2021-09-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"If you eliminate the impossible, whatever remains, however improbable - must be the truth."

(Sherlock Holmes)
Hvis th kom 9.10 og hilste på de ansatte, gikk i møte med ve som løy om leiebil, deretter snike seg hjem under møte, gjennomfører til ve ringer doble anrop, kjører bilen til avtalt sted, drar tilbake til futurum og avslutter møte, ve kjører bilen med aeh til avtalt sted. Litt av en risiko, men.... siden th ikke er hettemann er nok denne teorien syltynn. Når satt han en time i massasjestol og når fant møte med ve sted.
Citera
2021-09-06, 12:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis th kom 9.10 og hilste på de ansatte, gikk i møte med ve som løy om leiebil, deretter snike seg hjem under møte, gjennomfører til ve ringer doble anrop, kjører bilen til avtalt sted, drar tilbake til futurum og avslutter møte, ve kjører bilen med aeh til avtalt sted. Litt av en risiko, men.... siden th ikke er hettemann er nok denne teorien syltynn. Når satt han en time i massasjestol og når fant møte med ve sted.

Jeg vet ikke. Skal man utføre en så alvorlig og krevende forbrytelse på dagtid, støter
man raskt på hindringer og risikosituasjoner. Skal man i tillegg forsøke å opprettholde
et alibi ved at man er bundet til et bestemt sted, samtidig som man skal utføre denne
forbrytelsen til punkt og prikke, uten å bli sett eller vekke mistanke... svært vanskelig, spør du meg.

Jeg tenker at AntoineAnne har et poeng i at en slik forbrytelse bør utføres nattestid.
Det sitter langt inne for meg å mistenke familien for å aktivt ha deltatt i dette, og
jeg vil helst unngå å diskutere dette for mye åpent i forumet så lenge det ikke
foreligger noen offisielle opplysninger som tilsier at de er mistenkt eller under
etterforskning. Men det er mistenkelig mange brikker som plutselig ser ut til å falle
på plass dersom man åpner for muligheten.
Citera
2021-09-06, 15:18
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Skal man utføre en så alvorlig og krevende forbrytelse på dagtid, støter
man raskt på hindringer og risikosituasjoner. Skal man i tillegg forsøke å opprettholde
et alibi ved at man er bundet til et bestemt sted, samtidig som man skal utføre denne
forbrytelsen til punkt og prikke, uten å bli sett eller vekke mistanke... svært vanskelig, spør du meg.

Jeg tenker at AntoineAnne har et poeng i at en slik forbrytelse bør utføres nattestid.
Det sitter langt inne for meg å mistenke familien for å aktivt ha deltatt i dette, og
foreligger noen offisielle opplysninger som tilsier at de er mistenkt eller under
etterforskning. Men det er mistenkelig mange brikker som plutselig ser ut til å falle
enig i at det ikke henger på greip å gjennomføre på høylys dag i en bolig innerst i blindvei. Riktignok med naboer på jobb og ferie, men mange ferdes i området. Mb og teh slet med sine samsvarende forklaringer, men er funnet troverdige. Staging av telefonbevegelsen er en risiko i seg selv om noen observerer personer i denne tiden. Personlig mener jeg den er reell, særlig om den kommer tidlig i oppgitt intervall. Da er leiedrap nærliggende. Th har kontakter iflg seg selv. Er dog usikker på hvorfor han nektet å ha ringt 10.06/7 og at hans dna er avsatt under knehasene.
Senast redigerad av LH07 2021-09-06 kl. 15:24.
Citera
2021-09-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Meg bekjent var det ikke fler i staben enn disse to pluss S*nden *=a.
ikke *=y
Citera
2021-09-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man må nok se bort fra det veldig misvisende.
Her har vi altså et moderne overvåkingskamera som verken kan identifisere sjåføren i ths bil eller futurummannen, jf pingvinen. Ser ut som den berømte kidnapper også har sittet på futurum og sjekket kameraet samtidig som han visste at nabo ikke kom fra ferie og hvor tlf skulle ligge.
Citera
2021-09-06, 16:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
enig i at det ikke henger på greip å gjennomføre på høylys dag i en bolig innerst i blindvei. Riktignok med naboer på jobb og ferie, men mange ferdes i området. Mb og teh slet med sine samsvarende forklaringer, men er funnet troverdige. Staging av telefonbevegelsen er en risiko i seg selv om noen observerer personer i denne tiden. Personlig mener jeg den er reell, særlig om den kommer tidlig i oppgitt intervall. Da er leiedrap nærliggende. Th har kontakter iflg seg selv. Er dog usikker på hvorfor han nektet å ha ringt 10.06/7 og at hans dna er avsatt under knehasene.

Så langt vi vet har ingen lagt merke til noe spesielt i området etter bilen som skal
ha blitt sett kjørende over en plen ved blokkene og inn på gangveien, angivelig en
gang på morgenen eller tidlig formiddag. Kan en GM ha vært i huset hele tiden, fra
TH dro i nitiden, til han kom tilbake rundt halv to, og kjørt vekk liket? Jeg vil anta
at dette da ikke er noen i familien, siden de ble innkalt av politiet og skysset til
Lillestrøm litt senere på dagen.
Citera
2021-09-06, 17:03
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Inte hittats. Mannen er fortfarande siktet, mistenkt for mord, men sitter ikke i arresten.

OK, tack!
Citera
2021-09-06, 17:17
Medlem
Citat:
Her har vi altså et moderne overvåkingskamera som verken kan identifisere sjåføren i ths bil eller futurummannen, jf pingvinen. Ser ut som den berømte kidnapper også har sittet på futurum og sjekket kameraet samtidig som han visste at nabo ikke kom fra ferie og hvor tlf skulle ligge.

Å identifisere TH i bilen hans og ikke få den ut, er sannsynligvis THs idé. TH ønsket sannsynligvis ikke mange represalier. Det er mye villeding og forvirring i denne saken, tror jeg. Du må danne deg din egen mening.
Citera
2021-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Så langt vi vet har ingen lagt merke til noe spesielt i området etter bilen som skal
ha blitt sett kjørende over en plen ved blokkene og inn på gangveien, angivelig en
gang på morgenen eller tidlig formiddag. Kan en GM ha vært i huset hele tiden, fra
TH dro i nitiden, til han kom tilbake rundt halv to, og kjørt vekk liket? Jeg vil anta
at dette da ikke er noen i familien, siden de ble innkalt av politiet og skysset til
Lillestrøm litt senere på dagen.

I denne artikkelen kan du lese om den grå bilen som var en grå kassevogn stå parkert.

https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182
Citera
2021-09-06, 17:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I denne artikkelen kan du lese om den grå bilen som var en grå kassevogn stå parkert.

https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182

Er dette den bilen som skal ha stått parkert i lommen nederst på gangveien ved andemateplassen?

Har ikke tilgang til hele artikkelen, men ihvertfall interessant at politiet ikke
vil gå ut med tidsintervallet de mener er mest relevant for bortkjøringen av AE.
Kan dette tolkes i retning av at de kjenner til tidspunktet, og kanskje også hva
slags bil som ble brukt til akkurat det formålet?
Citera
2021-09-06, 17:47
Medlem
Citat:
Er dette den bilen som skal ha stått parkert i lommen nederst på gangveien ved andemateplassen?

Har ikke tilgang til hele artikkelen, men ihvertfall interessant at politiet ikke
vil gå ut med tidsintervallet de mener er mest relevant for bortkjøringen av AE.
Kan dette tolkes i retning av at de kjenner til tidspunktet, og kanskje også hva
slags bil som ble brukt til akkurat det formålet?

Sender PM senare
Citera
2021-09-06, 18:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Ja du sier noe her. Ingen av barna er mistenkt i saken. Hvis "alle er skyldig" kan man sette opp en hypotese om drap på natten, men da tar man ikke hensyn til:
- "Raske skritt" og telefonen til AEH gjorde "et fall" ned trappen rett før kl 10.07
- At AEH sendte SMS om at hytteturen var utsatt og at TH forklarte i avhør at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer om hytteturen. Hvis TH planla å sette seg selv i søkelyset var det ikke en smart plan for å si det slik.
- At de trengte å legge ut et bakhon.
- At teaerkvelden før var spontan / TH og AEH ble invitert av et vennepar
- At de glemte å fortelle om 2 stk ringer i krypterte e-poster.
- Ni Sprox fotavtrykk i gangen og et avtrykk på saueskinn, osv

Å fake telefonsamtaler har heller aldri blitt gjort i draps-saker, enkelt og greit fordi det mest sannsynlig er for risikabelt.

Hørte krimpodden's intervju med Holden. Han forteller at en av grunnene til at politiet ikke fikk medhold i å holde TH fengslet var fordi de ikke klarte å forklare hvordan TH kunne ha stått bak forsvinningen. Ingen bevis på at han kunne vært i S4 i tidsrommet forsvinningen skjedde og ingen bevis på at han hadde medhjelpere / leiemordere. Det samme skjer her på tråden. Ingen (inkludert meg) klarer å lage en sannsynlig hypotese med alle brikkene samlet der TH er skyldig.

Skal man tenke som Sherlock Holmes slik du har vært inne på, står man igjen med Gone Girl hypotesen. Den baserer seg på at informasjonen fra media er korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in