Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Inte per automatik men parallellt med den utvecklingen så smittas allt färre fullvaccinerade vilket talar sitt tydliga språk. När det gäller vaccinen i sig så skriver Läkemedelsverket fölljande:
"Vaccinerna är godkända.
Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.
De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.
Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs."
Talar sitt tydliga språk? Inte enligt min åsikt. De flesta länders regeringar har nu uppnått överenskommelsen som man gjorde om att 70% av resp. lands vuxna befolkning skulle vara fullvaccinerade under sommaren 2021. Ändå ökar smittan på många olika håll i världen, hur kommer det sig? Fullvaccinerade smittar andra och smittas själva av covid - så mycket vet vi nu. Samma sak med ovaccinerade.
Finns det en risk att regeringarna har köpt in vaccin från USA för skattebetalarnas pengar, som man vaccinerat folk med i onödan (pga vaccinen är verkningslösa) och att man nu ser sig tvungen att skylla på att de ovaccinerade skulle smitta "lite mer" än de fullvaccinerade gör? Och så skyller man förstås på "Delta"?
Jag bryr mig inte om vilket, faktiskt. Jag finner inga tillräckligt bra argument för att spruta in främmande ämnen i min kropp för att jag tros smitta andra "lite mindre" som fullvaccinerad. Jag håller avstånd till andra människor, dvs fortsätter att följa restriktionerna istället. På så sätt smittar jag, som ovaccinerad, definitivt andra människor mindre än vad de fullvaccinerade gör. De tror ju att de kan leva som vanligt nu och inte vare sig bli smittade eller smitta andra, bara på grund av att de är fullvaccinerade.