2021-09-06, 20:13
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vad tror du om detta scenario Ugglan ?

Brodern är ju konstaterad som Umeåbo sedan ca 1990 (nu mer typ Kramforstrakten). Var han student då så var iofs kanske kurserna slut, vilket de flesta nog brukar vara i mitten på juni, så kanske att han kan ha åkt ner till Mariestad för o hälsa på familjen. När gifte sig brodern o när bildade han familj, han var väl 32 år vid tiden.
Citera
2021-09-06, 20:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Samma här 👍Just där tror jag GW varit rätt hela tiden
Japp, jag med.. 😊👍
Han lär ju veta lite mer om fallet än vi andra, privatdeckare här!
Om CL, är inblandad. Var han chaufför, troligtvis med fler i bilen?
Citera
2021-09-06, 20:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Beror nog både på hundens o ägarens egenskaper, men minimum 5 minuter, gissar jag.
Nja 5 minuter? Gick hon bara runt knuten enligt dig? Tvivlar jag starkt på. Då borde hon väl inte sagt 20 minuter?
Citera
2021-09-06, 20:17
Medlem
Citat:
Brodern är ju konstaterad som Umeåbo sedan ca 1990 (nu mer typ Kramforstrakten). Var han student då så var iofs kanske kurserna slut, vilket de flesta nog brukar vara i mitten på juni, så kanske att han kan ha åkt ner till Mariestad för o hälsa på familjen. När gifte sig brodern o när bildade han familj, han var väl 32 år vid tiden.
Han gifte sig 94 och bor i Noraström Kramfors . Och det du skriver ovan så tänker jag med .
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Större möjligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast vi kan ju omöjligen veta om mordet lösts om kroppen lämnats kvar? Dessutom hade det nu varit preskiberat då det mycket möjligt ansetts som dråp?
Som jag tidigare skrivit, agerade inte poliserna professionellt från start.

Nej det kan vi naturligtvis inte veta.

Tror dock hade möjligheterna hade varit större. Spår på t. ex. kläder och kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Precis, den första skon hittade ju av den förste polismannen på plats (med sin hund) ganska snabbt och enkelt. Den kom han ju med till familjen Andersson ganska tidigt på söndagskvällen.

Läste tidigare i tråden att det ska ha funnits en ”avgjutning” i vegetationen där Helena eventuellt har legat/blivit mördad. Var ”avgjutningen” mellan fyndplatsen av skorna och lekplatsen eller var det närmare vägen? Jag tror att mördaren slängde in dom på varsin sida av stigen på vägen tillbaka till bilen för att sedan köra in på cykelvägen för att hämta Helena.
Citera
2021-09-06, 20:18
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Nja 5 minuter? Gick hon bara runt knuten enligt dig? Tvivlar jag starkt på. Då borde hon väl inte sagt 20 minuter?

Det var mer allmänt menat, när jag själv går ut med jycken så gissar jag att 5 minuter är ett minimum.
Citera
2021-09-06, 20:19
Medlem
Citat:
Japp, jag med.. 😊👍
Han lär ju veta lite mer om fallet än vi andra, privatdeckare här!
Om CL, är inblandad. Var han chaufför, troligtvis med fler i bilen?
Kanske gjorde bröderna stan
Citera
2021-09-06, 20:24
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Kanske gjorde bröderna stan

Om brodern körde bil ned så finns ju ytterligare en presumtiv modell att ta med i beräkningen. Jag tycker som sagt att Opel Corsa inte passar så bra på den vittnesbeskrivningen vi har möjlighet att läsa.
Citera
2021-09-06, 20:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Pudelfrillan!

Har du kommit längre i komvuxfrågan?

Kanske har du en bra relation med Prinzezzan. Hon har bra kontakter som skulle kunna ge svar på frågan om när Helena gick på Komvux. På samma sätt borde Sockerhals via sin vän kunna få motsvarande info om ClLe.

För egen del är jag mycket intresserad om info om när JöLa gick på Komvux.

Nej jag trodde att det var du som var intresserad av när Helena gick på Komvux?
Citera
2021-09-06, 20:29
Medlem
Citat:
Om brodern körde bil ned så finns ju ytterligare en presumtiv modell att ta med i beräkningen. Jag tycker som sagt att Opel Corsa inte passar så bra på den vittnesbeskrivningen vi har möjlighet att läsa.
Precis , vet inte om PL hade egen bil , kanske nån kan kolla upp. Synd att utredarna inte vill släppa mer info om bilen , men det kanske kommer snart, dom ville väl inte gå ut med modell på bilen innan tjejerna som hade blivit antastade blivit hörda .
Citera
2021-09-06, 20:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Spelade en central roll.

Citat:
Kroppen var säkert central av någon anledning, kanske troligast för att han eller de var rädda för att ha lämnat något spår på den. När den var bärgad ansågs nog resten mindre viktigt med tanke på det högst prekära läget. GM var garanterat ganska så panikslagen.

Javisst kropp och kläder måste ha varit centrala för här kan det ha funnits spår.

Bättre då att låta kropp+kläder försvinna för att minimera den risken. Ja han/de lär ha varit mycket panikslagna men ändå kunde han/de tänka på hur han/de skulle agera på bästa sätt (ur hans/deras synvinkel) för att inte åka fast.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-09-06 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in