Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Jeg vet ikke. Skal man utføre en så alvorlig og krevende forbrytelse på dagtid, støter
man raskt på hindringer og risikosituasjoner. Skal man i tillegg forsøke å opprettholde
et alibi ved at man er bundet til et bestemt sted, samtidig som man skal utføre denne
forbrytelsen til punkt og prikke, uten å bli sett eller vekke mistanke... svært vanskelig, spør du meg.
Jeg tenker at AntoineAnne har et poeng i at en slik forbrytelse bør utføres nattestid.
Det sitter langt inne for meg å mistenke familien for å aktivt ha deltatt i dette, og
jeg vil helst unngå å diskutere dette for mye åpent i forumet så lenge det ikke
foreligger noen offisielle opplysninger som tilsier at de er mistenkt eller under
etterforskning. Men det er mistenkelig mange brikker som plutselig ser ut til å falle
på plass dersom man åpner for muligheten.
Ja du sier noe her. Ingen av barna er mistenkt i saken. Hvis "alle er skyldig" kan man sette opp en hypotese om drap på natten, men da tar man ikke hensyn til:
- "Raske skritt" og telefonen til AEH gjorde "et fall" ned trappen rett før kl 10.07
- At AEH sendte SMS om at hytteturen var utsatt og at TH forklarte i avhør at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer om hytteturen. Hvis TH planla å sette seg selv i søkelyset var det ikke en smart plan for å si det slik.
- At de trengte å legge ut et bakhon.
- At teaerkvelden før var spontan / TH og AEH ble invitert av et vennepar
- At de glemte å fortelle om 2 stk ringer i krypterte e-poster.
- Ni Sprox fotavtrykk i gangen og et avtrykk på saueskinn, osv
Å fake telefonsamtaler har heller aldri blitt gjort i draps-saker, enkelt og greit fordi det mest sannsynlig er for risikabelt.
Hørte krimpodden's intervju med Holden. Han forteller at en av grunnene til at politiet ikke fikk medhold i å holde TH fengslet var fordi de ikke klarte å forklare hvordan TH kunne ha stått bak forsvinningen. Ingen bevis på at han kunne vært i S4 i tidsrommet forsvinningen skjedde og ingen bevis på at han hadde medhjelpere / leiemordere. Det samme skjer her på tråden. Ingen (inkludert meg) klarer å lage en sannsynlig hypotese med alle brikkene samlet der TH er skyldig.
Skal man tenke som Sherlock Holmes slik du har vært inne på, står man igjen med Gone Girl hypotesen. Den baserer seg på at informasjonen fra media er korrekt.