Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Håller med. De har väl alltid haft lite brytning. Tänk Baccara utan deras brytning..
Jag tycker låtarna låter väldigt mycket ABBA men att det skulle ha varit två bortglömda låtar om de släppts under deras storhetstid. Det är ju inte "dancing queen"-klass direkt.
Jag kan hålla med om att "I still have faith in you" är lite tråkig men den bygger på en enkel och vacker melodislinga som kanske mer kommer till sin rätt när Benny spelar den finstämt på piano. Det är inget fel på Fridas sång eller Björns text, tvärtom båda är utmärkta. Det är bara att jag tycker låten blir långtråkig. Men smaken är olika, den har redan över 13 miljoner lyssningar på YouTube.
"Don´t shut me down" anser jag däremot är en Abba-hit av mycket hög klass med sina överraskande tonartsövergångar med klassiska pianoglissandon. Den hade platsat bland de absolut bästa på deras sista album, "The Visitors". Ja, den är så bra att den även platsat på Abba Gold, t.ex. istället för "I have a dream" från just "The Visitors". Texten ber publiken att ha ett öppet sinne att Abba nu kommer tillbaka "reloaded", "transformed" och "fired up" som ABBAtars. Båda låtarna har den karaktäristiska Abba-melankolin som gjort många av Abbas låtar tidlösa och universellt populära.