Citat:
Ursprungligen postat av
TheCryptKeeper
Låter bra att grannskapet håller noggrann uppsyn över vad Federley och hans pedofil vänner sysslar med.
Han får finna sig i att bli iakttagen och granskad. Det är ju grannarnas rättighet att känna trygghet och säkerhet i sitt eget område och att dom håller koll på vad som händer i grannskapet är naturligt.
Verkligen. Jag kan förstå grannarna. Först avslöjas Federleys ömma kärleksförhållande med barnvåldtäktsmannen. En barnvåldtäktsman som alltså rört sig fritt i grannskapet trots att Fredrick bevisligen visste om vad han begått för vidriga gärningar.
Redan där skulle mitt tålamod som granne ha tagit tvärstopp. Hur många av grannarna hade skickat sina barn till den här "biskolan" innan det avslöjades att det fanns en pedofil våldtäktsman på Urmakargårn? Jag hade varit rasande.
Och nu, till råga på allt: Pedofilvåldtäktsmannen fortsätter helt ogenerat att hälsa på och umgås med Fredrick Federley. De kan helt enkelt inte sluta träffas. Vad är det de har gemensamt som gör att Federley inte kan släppa taget?
Att grannarna filmar och håller koll på läget är verkligen inget Federley ska pipa och gnälla om. Det tyder snarare på att han har bättre och mer civiliserade grannar än han förtjänar. Grannar som till skillnad mot Federley bryr sig om sina barn. Han borde göra alla en tjänst och flytta därifrån. Han ska snarare vara glad och tacksam för att han inte råkat värre ut.