2021-09-06, 18:38
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Du gör här (det fetade) ett påstående som inte ens forskarna skulle våga skriva under på. Detta då vaccinerna bara är nödgodkända, snabbproducerade och ingen vet egentligen så mycket om dem. De vet inte ens hur länge sprutorna varar. Så nej, det känns tryggare att få covid. Antagligen märker jag det inte ens, kanske har jag redan haft det utan att märka det, eller så blir jag lite hostig. Och utvecklar då mitt eget skydd, på naturlig väg.
Ja då får vi hålla tummarna då, att din önskan infaller och du får covid.
Citera
2021-09-06, 18:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Du gör här (det fetade) ett påstående som inte ens forskarna skulle våga skriva under på. Detta då vaccinerna bara är nödgodkända, snabbproducerade och ingen vet egentligen så mycket om dem. De vet inte ens hur länge sprutorna varar. Så nej, det känns tryggare att få covid. Antagligen märker jag det inte ens, kanske har jag redan haft det utan att märka det, eller så blir jag lite hostig. Och utvecklar då mitt eget skydd, på naturlig väg.

Verksamma molekylen i sprutorna är verksamma några timmar upp till ett dygn. Därav de förstörs om man inte har vaccinet i -70 grader . Så du vet
Citera
2021-09-06, 18:41
Medlem
ettanollans avatar
Någon mer än jag som sett dokumentären på HBO som heter NYC Epicenters 9/11?

Fy åt helvete vad skraj man blir då när man lyssnar på de som jobbar på sjukhusen och de berättar om hur jävla illa denna sjukdom är handlar om dagens covidverklighet!

En berättar om 15 åringar, 25 åringar och några i 40 årsåldern samtliga med hjärtstopp pga covid19!!! Han påstod att det var väldigt vanligt att yngre dog.

Och nu är det höst och det verkar köra igång igen med en 4:e våg
Citera
2021-09-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Jag är inte skräcklsagen för sprutor. För mig så räckte det att titta på data om risker med vaccinet jämfört med sjukdomen, och göra en avvägning mot sannolikheten att jag kommer bli exponerad till sars-cov-2.

Efterom jag har en IQ som inte är lägre än genomsnittet så valde jag naturligtvis att vaccinera mig.

Du som är spruträdd, har du andra konstiga tvångstankar? Rädsla för att flyga? Rädd för hundar?

Frågan är varför du är rädd för covid? Om du är äldre eller tillhör en riskgrupp förstår jag dig. Själv är jag runt 30 år och frisk, risken att jag skulle dö av covid under en 3-månaders smittvåg är 1:250000, enligt Oxford universitet. Även risken att behöva sjukvård är ca 1:7500 vilket är väldigt lågt jämfört med andra risker. Dessutom har jag redan haft covid och naturligt immunförsvar har visat sig 27x mer effektivt mot symptomatisk covid.

Jag är inte rädd för hjälm, men inte går jag runt med det på stan trots att yttre skada (vanligtvis huvudskada) är en större risk för friska män i min ålder. Jag minskar inte alla risker jag kan varje dag. Jag minskar dom som är relevanta. Dessutom tror jag att mitt naturliga immunförsvar kommer stå sig bättre mot framtida okända varianter. Så jag är rätt nöjd med min behovsanalys.
Senast redigerad av hasse3344 2021-09-06 kl. 18:48.
Citera
2021-09-06, 18:45
Medlem
Citat:
Nej, fullvaccinerade sprider smitta och kan också smittas själva.

Ja, men risken är väldigt mycket mindre att så sker.
Citera
2021-09-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan

Fy åt helvete vad skraj man blir då när man lyssnar på de som jobbar på sjukhusen och de berättar om hur jävla illa denna sjukdom är handlar om dagens covidverklighet!

En berättar om 15 åringar, 25 åringar och några i 40 årsåldern samtliga med hjärtstopp pga covid19!!! Han påstod att det var väldigt vanligt att yngre dog.

Amerikanerna ska vi nog inte lita så mycket på - de har tjänat grova pengar på att sälja vaccin till resten av världen. Det måste man ha i åtanke. I Sverige är 90% av de som påstått dött i covid, över 85 år.
Citera
2021-09-06, 18:47
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Du svarar inte på frågan? Vilka risker såg du med covid? Du måste vara gammal och ha underliggande sjukdomar för att skrämmas så pass av covid, att du tar nödgodkända läkemedel, i tron att det ska skydda dig?
Jag tar inga läkemedel mot covid. Jag har vaccinerat mig med ett vaccin som är godkänt av FDA. Säger FDA att vaccinet är säkert efter sin rigorösa process, så litar jag på det.

Kan dock tänka mig att du sitter på pojkrummet och smuttar Trocadero och knaprar avmaskningmedel.
Citera
2021-09-06, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan

Här finner du covidstatistik för Sverige, så kan du väl själv bedöma om det är "väldigt vanligt" att yngre dör. Tänk på att du måste zooma in grafen för att se hur många under 40 år som har dött, för stapeln är för liten annars...
Citera
2021-09-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, men risken är väldigt mycket mindre att så sker.

Det är inget bra argument för mig att spruta in ett främmande ämne i min kropp för att jag tros smitta "lite mindre" än fullvaccinerade gör. Jag håller mig hellre till restriktionerna.
Citera
2021-09-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Här finner du covidstatistik för Sverige, så kan du väl själv bedöma om det är "väldigt vanligt" att yngre dör. Tänk på att du måste zooma in grafen för att se hur många under 40 år som har dött, för stapeln är för liten annars...

Citera
2021-09-06, 18:59
Medlem
Citat:
Det är inget bra argument för mig att spruta in ett främmande ämne i min kropp för att jag tros smitta "lite mindre" än fullvaccinerade gör. Jag håller mig hellre till restriktionerna.

Du missuppfattade mig(eller spelar dum snarare). Risken att du smittas är inte "lite mindre" utan väsentligen mycket mindre. Som exempel kan nämnas att de smittade i region Stockholm bestod till 80% av helt ovaccinerade förra veckan. Vad är det för främmande ämne du syftar på? Kryptonit?
Citera
2021-09-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du missuppfattade mig(eller spelar dum snarare). Risken att du smittas är inte "lite mindre" utan väsentligen mycket mindre. Som exempel kan nämnas att de smittade i region Stockholm bestod till 80% av helt ovaccinerade förra veckan. Vad är det för främmande ämne du syftar på? Kryptonit?

Jag syftar på ett vaccin, ett läkemedel, ett främmande ämne som är snabb-producerat utomlands och nödgodkänt av myndigheterna runt om i världen. Att ovaccinerade i Sthl blev smittade innebär inte per automatik att de blev smittade av andra ovaccinerade, vilket du säkert förstår? Ditt argument för vaccination var ju att du tror att jag, som ovaccinerad, skulle smitta andra (lite) mer än vad de fullvaccinerade gör. Vad är beläggen för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in