2021-09-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast vi kan ju omöjligen veta om mordet lösts om kroppen lämnats kvar? Dessutom hade det nu varit preskiberat då det mycket möjligt ansetts som dråp?
Som jag tidigare skrivit, agerade inte poliserna professionellt från start.
No shit Sherlock...🙂
Funderar på om man kan JO-anmäla hela utredningen...Mariestad samt Skövde med olika kommisarier, ingen nämnd ingen glömd🥸
Syftet med tråden borde vara slutfört iom Kallafalls uppstyrande..jag litar på dem samt åklagaren!
Citera
2021-09-06, 23:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej med såna Kling och Klang poliser är det tveksamt. Hade kroppen lämnats kvar hade nog inte dråpmisstanken varit aktuell.
Dem kan ha sagt att han/de knuffat henne, så hon föll olyckligt? Var bara en teori?
Beror ju förstås hur hon dött?
Citera
2021-09-06, 23:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Samma här 👍Just där tror jag GW varit rätt hela tiden

Hur tänker du kring det, blev hon avsläppt någonstans och sedan dök mördaren upp i sin bil eller var det mördaren hon fick skjuts av?
Citera
2021-09-06, 23:10
Medlem
Ärligt!

Det gnälls hit och dit på nykomlingar som "förorenar" tråden med sånt som tagits upp tidigare, sjuka påhittade senarier och spekulationer osv.

Men nu är det fan dom så kallade gamla rävarna som förorenar tråden med sitt jäkla tjafs!

Kan ni inte bara komma överens om att ni inte är överens och gå vidare istället?

Kör era egna linjer och bry er inte om vad den andra skriver så kanske det kommer fram något mer vettigt i tråden istället för en massa påhopp!

Förhoppningsvis så kommer sanningen fram och då får vi se vem av er som var närmast.
Citera
2021-09-06, 23:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Brodern är ju konstaterad som Umeåbo sedan ca 1990 (nu mer typ Kramforstrakten). Var han student då så var iofs kanske kurserna slut, vilket de flesta nog brukar vara i mitten på juni, så kanske att han kan ha åkt ner till Mariestad för o hälsa på familjen. När gifte sig brodern o när bildade han familj, han var väl 32 år vid tiden.

P*eter L*evin flyttade till Umeå -89 gifte sig -94 och fick 2 döttrar ett par år senare.

Han kan mycket väl ha varit i Mariestad och hälsat på vid tidpunkten för försvinnandet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-06 kl. 23:20.
Citera
2021-09-06, 23:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Tror att HA fått skjuts efter bron. Brovittnet kan ha sett två personer som gick där men som ev. skildes åt sen. Antingen två som kände henne och körde fram till skogsvägen eller ensam som ev. kände till henne och tvingade sig på henne. Skorna, något hände där men det fortsatte vid lekplatsen. Tankar: varför gick MMPG omkring i stan senare på natten? Polisen vet säkert om CLs brors förehavande denna natt? Jag fortsätter att tro på Hannas vittnesmål, väl medveten om hur svårt det är att minnas/återge vad man sett och hört, tidsrymder och klockslag (egen erfarenhet). Varför är pudlar så ettriga 🙂
MrsP
Kanske inte helt fel att söka vid den sommarstuga i Skäggsta, som P.L, tydligen bodde i -92?
Citera
2021-09-06, 23:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsen
Ärligt!

Det gnälls hit och dit på nykomlingar som "förorenar" tråden med sånt som tagits upp tidigare, sjuka påhittade senarier och spekulationer osv.

Men nu är det fan dom så kallade gamla rävarna som förorenar tråden med sitt jäkla tjafs!

Kan ni inte bara komma överens om att ni inte är överens och gå vidare istället?

Kör era egna linjer och bry er inte om vad den andra skriver så kanske det kommer fram något mer vettigt i tråden istället för en massa påhopp!

Förhoppningsvis så kommer sanningen fram och då får vi se vem av er som var närmast.
Mycket klokt skrivet.
Nu nya friska tag i tråden, inga påhopp.
( Gäller även mig! ) 😳
Citera
2021-09-06, 23:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kanske inte helt fel att söka vid den sommarstuga i Skäggsta, som P.L, tydligen bodde i -92?

Nej varför skulle det vara det, alla hus med tillhörande mark som CL hade tillgång till sommaren -92 bör väl kontrolleras? 🧐
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-06 kl. 23:27.
Citera
2021-09-06, 23:25
Medlem
Citat:
Hur tänker du kring det, blev hon avsläppt någonstans och sedan dök mördaren upp i sin bil eller var det mördaren hon fick skjuts av?
Att det var mördaren hon fick skjuts av , jag vet att det kan låta osannolikt, att Helena inte skulle hoppa in i en okänd persons bil .men inte omöjligt, hon kan ha känt igen honom av nån anledning . Jag minns själv strax efter Helenas försvinnande att bland det första jag hörde ryktesvis var att Helena sågs prata med nån i bil nere vid teatern . Det har hängt kvar för mig iaf . Sen har Gw nästan varit säker på just den grejen .
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-06 kl. 23:28.
Citera
2021-09-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Angående det jag fetmarkerat.

Enligt uppgifter jag fått av en tidigt insatt i utredningen, ska syster U:s då nye (och i dag sambo/fästman) pojkvän ha varit där den aktuella natten. (Frågade om frågan, för att vara säker på att jag inte missuppfattade.) Andra har sagt i tråden att han inte var där. Där står uppgift mot uppgift, och jag vet inte eftersom jag inte var där, men det var i alla fall den information jag fick. Eftersom hans namn är nämnt i tråden, så skriver jag ut hans initialer: TP.

OK, tack. Om jag tolkat det rätt så var det slut med PaRu vid tiden för försvinnandet.
Någon Ulrika kände hade väl en lägenhet i samma byggnad som statshotellet?
Citera
2021-09-06, 23:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej varför skulle det vara det, alla hus med tillhörande mark som CL hade tillgång till sommaren -92 bör väl kontrolleras?
Ja, varför inte!?😊👍
Får ta och åka upp dit och snoka, bor inte långt ifrån. 😏
Citera
2021-09-06, 23:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mycket klokt skrivet.
Nu nya friska tag i tråden, inga påhopp.
( Gäller även mig! ) 😳

Japp det låter bra! 🤜🤛
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in