2021-09-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han var ansatt hos TH i 25 år, og kjenner ham nok ganske godt. Vi skal ikke
se bort fra at han kjente til ekteskapskonflikten. Han visste kanskje for mye
til at TH kunne ha ham i nærheten når planen skulle iverksettes.

Hvem vet, kan han ha hatt mistanker om dette på et tidlig tidspunkt?
Sa i VG 10. januar 2019 at "det var god stemning" hos TH og AEH to dager før forsvinningen.
Det måtte han liksom påpeke, uten at det offisielt forelå noe som skulle tilsi det motsatte.

Tenker du på en bestemt person? Kollega av TH? Som medvirker?
Jeg vet ikke om hvilke andre private investorer ang Gardermoen.
Det var er enormt prosjekt med sikkert et titalls investorer. Noen større enn andre.
Jeg tror flere bare kan ha fått nok. Det hadde jo vært frem og tilbake i en årrekke.

Det er ikke en umulighet at AE kan ha visst noe om dette, eller andre ting. Hun behøver ikke å ha truet med å si det, bare nevnt at hun visste. Om ikke ang dette, så ang noe annet.

Hvis det er en MGM er det en interessant tanke at hvis den ene sier noe, så sier den andre noe, og det ville fungere som garanti for å «holde kjeft.»
https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-1999-28/id142174/?ch=4
Citera
2021-09-05, 15:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Noen som er på Tinder? RD sin profil skal visstnok ha blitt observert der. Han har også en LinkedIn profil i Hannover som selvstendig hotellrådgiver, nylig opprettet. Kona er registrert på annen adresse i Lillehammer. Har han sluttet i jobben på Kvitfjell hotell? Flyttet fra Norge?

Tror vi skal avvente litt med å si det sikkert, mener jeg da.
Brukeren har oppgitt at han er 56 år gammel, men den virkelige RD er født i 1961, 60 år gammel, ifølge skattelistene.
Videre er det flere detaljer som jeg mener skiller seg ut på bildene.
Den brukeren på Tinder har forskjellig tannstilling, smalere hode, annen vinkling på nesebor, og øyekrok.
Øyekroken peker mer oppover, og det samme gjør neseborene.
Men ellers er jo flere likhetstrekk.
Jeg legger ut bilde av brukeren, men der brukernavnet er tatt bort.
Det nederste bildet er av RD, og med de detaljer jeg mener er annerledes.

https://imgur.com/a/MxXuUYo
https://imgur.com/a/5wYyqSz

https://imgur.com/a/ts6tQlh
Citera
2021-09-05, 15:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Kanskje ikke så viktig, men må bare spørre: Vet du at det er kun MBs og VEs vitneutsagn som gir TH alibi? Måtte lese meg litt opp på hva som egentlig står om dette i boka og der står det ikke noe om at de to var de eneste som var på jobb når TH ankom. Sitat fra boka: "Kollegaen (altså VE) beskriver forsvinningsdagen som en vanlig onsdag. Da han kom på kontoret klokken 07.50, var det kun regnskapsføreren (MB) som var der. Hagen kom først ved nitiden." Om det kom andre i tidspunktet mellom VE og TH står det ikke noe om.

Såvidt jeg kan se av firmaopplysningene er det 5 ansatte i TH Eiendom AS.
Dette inkluderer såvidt jeg forstår også TH selv.
Jeg klarer ikke å finne ut om antallet var det samme i 2018.
Den gamle nettsiden (fra før VE kom inn) viser kontaktinformasjon til 5 personer,
Det er vel rimelig å anta at samtlige av dem som var på jobb den aktuelle dagen, har
vært innkalt som vitner.

Det jeg stusser litt på er at det stort sett har vært påpekt at TH er observert
ved ankomst, men at det står svært lite om arbeidsdagen forøvrig. Men politiet
uttalte på et tidspunkt at det var "huller" i tidslinjen der TH "forsvant" i perioder den dagen.
Det har vært noen antydninger om en felles lunsj på kontoret. Ellers lite informasjon.
Hva vet politiet om THs bevegelser i tidsrommet mellom 10:07 og 11:13, og mellom 11:17
og 13:06?

Jfr. Minnimus' tidslinje:

• 10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
  • 11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
  • 11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
  • 11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
  • 13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth

Han vampyren der er ikke RD, nei. Hvor i all verden kommer disse bildene fra? Tinder?
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-05 kl. 15:55.
Citera
2021-09-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Lørenskog-saken har vært drevet av tunnelsyn fra dag 1. Den "oppgitte etterforskeren" er med 99% Haris som da var påtaleleder:

Ikke sant, dette er Idiotiet i et nøtteskall.

Senest denne uken greide Idiotiet å frembringe enda et bevis i Bertheussen-saken, og Idiotiet er sykt gode på det - å bevise at de har rett.

Og når de har rett, klapper og bukker vi.

Problemet oppstår når de sneversynte, tunnelsynrammede og svært lite kreative etterforskerne i Idiotiet har feil hypoteser og feil mistenkte.

Da går det fullstendig i ball for dem.

Litt også for pressen.

Jeg hørte på pressekonferansen i Tengs-saken.

Hvor blir det av de kritiske journalistene?

Hvorfor er det ingen som sier: Herregud, vet du hva du sier nå? Nå sier du at du og etaten din har ødelagt 25 år av tengsfetterens liv og 25 år av tengsforeldrenes liv!

Hva kan det komme av at det er gått 2 år siden dere fikk DNA-bevis som pekte mot denne undertøystyven, til dere reagerte og siktet ham?
Senast redigerad av Sandemose 2021-09-05 kl. 15:35.
Citera
2021-09-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Senest denne uken greide Idiotiet å frembringe enda et bevis i Bertheussen-saken, og Idiotiet er sykt gode på det - å bevise at de har rett.

Problemet oppstår når de sneversynte, tunnelsynrammede og svært lite kreative etterforskerne i Idiotiet har feil hypoteser og feil mistenkte.

Da går det fullstendig i ball for dem.

Litt også for pressen.

Jeg hørte på pressekonferansen i Tengs-saken.

Hvor blir det av de kritiske journalistene?

Hvorfor er det ingen som sier: Herregud, vet du hva du sier nå? Nå sier du at du og etaten din har ødelagt 25 år av tengsfetterens liv og 25 år av tengsforeldrenes liv!

Hva kan det komme av at det er gått 2 år siden dere fikk DNA-bevis som pekte mot denne undertøystyven, til dere reagerte og siktet ham?

Milli skriver i en kommentar i dag at det er tid for oppvask. Mon tro om han klarer å dra parallellen til VGs ukritiske dekning av denne saken.

Tid for oppvask

Citat:
Ikke bare Strømme, men også forfatter Bjørn Olav Jahr, fortjener honnør for å ha utfordret de vedtatte «sannhetene» i Tengs-saken. Her har også norsk presse mye å svare for. Var dekningen av Tengs-saken kritisk nok? Med fasit i hånd gir svaret seg selv. Pressen har også sviktet i sin dekning av prosessen mot fetteren.
Citera
2021-09-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Milli skriver i en kommentar i dag at det er tid for oppvask. Mon tro om han klarer å dra parallellen til VGs ukritiske dekning av denne saken.

Tid for oppvask

Naivt å tro at journalister gjør en bedre jobb i dag, om noe tror jeg det er mer trangsynthet nå.
Citera
2021-09-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Naivt å tro at journalister gjør en bedre jobb i dag, om noe tror jeg det er mer trangsynthet nå.

Ja, og en del av problemet er nok at journalistene selv tror at alt er så mye bedre i dag.
Citera
2021-09-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Altså hun er jo skyldig så det holder. Nå er du bare sånn der anti-politi som AKP driver med.
Citera
2021-09-05, 18:19
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror vi skal avvente litt med å si det sikkert, mener jeg da.
Brukeren har oppgitt at han er 56 år gammel, men den virkelige RD er født i 1961, 60 år gammel, ifølge skattelistene.
Videre er det flere detaljer som jeg mener skiller seg ut på bildene.
Den brukeren på Tinder har forskjellig tannstilling, smalere hode, annen vinkling på nesebor, og øyekrok.
Øyekroken peker mer oppover, og det samme gjør neseborene.
Men ellers er jo flere likhetstrekk.
Jeg legger ut bilde av brukeren, men der brukernavnet er tatt bort.
Det nederste bildet er av RD, og med de detaljer jeg mener er annerledes.

https://imgur.com/a/ts6tQlh

På Tinder lyves det vel ikke sjeldent på alderen?

Synes tittelen selvstendig hotellrådgiver tyder på at det er RD.
Citera
2021-09-05, 19:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
På Tinder lyves det vel ikke sjeldent på alderen?

Synes tittelen selvstendig hotellrådgiver tyder på at det er RD.

Vi har ingen holdepunkter for at RD har flyttet til Hannover. Hadde han sluttet på Kv*tfjell
hadde det blitt kunngjort hos Brreg.

Enig i at det er en viss ansiktslikhet ved første øyekast, men de kvasse hjørnetennene skiller seg
markant fra RD sine.

Den linkedin-profilen AmunRa sikter til, eksisterer heller ikke, såvidt jeg kan se.
Hvis han poster en link skal jeg være mer tilbøyelig til å tro det.
Citera
2021-09-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Altså hun er jo skyldig så det holder. Nå er du bare sånn der anti-politi som AKP driver med.

Slapp av, jeg mener også at Bertheussen er skyldig.

Du er rett og slett en dårlig leser.

Mitt poeng var at Idiotiet er gode på å bevise at de har rett, men ute av stand til å tenke alternativt, utenfor boksen, og det er faktisk slik at om andre har andre teorier, så evner de ikke engang å lytte.

Som i Tengs-saken.

Les denne artikkelen i politiorganet VG, så skjønner du hva jeg mener.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/34q3Pd/leverte-rapport-om-tengs-siktede-til-politiet-i-1996-hoerte-ikke-noe-mer
Citera
2021-09-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Kanskje ikke så viktig, men må bare spørre: Vet du at det er kun MBs og VEs vitneutsagn som gir TH alibi? Måtte lese meg litt opp på hva som egentlig står om dette i boka og der står det ikke noe om at de to var de eneste som var på jobb når TH ankom. Sitat fra boka: "Kollegaen (altså VE) beskriver forsvinningsdagen som en vanlig onsdag. Da han kom på kontoret klokken 07.50, var det kun regnskapsføreren (MB) som var der. Hagen kom først ved nitiden." Om det kom andre i tidspunktet mellom VE og TH står det ikke noe om.
Meg bekjent var det ikke fler i staben enn disse to pluss S*nden *=a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in