt m två bilar på cykelbanan den natten . Och att utredarna inte är intresserad av bilen Carina ser, säger ju att dom måste vara rätt säkra på den bilen dom misstänker är rätt

Om nu Kalla Fall endast intresserar sig för CL så kanske dom inte kollar upp vad brorsan PL hade för bil -92.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in