2021-09-07, 00:06
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Numera är det mest ointressanta händelser som sossen som körde rattfull och mycket politiskt.
Politiskt och politiskt. Det tjatas fullständigt hål i huvudet om allt som har med SD eller invandrare att göra. Roliga trådar förstörs snabbt av idioterna som ständigt ska prata om SD eller invandrare, detta gäller i stort sett varenda jävla tråd, och det är tröttsamt och förstör forumet i längden. Låt gå för att jag själv hatar SD. Men jag TJATAR inte om det eller får varje tråd att gå åt det hållet! Det är en jävla skillnad.
2021-09-07, 00:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
En skjutning för tio år sen blev en tråd på säkert 50000 inlägg. Nu är det en start och sen en axelryckning i väntan på nästa skjutning.
Folket och media har blivit avtrubbat.
2021-09-07, 00:42
Medlem
Tvärtom tycker. Kvinnor och ungdomar är mindre aktiva vilket är bra eftersom de drar ner kvaliteten i trådarna.
2021-09-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nu +57000. För många år sedan var det ofta runt 60 000 och det tyckte jag var mycket, med enskilda toppar med ännu flera. Personligen kan jag tycka att det inte hänt så mycket som folk kunnat skriva om här på forumet. Tidigare har vi haft mycket tunga händelser som terrorism och uppmärksammade mord.

Numera är det mest ointressanta händelser som sossen som körde rattfull och mycket politiskt. Inrikes som utrikes - vilket inte intresserat så många som avdelningarna brott (aktuella brott och kriminalfall) gör. Likaså har intresset för invandring svalnat åtminstone forumet I&I, de trådarna var tidigare ofta på heta/aktuella ämnen.

Jag ser inga tecken alls på avmattning. Visst har facebook, twitter, youtube delat på kakan men det betyder också att flera söker sig ut på alternativa forum likt Flashback.

Jag misstänker att Flashback bör göra förnyelser, hur vet jag inte, för att vara aktuellt även om 10 år framåt. Om alternativmedia integrerar forum på sina sidor kanske de kan konkurrera med Flashback annars ser jag inga konkurrenter på konkurrenshimmeln.

Du får beakta att konkurrensen är rätt hård gällande var man lägger sin skärmtid.
2021-09-07, 02:34
Bannlyst
Ja, Flashback är mycket sämre idag än om man jämför med 10 år sen .....
2021-09-07, 06:33
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Forumet är hårt modererat och nästan alla roliga trådar slängs av bittra mods. Forumets vaktmästare städar upp som om deras liv hänger på balansen av att reglerna upprätthålls till punkt och pricka.

Kollar man på ”Aktuella ämnen” eller ”populärt” som det kallas nuförtiden så ordnas trådar efter Nyheter, Nyheter (brott, kriminalitet och olyckor), Nyheter (coronaviruset) och sedan övriga ämnen. En konspiratorisk person skulle tro att Flashback försöker vara någon alternativ nyhetssida med tanke på hur forumet är upplagt. Det som gjorde forumet roligt en gång i tiden var variationen av det som skrevs. Detta upplägg attraherar folk som vill diskutera nyheter och det är en speciell typ av tråkiga människor med väldigt enformiga intressen och personligheter.

Övriga ämnen är en eftertanke, en relik från det förflutna som finns där för den lilla skaran av folk som INTE vill läsa upprepningar av massmediernas rapporteringar. Vill jag läsa nyheter så drar jag till Aftonbladet, Expressen eller liknande. Ibland händer det att någon användare med insyn bidrar något intressant men oftast är det tråkiga och intetsägande inlägg såsom ”det var väl en neger igen” eller ”sossar är svin” eller varför inte ”svenska folket röstade på detta, de vill ha det så”. Okej? Varför upprepar du dig liksom det har skrivits 10000 gånger redan du är inte originell om du är denna person.

Sedan blir man attackerad till höger och vänster av dryga användare. Väldigt många moraltanter med konservativa värderingar. Många ensamma män som tar ut frustration på varandra genom otrevligheter och personangrepp. Inte många som kan hålla sig till ämnet verkar det som.

Jag väl varit otrevlig några enstaka gånger om någon går mig på nerverna men jag försöker vara civil och har nog varit det över 90% av tiden sedan jag hängt på forumet, typ början av 2007. Nytt konto osv. Vet inte om jag växt upp eller så har det hänt något med forumet som dränerat all magi som fanns här en gång i tiden. Det har alltid varit skit på olika sätt men det har aldrig varit så tråkigt som det är nu. Ibland undrar jag om den stereotypiska Flashback användaren existerar på riktigt eller om det bara är en svärm av bottar som upprepar de mest populära fraserna genom tiderna.

Känns definitivt inte som att det sitter över 50 000 personer på forumet men vi kommer väl aldrig veta om någon trixar med siffrorna så att det ser mer attraktivt ut för sponsorer osv.

Mycket bra summerat! Nu blev man ju nostalgisk såhär på morgonkvisten. Flashback var bokstavligt talat mycket roligare förr. Det var fyndigare, lagom kufiga människor som hängde här (kufiga på ett bra sätt, inte på det där tragiska, bittra incel-viset som utgör normen idag).
2021-09-07, 07:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, jag tycker det känns som att allt färre är inne på forumet gentemot för några år sen. På Nya Ämnen är det vanligen bara några hundra stycken visningar på sin höjd numera. Intresset känns överlag svalt och även kvalitén på inlägg och trådar har sjunkit. Är det bara jag som tycker detta eller håller ni med? Är Flashback på dekis?

Det jag tycker blivit sämre är den stora mängden ”nya” användare som är extremt aktiva och väldigt otrevliga. Jag misstänker att många av dessa nyreggade är samma personer. Jag har nästan helt slutat bry mig om vad nyreggade skriver pga denna anledning.
2021-09-07, 07:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det jag tycker blivit sämre är den stora mängden ”nya” användare som är extremt aktiva och väldigt otrevliga. Jag misstänker att många av dessa nyreggade är samma personer. Jag har nästan helt slutat bry mig om vad nyreggade skriver pga denna anledning.
Nä, man utgår nästan från att du är ett troll som nyreggad.

Tyvärr är det ofta så också
2021-09-07, 07:18
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Mycket bra summerat! Nu blev man ju nostalgisk såhär på morgonkvisten. Flashback var bokstavligt talat mycket roligare förr. Det var fyndigare, lagom kufiga människor som hängde här (kufiga på ett bra sätt, inte på det där tragiska, bittra incel-viset som utgör normen idag).

Trådstarten i den första tråden som ansåg detta, i februari 2002...

Citat:
Ursprungligen postat av Damn (old)
Vad har hänt med det här forumet? Förr var det skönt folk här, nu är det bara noller och beef i varenda tråd.

tråkigt ijallafall

(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)

Denna låses, men fortsätt gärna i den befintliga

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in