2021-09-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag syftar på ett vaccin, ett läkemedel, ett främmande ämne som är snabb-producerat utomlands och nödgodkänt av myndigheterna runt om i världen. Att ovaccinerade i Sthl blev smittade innebär inte per automatik att de blev smittade av andra ovaccinerade, vilket du säkert förstår? Ditt argument för vaccination var ju att du tror att jag, som ovaccinerad, skulle smitta andra (lite) mer än vad de fullvaccinerade gör. Vad är beläggen för det?

Inte per automatik men parallellt med den utvecklingen så smittas allt färre fullvaccinerade vilket talar sitt tydliga språk. När det gäller vaccinen i sig så skriver Läkemedelsverket fölljande:

"Vaccinerna är godkända.
Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.

Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs."
Citera
2021-09-06, 19:17
Medlem
Hörde precis på tv4 nyheterna att några föräldrar åkt utomlands för att vaccinera sina barn.
En av anledningarna är att föräldrarna inte ska riskera att bli svårt sjuka genom att smittas av barnet.

Jag antar att föräldrarna vaccinerats, så om vaccinet skyddar mot svår sjukdom så....?

Men som vanligt på tv4 så ifrågasätts ingenting, det ska bara pushas för vaccin och extremexempel ska belysas som om det vore normen.
Senast redigerad av Aktiefadern 2021-09-06 kl. 19:20.
Citera
2021-09-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Det är inte "snabbframställt". MRNA vaccin har varit under utveckling under många år. Hur länge tycker du man skulle utvecklat det för att du ska vara nöjd? 2år? 5år? 50år?

Vaccintillverkarna har ju inte haft några konkreta svar att ge ut till allmänheten gällande basic vaccininformation, ex hur länge den varar och hur många sprutor man behöver. Först var det bara en, DE HADE FEEEEL.

De samlar ju själva in data från er försökskaniner.
Citera
2021-09-06, 19:30
Medlem
LukeRhineharts avatar
The Economist har uppdaterat sin modell där de skattar antalet döda i pandemin genom att titta på överdödligheten. Deras uppskattning ligger nu på drygt 15 miljoner döda, alltså tre gånger så många som de officiella siffrorna.

https://www.economist.com/graphic-detail/coronavirus-excess-deaths-estimates
https://twitter.com/MaxCRoser/status/1434228604666368007
Citera
2021-09-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Inte per automatik men parallellt med den utvecklingen så smittas allt färre fullvaccinerade vilket talar sitt tydliga språk. När det gäller vaccinen i sig så skriver Läkemedelsverket fölljande:

"Vaccinerna är godkända.
Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.

Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs."

Talar sitt tydliga språk? Inte enligt min åsikt. De flesta länders regeringar har nu uppnått överenskommelsen som man gjorde om att 70% av resp. lands vuxna befolkning skulle vara fullvaccinerade under sommaren 2021. Ändå ökar smittan på många olika håll i världen, hur kommer det sig? Fullvaccinerade smittar andra och smittas själva av covid - så mycket vet vi nu. Samma sak med ovaccinerade.

Finns det en risk att regeringarna har köpt in vaccin från USA för skattebetalarnas pengar, som man vaccinerat folk med i onödan (pga vaccinen är verkningslösa) och att man nu ser sig tvungen att skylla på att de ovaccinerade skulle smitta "lite mer" än de fullvaccinerade gör? Och så skyller man förstås på "Delta"?

Jag bryr mig inte om vilket, faktiskt. Jag finner inga tillräckligt bra argument för att spruta in främmande ämnen i min kropp för att jag tros smitta andra "lite mindre" som fullvaccinerad. Jag håller avstånd till andra människor, dvs fortsätter att följa restriktionerna istället. På så sätt smittar jag, som ovaccinerad, definitivt andra människor mindre än vad de fullvaccinerade gör. De tror ju att de kan leva som vanligt nu och inte vare sig bli smittade eller smitta andra, bara på grund av att de är fullvaccinerade.
Senast redigerad av FiF 2021-09-06 kl. 19:35.
Citera
2021-09-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Talar sitt tydliga språk? Inte enligt min åsikt. De flesta länders regeringar har nu uppnått överenskommelsen som man gjorde om att 70% av resp. lands vuxna befolkning skulle vara fullvaccinerade under sommaren 2021. Ändå ökar smittan på många olika håll i världen, hur kommer det sig? Fullvaccinerade smittar andra och smittas själva av covid - så mycket vet vi nu. Samma sak med ovaccinerade.

Finns det en risk att regeringarna har köpt in vaccin från USA för skattebetalarnas pengar, som man vaccinerat folk med i onödan (pga vaccinen är verkningslösa) och att man nu ser sig tvungen att skylla på att de ovaccinerade skulle smitta "lite mer" än de fullvaccinerade gör? Och så skyller man förstås på "Delta"?

Jag bryr mig inte om vilket, faktiskt. Jag finner inga tillräckligt bra argument för att spruta in främmande ämnen i min kropp för att jag tros smitta andra "lite mindre" som fullvaccinerad. Jag håller avstånd till andra människor, dvs fortsätter att följa restriktionerna istället. På så sätt smittar jag, som ovaccinerad, definitivt andra människor mindre än vad de fullvaccinerade gör. De tror ju att de kan leva som vanligt nu och inte vare sig bli smittade eller smitta andra, bara på grund av att de är fullvaccinerade.

Du gör som du vill. Vi gör uppenbarligen olika bedömningar av läget.
Citera
2021-09-06, 19:38
Medlem
DunderKanins avatar
Om agendan är att spruta in ett gift med okänt syfte, varför skulle inte det ges ut i form av röda hund, polio vaccin etc som i princip tas av varje jävla barn tar i Sverige? Ingen skulle ana ett skit.
Citera
2021-09-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Hade du bott inne på en IVA mottagning hade din syn nog varit annorlunda.

Hade folk bott inne på en KOL-avdelning hade rökarnas syn på rökning nog varit annorlunda. Kom inte med löjliga känsloargument. Det räcker inte som grund för påståenden media målar upp om att världen går under pga Covid. Det är skitsnack. Ingen säger att folk inte dör i Covid, men det är inte i närheten av det skräckscenario ni målar upp.
Senast redigerad av kentuckyfry 2021-09-06 kl. 19:49.
Citera
2021-09-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderKanin
Om agendan är att spruta in ett gift med okänt syfte, varför skulle inte det ges ut i form av röda hund, polio vaccin etc som i princip tas av varje jävla barn tar i Sverige? Ingen skulle ana ett skit.

Det är inte vad de flesta motståndare till vaccinet "tror". Typiskt er vaccinfascister att måla upp folk som inte vill ta vaccinet som konspiratoriska idioter. Majoriteten som inte tar vaccin gör det inte för att de anser Covid vara ett ickeproblem eller för att de vill avvakta och se hur vaccineringen utvecklar sig. Vaccinet är nytt, det är full rimligt och rationellt att avvakta, särskilt om man inte ser Covid som ett hot, vilket det inte är mot majoriteten av befolkningen då dödligheten ligger på vad, 0.1% max? Vore lite skillnad om dödligheten låg på 20%.

Jag skulle säga att de som avvaktar är rationella och de som okritiskt låter sig injiceras med denna substans gamblar med sina liv. Vacciner mot TBE, röda hund, vattkoppor osv är väl beprövade och har funnits länge. Har inget emot att ta dessa överhuvudtaget, till och med uppmuntrar folk till det. Men nya mediciner och vacciner ska man vara jävligt försiktig med, om det nu inte är så att man är döende, då är man nog beredd att trycka i sig vad som helst.
Citera
2021-09-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Här finner du covidstatistik för Sverige, så kan du väl själv bedöma om det är "väldigt vanligt" att yngre dör. Tänk på att du måste zooma in grafen för att se hur många under 40 år som har dött, för stapeln är för liten annars...

Nej nej, enligt vaccinfascisterna och Aftonbladet ligger det högar med hundratusentals 40-åringar i massgravar i Sverige. Enligt dom har Covid en dödlighet på 90%
Citera
2021-09-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Hade folk bott inne på en KOL-avdelning hade rökares syn nog varit annorlunda. Kom inte med löjliga känsloargument. Det räcker inte som grund för påståenden media målar upp om att världen går under pga Covid. Det är skitsnack. Ingen säger att folk inte dör i Covid, men var fan försvann alla rationella människor. Det har spårat ur så in i helvete detta.

Ja, det har spårat ur totalt. Folk är helt hysteriska och springer iväg och vaccinerar sig mot nåt som är helt onödigt att vaccinera sig mot, för majoriteten av befolkningen. Det är trots allt "bara" knappt 15000 som uppges ha dött av covid i Sverige. Av dem är 90% över 85 år gamla och de flesta andra hade underliggande sjukdomar. Totalt antal smittade av covid är 1,1 miljoner av en befolkning på över 10 milj. De flesta överlever alltså covid, vissa har haft det men inte märkt det och vissa andra har fått lite hosta och feber och sedan tillfrisknat.

Vilken normal människa låter sig injiceras med ett främmande ämne, ett nödgodkänt vaccin, för detta...? Kan folk inte göra korrekta riskbedömningar, eller är det så att restriktionerna/isoleringen fick dem att drabbas av panik?
Citera
2021-09-06, 19:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ljug gärna mera, får ju dig att se smart ut:
https://www.google.se/search?q=%22genomeffektivt%22&sxsrf=AOaemvKzglhkoA oWA4azATA8-vpvHCE68w%3A1630936436783&ei=dB02YY6bL4KGxc8P4q6ck AM&oq=%22genomeffektivt%22&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMy BwgjEK4CECc6BwgjELADECdKBAhBGAFQqA9YlhZg-BxoAXAAeACAAXuIAYkCkgEDMi4xmAEAoAEBy AEBwAEB&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwiOpdzXv-ryAhUCQ_EDHWIXBzIQ4dUDCA0&uact=5

6 träffar på genomeffektivt på Google. Varav nummer två på hela google är till ditt skitsnack här på flashback hahaha 24 miljoner träffar, mytomanen.

Säker på att du kan få en lektion i hur google fungerar om du betalar någon för det.

Inte en enda gång nämndes slutsatsen genomeffektivt, men du vägrar att berätta vad det betyder alltså?

Detta var en kass länk. Ska jag ta ett vaccin mot en sjukdom jag har extremt liten chans att råka illa ut av så vill jag såklart ha en helhetsbild, inte bara kopplat till Corona utan helhetsbild över vad som händer i kroppen och hur det påverkar min hälsa som helhet. Ska du ljuga där också?

Du verkar ha svårt att ta in att friska människor vill ha en helhetsbild av Corona. Precis som att man kan bota cancer med väldigt stark chemo vilket inte betyder att chemon nödvändigtvis är framgångsrik som helhet då den dödar andra organ när den dödar cancern, att titta på hur tumören förändras är alltså en dålig måttstock utan man måste titta på kroppen som helhet.. Men du som inte ens visste att fetma bidrar till ett sämre immunförsvar kanske inte heller kunde tänka så långt, fullt förståeligt. Ljug lite nu istället, tack.

Jag ger dig en lektion hur du googlar alldeles gratis. 70 miljoner träffar.
https://www.google.com/search?q=effektiv&sxsrf=AOaemvL7w5WCDkAZQqNjvvv42w Us1lAbKg%3A1630950197411&ei=NVM2Ye_DF4yGxc8Pq6aAgA Q&oq=effektiv&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBwgjELADECcyB wgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwg AEEcQsAMyBwgAE EcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyDQguEMcBEK8BELADEEN KBAhBGABQAFgAYPxRaAJwAngAgAEAiAEAkgEAmAEAyAEKwAEB& sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwivsqX58uryAhUMQ_EDHSsTAEAQ4dUDCA4&u act=5

https://www.google.com/search?q=genom&sxsrf=AOaemvL7w5WCDkAZQqNjvvv42wUs1 lAbKg%3A1630950197411&ei=NVM2Ye_DF4yGxc8Pq6aAgAQ&o q=genom&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBAgjECcyBAgjECcyBAg AEEMyCAgAEIAEELEDMgQIABBDMgYIABAKEEMyBQgAEIAEMgUIA BCABDIFC AAQgAQyBQgAEIAEOgcIIxCwAxAnOgcIABBHELADOgoIABCxAxC DARBDOg4ILhCABBCxAxDHARDRAzoOCC4QgAQQsQMQxwEQrwE6C wguEIAEELEDEIMBOggILhCABBCxAzoICC4QsQMQgwE6BQguEIA ESgQIQRgAUOWkAVjLqwFgrq0BaANwAngAgAFviAHMA5IBAzMuM pgBAKABAcgBCsABAQ&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwivsqX58uryAhUMQ_EDHSsTAEAQ4dUDCA4&u act=5

197 miljoner träffar.

Problemet verkar vara att du är så dum att du inte förstår hur du söker på två sammansatta ord.

Kör en språkkurs = Genom > från början till slutet
Effektivt> verksam, nyttig, dugande, funktionell, rationell, produktiv, resultatrik, verkningsfull, slagkraftig

Vi kan sammanfoga orden till genomeffektivt. Vaccinet är alltså från början till slutet resultatrikt, verkningsfullt och slagkraftigt.

Det är allmänt känt att vaccinmotståndare har svårt för skriven text, ofta är analfabeter, lågt utbildade m.m. Du passar helt klart in i mallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in