2021-09-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Till observandum ❗
Jag vill informera såväl dig som övriga tråd-skribenter att ovanstående påstående inte ❗är med sanningen överensstämmande.

Notera: HD sjukskrev sig inte ❗den 14e maj, ej eller var hon sjuk-frånvarande även den 15e maj anno 2018 såsom du tidigare, felaktigt, påstått.

Måndagen den 14e maj 2018 arbetade HD mellan klockslagen 06.38 och 15.58.

Obs! Enligt ovan skrivet och vidare stämplade HD ut för lunch-rast mellan klockslagen 10.55 och 11.40.

Jag ber dig vänligen att upphöra spridandet av falska uppgifter i tråden.

Mvh / BB

Ad notam.
Citera
2021-09-06, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Både inom vetenskapen och juridiken så väger man det ena mot det andra men förstår att du valt att jobba lite mer enkelspårigt.

Olika ”nyanser” och ”synvinklar” har bidragit till utveckling och resultat långt bortom en lite väl insnöad Flashback-kampanj vad gäller bl.a skilsmässa, GC och psykisk ohälsa och bilkörande på semester som pågår här.

Främst skilsmässan har jag lite svårt att förstå att du menar att HD skulle ha betett sig som vid en ”normal” skilsmässa och inte på det ambivalenta sätt hon här gjorde.

För dig verkar det finnas en mall för skilsmässor. Men sen finns det en verklighet utanför din skalle att utforska. Pröva det nån gång så hittar du kanske nya insikter att testa din recension av HD:s ”onormala” skilsmässa mot.
Hahaha!
HDs skilsmässa normal?!
Knullar den ena, ljuger om hur hon har sex - och skickar pluttiga sms till SD innan mordet?
Just den delen ser ut som ren manipulation för att fresta SD och få honom hoppfull - sen tycker hon de kan åtala honom så hon slipper honom.

Du tycks glömma att det inte är skilsmässa per se som diskuteras - det sitter i ett sammanhang.
Det är ett mord där SD måste återfå HDs gunst och aldrig umgås med LW. Ett mord löste den delen men inte drömkvinnans återkomst.
"Det ska bli så bra nu" inbillade han sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Develi pratar om hennes ”återhämtning” och hur hon får otroliga krafter till att städa ett badrum osv.

Nyanseringen lyser med sin frånvaro oavsett vad HD har på sitt samvete menar jag.
Jag utgår från FUP och jag ser även hur HD framställt sig i förhör och hennes loggar.
Hennes drama om att hela världen ska rasa vs hur hon sen glatt leker med JS.
Jag tror att hon använder sjukdomsvinst och manipulerar efter mordet.

In på psyk med depressivt tillbakadragande och rätt i golvbrunnen för frenetisk rengöring - i ett hus hon tidigare lämnat vind för våg utan att bry sig.

Eftersom det berör mord på en person hon hatar innerligt och att hon är i centrum för ett triangeldrama - så kommer jag inte "nyansera" hennes beteende.
Just detta gör att jag uppfattar HD suspekt ihop att hon försvarar SD som om de vore ett team.

Jag har ingen anledning att nyansera HD till HDs fördel. Det är enbart ett annat ord för att minimera eller bortförklara vissa av HDs solklara dumheter. Försvarstalet i tråden är uppenbart.

Jag har ingen anledning att se henne som offer. Jag har ingen anledning att blunda för hennes wacko beteende och påstå att det är rätt normal reaktion hon har 2018.
Hon är utsatt för otrohet, en icke ovanlig företeelse, men behandlas som om hon vore rent unik, så skör och försvaras som om hon hon vore huvudperson som offer.

Hon ljuger, överdriver, är känslokall, hatisk, är oetisk i sin sköterskeroll och hon förefaller snarare besatt och det kommer jag tyvärr inte ha förståelse för och tona ner.

Även MT tycker hon utmärker sig och är skitkonstig. Hon om nån lär kunna bedöma henne.
Hon ser att hon är osedvanligt stark, glad, energisk och att det utmärker sig att hon mår så bra. Att hon repar sig och kommer på fötter så fort efter mordet.
Senast redigerad av develi 2021-09-06 kl. 22:42.
Citera
2021-09-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Nej @Smokeonthewater, det var inte L*na Wesstr*m som vägrade att bryta kontakten med den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n, det var Kung Yoda, Nattens Vite Riddare, som vägrade att släppa ifrån sig sin sexdocka.

■ Den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n tänkte aldrig med sina hjärnceller i detta fallet, vilka han en gång skapats med, Kung Yoda:s tankar satt i stället långt nedanför hans huvud och axlar, den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n tänkte endast med det huvudet han hade innanför sina kalsonger.

Mvh/JM.
Ni är off topic båda två. Vem som höll fast den andra och vem som släppte inte har ingenting med mordet att göra.
Om jag ska vara off topic då tycker jag att LW var olyckligt kär i SD. Hon var kär men han var inte.
Varför gör inte SD slut trots att han är medveten om det är väldigt oklart för mig!
Citera
2021-09-06, 22:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Huruvida MT tagit fel på tidpunkt eller ej tvista de lärde om. Hon kan ha haft fel, men jag tror att hon berättade så sanningsenligt hon kunde. Till skillnad från vissa. Att hon ev minns fel gör henne inte till en bitch, inte i mina ögon.
Ja du, ibland tar det tid innan man kommer på saker. Hur länge var det nu det dröjde innan HD berättade om ”blodsexet”? 🤔

Citat:
Att hon ev minns fel gör henne inte till en bitch

Om hon inte är säker så kan hon hålla tyst.
Citera
2021-09-06, 22:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Hon berättar ju vad hon tror att hon vet.
Citera
2021-09-06, 22:35
Medlem
Citat:
Det är ju inte aktuellt i det här fallet. LW vägrade ju bryta kontakten med honom.

Lena borde ha coachats fram till insikt av en betydligt tuffare psykolog.
Ett stort problem här, som sen tog hennes liv, tror jag var att hon totalt missbedömde hur farlig SD faktiskt kunde bli.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-06 kl. 22:38.
Citera
2021-09-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Han blev förhörd av polisen. Det visade sig att han är nyfiken person som alla andra och inte blev misstänkt för nåt.
Vad får man ut genom att kalla honom till förhör under rättegången?
Jag hör att åkl vill visa att GE misstänkt att SD eller HD har kidnappat BO.
Det kan mycket riktigt vara så men det är inte något bevis som binder den misstänkte till brottet.
Så är det med alla förhör som har lyssnat hittills ena efter den andra.
Kompisar och bekanta, grannen och grannens fru, kompisar till LW som inte har träffat henne på länge och har haft några chat konversationer med henne.
Hur de här personerna har upplevt SD som manipulativ eller kanske psykopat!
Hur de har upplevt LW och hennes relation med SD. Om det har varit destruktiv eller inte och om destruktiv till vilken grad.
Alltså jag är väldigt förvånad över allt det här.
De här förhören har oftast ingenting att göra med varken mordet eller den misstänktes roll.
Man kan inte bevisa att någon har begått ett brott genom att intervjua 100 personer och ställa frågan till dem.
Ja, här finns det tillräckligt många personer som tycker att den misstänkte varit kapabel att begå brottet då är han skyldig!
Några frågor om motivet hör jag inte oftast handlar frågorna om den misstänktes personlighet.
Några konkreta bevis konkreta bevis saknas.

Med dina mått mätt skulle inga mord alls lösas i Sverige. Om gärningspersonen inte togs på bar gärning. Om ens då.
Citera
2021-09-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena borde ha coachats fram till insikt av en betydligt tuffare psykolog.
Ett stort problem här, som sen tog hennes liv, tror jag var att hon totalt missbedömde hur farlig SD faktiskt kunde bli.

LW missbedömde både HDs makt över SD och SD.
Däremot fann hon precis rätt terapeut för henne och gjorde stora framsteg, speciellt på slutet. Om man läser vad LW ofta skrivit är hon oerhört insatt själv i ämnesområdet och mycket analytiskt korrekt, men hon drar en ryggsäck med separationsångest som jag tycker verkar bli lättare och hon känner sig lättare utan barlasten. I viss yra slappnade hon av i uppmärksamhet och hade all fokus på sonens födelsedag samt på Norge.

Det blev fatalt.
Senast redigerad av Remark 2021-09-06 kl. 23:43.
Citera
2021-09-06, 23:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon berättar ju vad hon tror att hon vet.

Och det kan inte vara sant. Hon fabulerade ihop en historia och försökte sätta dit HD.
Citera
2021-09-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, hon är lite av ett mysterium.

Men "bluppen", den tyckte jag att jag såg på den andra sidan på den bild som du tidigare länkade till, dvs att bilden var spegelvänd.

Så är den verkligen borta?

Hax kanske retuscherat sina bilder, men det syns ingen blupp på bild tagen rakt framifrån som finns i logg daterad 22 augusti.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/9b32ab43-e36f-4347-98d6-1a60532fc8b6_l.png

Såg på bild att Hax fått en blåsa ovan läppen. Herpes?
Citera
2021-09-06, 23:33
Medlem
Citat:
Och det kan inte vara sant. Hon fabulerade ihop en historia och försökte sätta dit HD.

Jag tror hon återgav exakt vad hon upplevt vid korrekt tidpunkt.

Vad du fantiserar ihop väger noll i jämförelse.
Citera
2021-09-06, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är inte MT som känner sig osäker, så hon ska inte vara tyst öht.
Samtalet sticker ut:
"Att M är så säker på det hon tidigare berättat gällande detaljer kring samtalet och tidsmarkörerna var utifrån att samtalet utmärker sig från andra samtal hon haft med Hanna."

Hon känner sig säker på plats och tid utifrån rutiner ang medicinutdelning, hon vet att HD har vagnen med sig och delar mediciner varav inlogg är kl 07:32 och hon vet att hon inte pratade med henne mer under dagen.

Det kan indikera att HD vet mer än hon ger sken av men (än) inte vet utgången - dvs att LW är död som hon hoppas på.

Så då kan man väl undra om SD varit till HD och tex vaskat av sig det värsta och själv inte vet om LW är helt död (än) och med minimal ordväxling då pga sovande barn, dvs HD har kanske inte fulla detaljer.

Hon bort ju bara 60 meter från LWs altan. SD åker hem och duschar av sig mer nogrant, kanske med mordkläderna och skor i en påse.

HD får ju lust att städa hans golvbrunn i badrummet som hon upprepar var en favoritplats att ha blodigt sex på:

HD: Eeh specifikt, så var det framför allt källarut.. utrymmena. Eeh, för där kunde dom ju vara även när jag var hemma. Eeh, duschen var ett favoritställe."
(..)
"HD: Åh inte sjutton vet jag .. jag vet att hpn sa vi har varit på varenda vrå i hela huset. Eeh,
ungefär så kändes det av resultatet det hon sa, men ... mmh ... Men duschen tyckte hon var trevlig."

2019-09-03
F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig,
natten mellan 14:e och 15:e.
HD: Okej.
F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
HD: Nej.
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde husrannsakan i din bostad.
HD: (Fnissar till) okej."

2019-09-04
"FLl: Kan han ha varit inne hos dig på natten mellan 14:e och 15:e maj?
HD: ... jag vet inte ... jag kan ju inte säga säkert vare det ena eller det andra, det kan jag inte.
Jag har inte haft vetskap eller har märkt i alla fall att han har varit inne, så kan jag säga."
Senast redigerad av develi 2021-09-06 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in