2021-09-06, 21:26
Medlem
Ja, jag tycker det känns som att allt färre är inne på forumet gentemot för några år sen. På Nya Ämnen är det vanligen bara några hundra stycken visningar på sin höjd numera. Intresset känns överlag svalt och även kvalitén på inlägg och trådar har sjunkit. Är det bara jag som tycker detta eller håller ni med? Är Flashback på dekis?
2021-09-06, 21:30
Medlem
Triplefaces avatar
Hade varit Intessant att se statistik över antal aktiva användare/besökare/inlägg per dag etc genom åren.
2021-09-06, 21:31
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Ja och nej?!
Jag tycker fortfarande att det finns kvalité och goda trådstarter i nya ämnen. Dock är det en massa skräp som postas där också men moderatorerna brukar vara ganska kvicka att förpassa tramset till papperskorgen.
2021-09-06, 22:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, jag tycker det känns som att allt färre är inne på forumet gentemot för några år sen. På Nya Ämnen är det vanligen bara några hundra stycken visningar på sin höjd numera. Intresset känns överlag svalt och även kvalitén på inlägg och trådar har sjunkit. Är det bara jag som tycker detta eller håller ni med? Är Flashback på dekis?

Just nu - en måndag kväll utan att något speciellt har hänt - så är antal samtidiga besökare ca 57000.

Hur många menar du att det var förut?
2021-09-06, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Just nu - en måndag kväll utan att något speciellt har hänt - så är antal samtidiga besökare ca 57000.

56999 så detta tycks början på slutet
2021-09-06, 22:18
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Ja, vi var runt 3000 trogna krigare online här runt 2005 any given moment innan pöbeln kom.

2001-2005 när pundare, bombtillverkare, och nazzzister var normen låg online-tillvån runt 300 any given moment.

Idag, när något speciellt har hänt ligger det väl någonstans runt 150000 besökare samtidigt?

På dekis?
2021-09-06, 22:21
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Nu +57000. För många år sedan var det ofta runt 60 000 och det tyckte jag var mycket, med enskilda toppar med ännu flera. Personligen kan jag tycka att det inte hänt så mycket som folk kunnat skriva om här på forumet. Tidigare har vi haft mycket tunga händelser som terrorism och uppmärksammade mord.

Numera är det mest ointressanta händelser som sossen som körde rattfull och mycket politiskt. Inrikes som utrikes - vilket inte intresserat så många som avdelningarna brott (aktuella brott och kriminalfall) gör. Likaså har intresset för invandring svalnat åtminstone forumet I&I, de trådarna var tidigare ofta på heta/aktuella ämnen.

Jag ser inga tecken alls på avmattning. Visst har facebook, twitter, youtube delat på kakan men det betyder också att flera söker sig ut på alternativa forum likt Flashback.

Jag misstänker att Flashback bör göra förnyelser, hur vet jag inte, för att vara aktuellt även om 10 år framåt. Om alternativmedia integrerar forum på sina sidor kanske de kan konkurrera med Flashback annars ser jag inga konkurrenter på konkurrenshimmeln.
Senast redigerad av Hegamon 2021-09-06 kl. 22:35.
2021-09-06, 22:25
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Är Flashback på dekis?

Kanske är du genuin, och ärligt undrar. Men man får onekligen känslan av att någon grupp har satt i system att ställa den här frågan med jämna mellanrum, med det förmodade syftet att så ett självuppfyllande frö. Upprepar man bara något tillräckligt många gånger, så finns givetvis risken att folk tar det för en sanning. Jag tycker jag sett den här typen av frågeställning många gånger senaste tiden.
2021-09-06, 22:26
Medlem
Jag-ser-digs avatar
Det papperskorgas mer nu och så kanske några andra it-former drar till sig folk än förut. Men vilka?
Många har ju skrivit över 5000 inlägg vilket tyder på stammisar. Andra yngre tramsfjollor sticker när de märker att klimatet snabbt utmanar dem på ett tufft och sofistikerat sätt.
2021-09-06, 22:40
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-ser-dig
Det papperskorgas mer nu
Ja, innan pöbeln hittade hit så var modereringen friare och bättre.

Då var det ”jag vill bygga en bomb, vad behöver jag?”

Du behöver….

Idag är det ”jag vill bygga en bomb, vad behöver jag?”

”Idiot”.

”Jävlas muslim, åk hem och bygg din bomb”.

Mod: ”trådundelag saknas/topic bristfällig -> papperskorgen.”

”Jag ringer polisen, hjälp”

Flashback har ”anställt” för mycket bögar, kvinnor och judar som moderatorer, annars hade ”the sky was the limit”.
Senast redigerad av MindYourOwn 2021-09-06 kl. 22:42.
2021-09-06, 22:48
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nu +57000. För många år sedan var det ofta runt 60 000 och det tyckte jag var mycket, med enskilda toppar med ännu flera. Personligen kan jag tycka att det inte hänt så mycket som folk kunnat skriva om här på forumet. Tidigare har vi haft mycket tunga händelser som terrorism och uppmärksammade mord.

Numera är det mest ointressanta händelser som sossen som körde rattfull och mycket politiskt. Inrikes som utrikes - vilket inte intresserat så många som avdelningarna brott (aktuella brott och kriminalfall) gör. Likaså har intresset för invandring svalnat åtminstone forumet I&I, de trådarna var tidigare ofta på heta/aktuella ämnen.

Jag ser inga tecken alls på avmattning. Visst har facebook, twitter, youtube delat på kakan men det betyder också att flera söker sig ut på alternativa forum likt Flashback.

Jag misstänker att Flashback bör göra förnyelser, hur vet jag inte, för att vara aktuellt även om 10 år framåt. Om alternativmedia integrerar forum på sina sidor kanske de kan konkurrera med Flashback annars ser jag inga konkurrenter på konkurrenshimmeln.

Flashback borde införa en "embedd" funktion så man kan tex dela ljud/video filer i mindre format (hostat på andra ställen) som webm, mp4 m.m
2021-09-06, 23:26
Medlem
Wallahabibiis avatar
Forumet är hårt modererat och nästan alla roliga trådar slängs av bittra mods. Forumets vaktmästare städar upp som om deras liv hänger på balansen av att reglerna upprätthålls till punkt och pricka.

Kollar man på ”Aktuella ämnen” eller ”populärt” som det kallas nuförtiden så ordnas trådar efter Nyheter, Nyheter (brott, kriminalitet och olyckor), Nyheter (coronaviruset) och sedan övriga ämnen. En konspiratorisk person skulle tro att Flashback försöker vara någon alternativ nyhetssida med tanke på hur forumet är upplagt. Det som gjorde forumet roligt en gång i tiden var variationen av det som skrevs. Detta upplägg attraherar folk som vill diskutera nyheter och det är en speciell typ av tråkiga människor med väldigt enformiga intressen och personligheter.

Övriga ämnen är en eftertanke, en relik från det förflutna som finns där för den lilla skaran av folk som INTE vill läsa upprepningar av massmediernas rapporteringar. Vill jag läsa nyheter så drar jag till Aftonbladet, Expressen eller liknande. Ibland händer det att någon användare med insyn bidrar något intressant men oftast är det tråkiga och intetsägande inlägg såsom ”det var väl en neger igen” eller ”sossar är svin” eller varför inte ”svenska folket röstade på detta, de vill ha det så”. Okej? Varför upprepar du dig liksom det har skrivits 10000 gånger redan du är inte originell om du är denna person.

Sedan blir man attackerad till höger och vänster av dryga användare. Väldigt många moraltanter med konservativa värderingar. Många ensamma män som tar ut frustration på varandra genom otrevligheter och personangrepp. Inte många som kan hålla sig till ämnet verkar det som.

Jag väl varit otrevlig några enstaka gånger om någon går mig på nerverna men jag försöker vara civil och har nog varit det över 90% av tiden sedan jag hängt på forumet, typ början av 2007. Nytt konto osv. Vet inte om jag växt upp eller så har det hänt något med forumet som dränerat all magi som fanns här en gång i tiden. Det har alltid varit skit på olika sätt men det har aldrig varit så tråkigt som det är nu. Ibland undrar jag om den stereotypiska Flashback användaren existerar på riktigt eller om det bara är en svärm av bottar som upprepar de mest populära fraserna genom tiderna.

Känns definitivt inte som att det sitter över 50 000 personer på forumet men vi kommer väl aldrig veta om någon trixar med siffrorna så att det ser mer attraktivt ut för sponsorer osv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in