Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Vet du hur stor ABBA-arenan är? Både scenen och själva byggnaden? I jämförelse med Cirkus och dess scener?? För Cirkus sväljer väl inte så mycket publik? Jag är säkert helt ute och cyklar för det var ett bra tag sedan som jag var där. Skulle vara intressant veta för att få en uppfattning.
Ett Skansenbesök kan jag dock vara utan haha!
Håller mig gärna till temat men tackar ja till både middag, hotell och muséet

. Paketet till The Party var smidigt: Allt på samma ställe och bara den lilla blåa spårvagnen från centralstationen.
Ingen aning om hur stor själva byggnaden eller scenen är.
Publikmässigt tar Voyage-arenan 3 000 besökare. Stora scenen på Cirkus med stående parkett tar 1 750 besökare, vilket bör vara den största teaterscenen i Stockholm. Lilla scenen på Cirkus tar 784 sittande besökare.
Enda scenen (i Stockholm) jag kan komma på så här på rak arm som tar ungefär lika många som Voyage-arenan är Annexet, men det är en helt annan typ av arena och skulle knappast vara aktuell.
Min gissning: hoppas man på att få se Voyage på svensk mark är det sannolikt Cirkus som man kan hoppas på alternativt en arenaturné.
Fast det lär väl dröja. Men kan man inte åka till London lär det inte dröja lång tid innan det går att se en Voyage-slime tutorial på YouTube. (Filmning/fotografering är tillåtet, givetvis enbart för personligt bruk, men...)